کلاژن قاتل پیری و چین و چروک

اگر می خواهید پوست زیبا و صافی داشته باشید و همچنین دچار درد های مفاصلی نشوید کلاژن مصرف نمایید.کلاژن می تواند خاصیت الاستیکی پوست را بهبود بخشیده و از سابیدگی مفاصل جلوگیری نماید.

آیا کلاژن ضد پیری است؟

شما ممکن است متوجه تغییر در وضعیت سلامت خود با تغذیه کلاژن و قرار دادن آن دررژیم غذایی خود شوید. این به این دلیل است که شواهد خوبی وجود دارد که پوست ما الاستیسیته را حفظ می کند و با کمک کلاژن از استخوان ها، مفاصل و اندام های ما محافظت می کند.

یکی از ساده ترین و موثر ترین راه های مصرف کلاژن، پپتیدهای کلاژن هیدرولیز شده در شکل پودری است. هیدرولیز شده به معنای اسید آمینه در کلاژن است، و هضم را برای بدن شما آسان تر می کند. کلاژن بسیار برای بدن مفید و لاطم است.با مصرف کلاژن، بدن شما کلاژن را به جایی که به آن نیاز بیشتری دارید می فرستد

در واقع کلاژن چسب طبیعی است. خاصیت ارتجاعی پوست ناشی از این ترکیب است و به کمک همین پروتئین است که سلول های پوست جایگزین شده و جوانی اش حفظ می شود. بدن ما به طور طبیعی کلاژن تولید می کند اما با گذر عمر تولید این ترکیب کاهش پیدا می کند. علاوه بر این عوامل دیگری مانند مصرف زیاد قند، مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تشدید کاهش آن می شود و در این هنگام است که رفته رفته پوست حالت ارتحاعی خود را از دست داده و دچار پیری می شود.
اگر خودمان اقدام به حفظ کلاژن و جایگزینی آن نکنیم علاوه بر پوستمان، ناخن ها، دندان ها، غضروف ها و حتی روده ها نیز ضعیف و آسیب پذیر می شوند.


 
کلاژن چیست؟
 

در زبان یونانی کلاژن به معنای «تولید کننده چسب» است. این چسب طبیعی در واقع پروتئینی است که فیبرهای سفید پوست، تاندون ها، استخوان ها، غضروف ها و تمام بافت های رابط را تشکیل می دهد. این ترکیب همچنین در مواد ژلاتینی بدن مانند زجاجیه چشم (همان مایع ژله ای مانند و بدون عروق و شفاف کره چشم) نیز وجود دارد. کلاژن 5 نوع دارد و حدود 80 درصد وزن بافت های رابط را در بر می گیرد. بنابراین چیزی بیش از یک ماده ی ساده در ترکیب کرم های زیبایی است.

 .

مزایای کلاژن

  •     الاستیسیته پوست را بهبود می بخشد
  •     از استخوان ها، مفاصل و اندام ها محافظت می کند
  •     کمک می کند تا عضله ساخته شود

کلاژن پروتئین فراوان در بدن انسان است، که بدن ما، آنها به طور طبیعی تولید می کنند. نبود این پروتیین می تواند پوست را دچار مشکل کند  و الاستیسیته ( حالت ارتجاعی )خود را از دست بدهد، که باعث چروک، خطوط ظریف، خشکی و سفت شدن پوست می شود و باعث پیر شدن غیر طبیعی پوست میگردد .

به یاد داشته باشید هیچ معجون جادویی وجود ندارد که مانع پیر شدن پوست شود. با این حال، مطالعات نشان داده است که مصرف مکمل های کلاژن می تواند به طور قابل توجهی ظاهر پوست را با حمایت از الاستیک کشش در کمتر از چهار هفته و کاهش چین و چروک در هشت هفته بهبود بخشد.

کلاژن مانند تاثیری که بر  پوست دارد، نقش مهمی نیز در سلامت مفصل ها دارد. مطالعات نشان داده است که مصرف کلاژن به طور مرتب می تواند علائم منبع پوکی استخوان را بهبود بخشد و به کاهش ورم ملتحبه و عوارض ناشی از آرتریت روماتوئید کمک کند.

افزایش منبع سلولیت در خانم ها

شواهد نشان می دهد که کولاژن نیز در سلامت جسمی افراد مبتلا به بیماری التهابی روده مفید است و استفاده طولانی مدت باعث افزایش منبع سلولیت در خانم ها شده است

پودر کلاژن می تواند به هر دو نوشیدنی گرم و سرد اضافه شود،

دستور العمل  مصرف پروتیین کلاژن

   یک قاشق غذاخوری پودر کلاژن با وانیل

   یک موز کوچک یخ زده

   یک فنجان شیربا بادام ونعناع

   یک قاشق غذاخوری کره بادام

 نصف فنجان ماست یونانی

 چهار قالب یخ مکعب

تمام ترکیبات را با هم مخلوط کنید و محلول را صاف و خنک کنید.این روش یکی از بهترین روش های مصرف کلاژن می باشد.اما شما می توانید مصارف دیگر کلاژن را برای تاثیرات لازم آن بر روی پوست و استخوان و مفاصل نیز داشته باشید..

نحوه مصرف کلاژن:

مصرف نصف تا یک قاشق غذاخوری پودر کلاژن در روزمی تواند تاثیرات فوق العاده ای بر پوست و سلامت مفاصل شما داشته باشد.

پس از مصرف کلاژن می توانید نتایج شکفت انگیز آن را پس از چهار تا شش هفته . ببینید و تغییرات را احساس نمایید

منبع : الودکتر

ضد آفتاب مناسب کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ