آیا مصرف بیوتین به رشد موها کمک می کند؟

بیوتین یا خانواده ویتامین بی از جمله ویتامین هایی است که برای مو توصیه می شود.اما آیا واقعا بیوتین بر سلامت و رشد مو تاثیرگذار است؟در ادامه این مطلب بخوانید

آیا بیوتین برای رشد مو موثر است ؟

بیوتین یک ویتامین محلول در آب است که بخشی از خانواده ویتامینB است. همچنین به عنوان ویتامین H شناخته شده است. بدن شما نیاز به بیوتین دارد تا مواد مغذی خاص را به انرژی تبدیل کند. همچنین نقش مهمی در سلامت موها، پوست و ناخن ها ایفا می کند.

اگر بیوتین به اندازه کافی مصرف نمی کنید، ممکن است دچار ریزش مو یا بثورات قرمز شوید. با این حال، کمبود آن نادر است. در اکثر موارد، بیوتین که از رژیم غذایی شما دریافت می شود، به اندازه کافی است و کفایت میکند.

با این حال، بسیاری از مردم در امید به مزایای اضافی، مصرف خود را افزایش می دهند. با مطالعه برای پیدا کردن چگونگی افزودن بیوتین به رژیم غذایی و استفاده از مکمل بیوتین، عوارض جانبی احتمالی و بیشتر آن در ادامه این مطلب از الودکتر بخوانید

.

تحقیقات درباره بیوتین و رشد مو

کراتین یک پروتئین اساسی است که مو، پوست و ناخن شما را تشکیل می دهد. واضح است که بیوتین، زیرساخت کراتین بدن شما را بهبود می بخشد. اما فراتر از آن، محققان واقعا مطمئن نیستند که نقش بیوتین در مو یا مراقبت از پوست چیست.

تحقیق در مورد اثرات بیوتین بر رشد مو نادر است. تا به امروز، تنها شواهد بسیار محدودی وجود دارد، که نشان می دهد افزایش مصرف بیوتین ممکن است باعث افزایش رشد مو شود.

به عنوان مثال، در یک مطالعه سال 2015، زنان دارای ریزش مو، یک مکمل پروتئینی خوراکی دریایی (MPS) حاوی بیوتین یا یک قرص پلاسبو دو بار در روز برای 90 روز استفاده کردند . در ابتداو پایان مطالعه، تصاویر دیجیتالی از مناطق آسیب دیده در پوست سر گرفته شد. و موی مشارکت کننده نیز شسته شد و موها شمارش شدند. محققان دریافته اند زنان مبتلا به MPS که مقدار قابل توجهی از رشد مو در مناطق آسیب دیده از ریزش مو داشته اند. بهبود یافتند.

یک تحقیق 2012 studyTrusted توسط همان محقق نتایج مشابهی تولید کرد. شرکت کنندگان پس از 90 و 180 روز بهبود رشد و کیفیت مو را تجربه کردند.

دیگر ویتامین هایB برای رشد موکه توصیه می شود روزانه مصرف کنید

کمبود بیوتین نادر است، بنابراین اداره غذا و داروی ایالات متحده، یک رژیم غذایی جدا را  توصیه نمی کند زیرا می تواند بر اساس سن، جنسیت و سلامت کلی میزان مصرف و میزان نیاز بیوتین ، متفاوت باشد.

اما برای نزدیک بودن به نتیجه بهتر، کارشناسان دستورالعمل هایی با  دوز زیر را توصیه می کنند. هر کس 10 سال و بالاتر باید بین 30 تا 100 میکروگرم در روز بیوتین دریافت کند. این دوز برای نوزادان و کودکان به مقدار زیر باشد:

    ازتولد تا 3 سال: 10 تا 20 میکروگرم

    سنین 4 تا 6 سال: 25 میکروگرم

    سنین 7 تا 10 سال: 30 میکروگرم

زنان باردار یا تغذیه با شیر مادر ممکن است سطح بیوتین بیشتری داشته باشند.

با پزشک خود در مورد مصرف روزانه مناسب مشورت کنید. پزشکان می توانند در مورد چگونگی افزایش میزان دوز با توجه به مشکل و نیاز شما، شما را راهنمایی کنند. همچنین  می توانید افزایش مصرف بیوتین را از طریق رژیم غذایی خود یا با مصرف مکمل بیوتین تحقق ببخشید.

غذاهای غنی از بیوتین

احتمالا در حال حاضر مقدار روزانه توصیه شده از بیوتین را از مواد غذایی که می خورید ،دریافت می کنید. اما اگر می خواهید میزان مصرف خود را افزایش دهید، می توانید غذاهای غنی از بیوتین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

این غذا ها  شامل:

  •     گوشت ارگان، مانند کبد یا کلیه
  •     زرده تخم مرغ
  •     آجیل، مانند بادام، بادام زمینی و گردو
  •     سویا و سایر حبوبات
  •     غلات کامل
  •     موز
  •     گل کلم
  •     قارچ

می باشد.

گرما میتواند اثر بخشی بیوتین را کاهش دهد، بنابراین توصیه می شود غذاهای خام یا حداقل گرم مورد استفاده قرار گیرد. مقدار بیوتین می تواند در غذاها متفاوت باشد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که در زمان مناسب وبرای بالا بردن مقدار بیوتین اطلاعات  تغذیه ای را مطالعه کنید . این می تواند به شما در انتخاب اقلام با بیشترین میزان بیوتین کمک کند

منبع : الودکتر

امگا 3 و تاثیر آن بر سلامت پوست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ