ضد آفتاب با چه SPF مناسب است؟

atoosamirzavandi
SPF به عنوان یک محافظت کننده طبیعی از پوست در برابر نور خورشید عمل می کند.به عنوان مثال، یک ضد آفتاب با SPF 15 از پوست 15 برابر یک ضد آفتاب فاقد SPF مراقبت می کند.

اگر مدت زمان زیادی را بیرون از خانه می گذرانید، تجدید ضد آفتاب هر دو ساعت یک بار بسیار مهم است.

استفاده از ضد آفتاب بهتر از این است که اصلا از هیچ محافظت کننده ای استفاده نکنید. بهتر است از ضد آفتابی استفاده کنید که توانایی مراقبت در برابر امواج UV یا فرابنفش را دارد و دارای حداقل SPF30 می باشد. این توصیه برای تمامی افراد با پوست ها متنوع می باشد. همچنین باید 30 دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل حتما ضد آفتاب استفاده کنید.

در ادامه این مقاله بیشتر در مورد SPFو چگونگی مراقبت از پوست در برابر نور خورشید مطالعه کنید.

آیا SPF مهم است؟

SPF یک فاکتور کم اهمیت تر برای حفاظت از پوست در برابر خورشید می باشد. وظیفه SPF در ضد آفتاب کمک به حفاظت از پوست در برابر نور خورشید می باشد.

نور خورشید حاوی دو نوع امواج می باشد: UVA و UVB . UVA از پوست در برابر علائم پیری مثل چین و چروک حفظ می کند. اشعه UVB بیشتر سرطان زا می باشد و آفتاب سوختگی توسط این اشعه صورت می گیرد. اشعه UVA موجب فعال تر کردن اشعه UVB می شود بنابراین ترکیب این دو اشعه می تواند موجب مرگ گردد.

برای حفاظت از پوست خود در برابر نور خورشید چه در بیرون از منزل و چه هنگامی که نزدیک پنجره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. امواج می توانند بر روی پوست شما تاثیر بگذارند حتی زمانی که دچار آفتاب سوختگی نشده اید.

SPF به عنوان یک محافظت کننده طبیعی از پوست در برابر نور خورشید عمل می کند.به عنوان مثال، یک ضد آفتاب با SPF15 از پوست 15 برابر یک ضد آفتاب فاقد SPF مراقبت می کند. یک ضد آفتاب با SPF 50 از پوست 50 برابر یک ضد آفتاب فاقد SPF محافظت می کند. انتخاب یک ضد آفتاب که طیف وسیعی از امواج را دفع می کند بدین مفهوم است که از پوست در برابر هر دو اشعه UVB و UVA مراقبت می کند.

آیا با این که پوست من تیره است باز هم به ضد آفتاب نیاز دارم؟

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که کسانی که دارای پوست تیره هستند نیازی به ضد آفتاب ندارند در حالی که نرخ ابتلا به سرطان پوست در افراد تیره بیشتر است.

ضد آفتاب برای نوزادان و کودکان نوپا:

استفاده از ضد آفتاب برای کودکان زیر 6 ماه ممنوع می باشد. این گفته بدین مفهوم نیست که پوست آن ها نیازی به مراقبت در برابر نور خورشید ندارد. امواج خورشید به بچه های کوچک تر بیشتر آسیب وارد می کند زیرا ریسک تاثیر آن ها از نور خورشید بیشتر است. بهتر است که کودکان زیر 6 ماه را در سایه قرار دهید و به گونه ای به آن ها لباس بپوشانید که از نور خورشید محفوظ بمانند.

هرگاه که از ضد آفتاب برای کودک خود استفاده می کنید، ضد آفتابی را بخرید که حاوی حداقل SPF 30 می باشد. اکثر ضد آفتاب های کودکان دارای SPF 50 می باشند. نیازی نیست که از ضد آفتاب مخصوص کودکان استفاده کنید اما بیشتر ضد آفتاب های کودکان حاوی عناصر مخصوصی هستند که از کودکان در برابر نور خورشید و التهاب محافظت می کنند.

آیا SPF به مدت زمان محافظت از پوست توسط ضد آفتاب تاثیر می گذارد؟

بیشترین مدت زمانی که ضد آفتاب از پوست مراقبت می کند 2 ساعت است. پس لازم است که هر دو ساعت یک بار از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر زیاد عرق می کنید توجه داشته باشید که پوست تان دچار آفتاب سوختگی خواهد شد یا این که اگر مدت زیادی در آب بسر می برید حتما در مدت زمان های کوتاه تری ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

انتخاب ضد آفتاب:

برای افرادی که مدت زمان کوتاهی در برابر نور خورشید قرار می گیرند و از مرطوب کننده یا آرایش استفاده می کنند SPF 15 کافی و مناسب است. با این وجود برای دیگر شرایط، با توجه به نوع فعالیت تان در بیرون از منزل باید تصمیم به انتخاب ضد آفتاب بگیرید. انواع مختلفی از ضد آفتاب در بازار وجود دارند که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.

ضد آفتاب مقاوم به آب:

ضد آفتاب ضد آب یک گزینه خوب برای مراقبت از پوست در برابر نور خورشید است اگر که فعالیت های آبی دارید. اما ممکن است که حین ورزش ضد آفتاب به درون چشم منتقل شود. در ضمن در نظر داشته باشید که هیچ ضد آفتابی به طور کامل ضد آب نمی باشد.

ضد آفتاب اسپره ای:

نوعی از ضد آفتاب که بسیار متداول است بخصوص در بین والدینی که بچه های آن شروه به راه رفتن کرده اند. برخی از متخصصین در این باره نگران هستند زیرا والدین باید اول به کرمی با پایه ضد آفتاب توجه داشته باشند و سپس به اسپری بودن آن. ضد آفتاب اسپره ای ممکن است دارای مواد شیمایی باشد که کودک آن را استشمام می کند.

منبع الو دکتر

ضد آفتاب مناسب کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ