8 ماده ای که پشه ها را فراری می دهند؟

atoosamirzavandi
روغن آویشن در دور کردن پشه ها بسیار موثر و موفق عمل می کند. در تحقیقی که بر روی موش ها انجام داده اند مشاهده کردند که 5 درصد از روغن آویشن می تواند 91 درصد از پشه ها را فراری دهد

دفع کننده های طبیعی پشه ها

ابوی عطر، نور، گرما و رطوبت از جمله عواملی هستند که فرد را مستعد گزیده شدن توسط پشه می کنند. اگر پشه ها زیاد به شما جذب می شوند، حتما از خارش و تورم پوست خسته شده اید.

گونه های مختلفی از پشه، به عنوان مثال گونه ای که مالاریا را منتقل می کنند، باکتری ها و تعرق را ترجیح می دهند. گونه های دیگر به کربن دی اکسید و بوهای خاصی جذب می شوند.

اگر با هر گونه از حشرات مواجه می شوید، می توانید برای محافظت از خود از محصولات DEET فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید. محصولات DEET قابلیت حفاظت از سلامتی انسان و محیط اطراف او را دارند. نیاز به استفاده از این حصولات نمی باشد مگر این که در اطراف خود حشرات را مشاهده کرده باشید. DEET به افرادی که در محیطی زندگی می کنند که احتمال انتقال بیماری ها به آن ها وجود دارد توصیه خواهد شد.

اگر به پیاده روی، گردش و کمپ زدن در طبیعت علاقه دارید بهترین راه برای جلوگیری از گزیدگی توسط حشرات استفاده از این محصولات می باشد. بخصوص برای کودکان که بسیار حساس هستند.

بهترین راه ها برای فراری دادن حشرات را در ادامه پیشنهاد خواهیم داد.

روغن اکالیپت لیمو:

این روغن از دهه 1940 مورد استفاده قرار گرفته است و از بهترین مواد برای دور کردن پشه ها می باشد.

تحقیق اخیر نشان داده است 32 درصد از روغن اکالیپت لیمو بیش از 95 درصد از افراد را در برابر پشه ها به مدت 3 ساعت حفظ می کند.

برای تهیه این مخلوط، یک قسمت روغن اکالیپت لیمو را به 10 قسمت روغن آفتاب گردان یا فندوق اضافه کنید. محققان دانشگاه فلوریدا استفاده از این مخلوط را برای کودکان زیر 3 سال ممنوع کرده است.

اسطوخدوس:

گل اسطوخدوس خشک شده عطر و بویی ایجاد می کند که پشه ها را فراری می دهد. در نتیجه روغن تهیه شده از این گل ها نیز همین خاصیت را خواهد داشت. در یک تحقیق که تا تست جیوانی پیش رفته است مشاهده کرده اند که روغن اسطوخدوس می تواند پشه ها را از خود دور کند.

اسطوخدوس حاوی خواص ضد درد، ضد قارچ و ضد عفونی کنندگی دارد. بدین مفهوم که علاوه بر جلوگیری از نیش حشرات می تواند به  پوست آرامش دهد.

می توانید اسطوخدوس را در باغچه خانگی یا در گلدانی بکارید. با تهیه روغن از گل های آن و ماساژدادن پوست بازو و زانو ها با آن می توانید از نیش حشرات در امان بمانید.

روغن دارچین:

دارچین علاوه بر این که به غذاها طعم و عطر خاصی می دهد روغن آن نیز می تواند تخم پشه ها را از بین ببرد. همچنین قادر به پراکنده کردن پشه های بالغ خواهد بود.

برای تهیه مخلوط آن، روغن دارچین را با 24 قطره از دیگر روغن ها رقیق کنید. سپس این مخلوط را بر روی پوست خود اسپری کنید یا اطراف خانه خود بپاشید. هنگام استفاده از روغن دارچین مراقب باشید زیرا می تواند پوست شما را تحریک کند.

روغن آویشن:

روغن آویشن در دور کردن پشه ها بسیار موثر و موفق عمل می کند. در تحقیقی که بر روی موش ها انجام داده اند مشاهده کردند که 5 درصد از روغن آویشن می تواند 91 درصد از پشه ها را فراری دهد.

همچنین می توانید برگ آویشن را در محیط کمپ خود بسوزانید. تحقیقات نشان داده اند که سوزاندن برگ آویشن در محیط کمپ می تواند 85 درصد از پشه ها را به مدت 60 تا 90 دقیقه از شما دور کند.

برای استفاده خانگی می توانید 4 قطره از روغن آویشن را با هر روغن دیگری که در دسترس شما است مخلوط کنید از جمله روغن های زیتون یا جوجوبا. سپس 5 قطره از آن را مقدار کمی آب مخلوط کنید.

روغن نعناع:

روغن نعناع که از گیاه آن استخراج می شود در دور کردن حشرات بسیار موثر است حتی تحقیقات نشان داده اند که تاثیر آن 10 برابر محصولات DEET می باشد.

روغن سویا:

طبق تحقیقات روغن سویا می تواند به مدت طولانی تری از شما در برابر نیش حشرات و به خصوص پشه حفاظت کند.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای یک محصول استرالیایی می باشد. این روغن به دلیل خواص ضد میکروبی، ضد التهاب شناخته شده است. اما تحقیقات نشان داده اند که روغن درخت چای در دور کردن پشه ها از انسان موثر تر عمل خواهند کرد.

Geranoil:

نوعی الکل است که دارای بویی بخصوص می باشد. از گیاهان روغنی مثل سیترونلا  تهیه می شود. این الکل می تواند به مدت 2 تا 4 ساعت حشرات را از شما به دور نگه دارد.

مراقب باشید و از نزدیک کردن آن به چشم ها خودداری کنید بخصوص اگر پوست حساسی دارید زیرا ممکن است که در پوست شما التهاب ایجاد کند.

منبع الو دکتر

10 روش معجزه آسای درمان نیش حشرات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ