بوییدن گاز معده تضمین کننده سلامتی

mahdie.mohtashami
آیا می‌دانید هیدروژن سولفید موجود در گاز معده می تواند به درمان برخی از بیماری ها به شما کمک کند؟ در این مقاله در مورد مزایای بوییدن گاز معده به شما می گوییم. با تیم ترجمه الودکتر همراه باشید.

بوییدن گازمعده تضمین کننده سلامتی

شما در رختخواب دراز کشیده‌اید و مشغول صحبت کردن با شریک زندگی خود هستید و ناکهان صدایی می‌شنوید!

شاید دارای صدای بسیار کمی باشد، شاید دارای صدای بلندی باشد. اما به شما هشدار می‌دهد که اتفاقی افتاده است فارغ از اینکه به چه شکل رخ داده است.

گاز، نفخ معده، صدایی بسیار بلنو و شیپور مانند یا صدای تولید یک باده معده(گوزیدن)

یکی از عادی‌ترین حرکت غریضی که در بین انسان‌ها وجود دارد رفتن به یک اتاق دیگر است تا این بو از بین برود. اما جالب است بدانید که تحقیقات صورت گرفته بر روی حیوانات نشان می‌دهد که سولفیدهیدروژن موجود در بامعده که یکی از اجزای اصلی آن می‌باشد که بویی شبیه تخم مرغ فاسد را دارد ممکن است باعث مزایای سلامتی زیادی شود از جمله جلوگیری از بیماری‌های قلبی تا نارسایی کلیه می‌شود. در ادامه بیشتر در مورد این تحقیق صورت گرفته می‌خوانیم تا بدانیم منظور محققین چه بوده است؟!

تحقیقات چه می‌گوید؟

یک مطالعه در سال 2014 توسط تیم تحقیقاتی مشترک در دانشگاه اکستر در انگلستان و دانشگاه تگزاس انجام شده است که از این نظریه حمایت می‌کنند کهبوی سولفید هیدروژن برای سلامتی انسان بسیار مفید می‌باشد. این مطالعه بر مبنای این مفهوم بود که میتوکندری، بخشی از سلولهای شما که به تولید انرژی کمک می کنند، می تواند از این گاز سود ببرد. در این مطالعه محققان متوجه شدند که وقتی سلولهای شرایین یا رگهای آسیب یا استرس مرتبط با شرایط خاصی را تجربه می کنند، این سلول ها از آنزیم های بدن خود برای ایجاد سولفید هیدروژن استفاده می کنند.

این گاز پس از آن اجازه می دهد سلول برای تنظیم استرس اکسیداتیو اغلب ناشی از این شرایط، که در نتیجه باعث التهاب می شود را از بین ببرد. اما به عنوان یک بیماری شدید تر می شود، میتوکندری ها قادر به تولید گاز کافی نیستند و بیماری همچنان بدتر می شود.

بنابراین محققان برای تست این نظریه یک آزمایش انجام دادند: آیا اگر سلول‌ها در معرض سولفید هیدروژن مصنوعی قرار بگیرند می توانند میتوکندری را با قدرت بیشتری انجام دهند و باعث بدتر شدن بیماری شوند؟

بنابراین محققان تصمیم به آزمایش کردن این نظریه یک نظریه دادند: آیا قرار گرفتن در معرض سلول ها به سولفید هیدروژن مصنوعی کمک می کند تا میتوکندری قوی خود را حفظ کرده و بیماری را از بدتر شدن جلوگیری کند؟ بنابراین، آنها ترکیباتی را به نام هیدروژن سولفید مصنوعی ایجاد کردند که سولفید هیدروژن را تقلید کردند. آنها سپس سلولهای عروق خونی را به آن منتقل کردند.

نتایج اولیه نشان می دهد که تا 80 درصد از میتوکندری ها در معرض  هیدروژن سولفید مصنوعی با گاز حفظ می شوند. این می تواند اثرات گسترده ای را در بسیاری از شرایط مرتبط با مرگ سلولی ناشی از عملکرد میتوکندری داشته باشد. بنابراین، آنها ترکیباتی را به نام هیدروژن سولفید مصنوعی ایجاد کردند که سولفید هیدروژن را تقلید کردند. آنها سپس سلولهای عروق خونی را به آن منتقل کردند.

نتایج اولیه نشان می دهد که تا 80 درصد از میتوکندری ها در معرض هیدروژن سولفید مصنوعیبا گاز حفظ می شوند. این می تواند اثرات گسترده ای را در بسیاری از شرایط مرتبط با مرگ سلولی ناشی از عملکرد میتوکندری داشته باشد.

تحقیقات بیشتری باید بر روی تعاملات سولفید هیدروژن با دیگر سیستم های بدن صورت گیرد، اما نتایج اولیه امیدوار کننده است.

این نتیجه شانسی به دست نیامده است. همان سال، تیمی که از برخی از محققان مشابه نیز استفاده می کردند، به این نتیجه رسیدند که هیدروژن سولفید مصنوعی میتوکندری را از آسیب های ناشی از التهاب محافظت می کند.

مزایای بوییدن گاز معده

مطالعات اولیه بالینی در مورد هیدروژن سولفید مصنوعی  تنها در حیوانات انجام شده است. در اینجا چیزی است که تحقیقات نشان می دهد ترکیب ممکن است در انسان انجام شود:

فشارخون را کاهش می‌دهد. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد سولفید هیدروژن مصنوعی دیواره‌های خونی را نازک‌تر می‌کند. حمله قلبی و سکته مغزی را در مان می‌کند.

مطالعه ای در سال 2018 نشان می دهد که هیدروژن سولفید مصنوعی ممکن است عروق خونی را پهن‌تر کند و کمک کند تا پمپ شدن بهتر صورت بگیرد ، که  باعث می‌شود یک حمله قلبی را درمان کند یا شانس سکته مغزی را کاهش دهد.

سلامت کلیه را بهبود می‌بخشد. یک مطالعه در سال 2016 تحقیقانی انجام شده است که نشان می‌دهد هیدروژن سولفید مصنوعی ممکن است آسیب های کلیوی که ناشی از التهابات هستند را درمان کند.

از مغز محافظت کند. در سال 2015 تحقیقی صورت گرفته نشان می‌دهد که هیدروزن سولفید مصنوعی بعد از حمله قلبی می‌تواند به آسیب وارد شدن به مغز کمک کند.

کاهش اثرات پیری. تحقیقا صورت گرفته در سال 2018 نشان می‌دهد که هیدروژن سولفید مصنوعی می‌تواند از ساختارهای سلولی که در طول زمان تضعیف می‌شوند محافظت کند.

 

درمان نفخ و باد معده در سه سوت!

فواید باورنکردنی باد شکم برای سلامتی بدن!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ