روش های خانگی رفع جای نیش حشرات

نیش حشرات می تواند حاوی بیماری هایی نیز باشد. چون انها می توانند ناقل بیماری باشند. اما لازم نیست که از هر نیش حشره ای بترسید و حتی می توانید جای گزش و خارش آن را با مواد طبیعی درمان کنید.

به گزارش الودکتر: گزش های پشه ها مشخصه آب و هوای گرما هستند. اغلب نیش های پشه بی ضرر هستند، اما برخی می توانند عوارض ایجاد کنند. پشه ها نیش می زنند تا خون انسان را جذب کنند. نیش، که ممکن است تا چند ساعت بعد ظاهر نشود، ایجاد یک ضربه ای است که به طور معمول تورم، درد و یا خارش دارد. پشه ها می توانندحامل بیماری باشند، هرچند احتمال ابتلا به آن بیماری توسط یک پشه بستگی زیادی به جایی که شما زندگی می کنید. یکی دیگر از مشکلات نادر ناشی از نیش پشه یک واکنش منفی به خود نیش است. اگر دچار نیش حشرات پشه شده اید و دشواری تنفس یا تورم گلو دراید، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. ممکن است متوجه نشوید که یک پشه شما را نیش زده است، اما پشت سر ان  ناله با خارش مداوم همراه است که ممکن است چند روز پس از نیش خوردن باشد. کرم ها و پماد ها می توانند کمک کنند، اما شما همچنین می توانید خارش را با چیزهایی که احتمالا در فضای خانه شما است نیز درمان کنید که در ادامه با لیستی از این مواد آشنا می شوید.

جو دوسر

یک راه حل برای نرفع جای نیش پشه می تواند یکی از صبحانه های مورد علاقه شما باشد. جو دوسر می تواند خارش و تورم را از بین ببرد، زیرا حاوی ترکیبات خاصی است که دارای ویژگی های ضد حساسیت هستند. ریز بلغور جو دوسر را با مقادیر مساوی از جو دوسر و آب در یک کاسه مخلوط کنید تا زمانی که یک ماده اسپاکل مانند بدست آید. یک قشاق از آن را روی یک دستمال کاغذی قرار داده و آن را به روی محل مورد نظر بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. سپس ناحیه مورد نظر را تمییز کنید. اگر شما گازگرفتگی زیادی از حشرات دارید، بهتر است  از یک حمام بلغور جو دوسرستفاده کنید. 1 فنجان جو دوسر را در یک  آب گرم بپزید. 20 دقیقه در حمام بلغور جو دوسر بمانید، گاهی اوقات بعضی از بلغور جو دوسر را بر روی ناحیه های تحریک شده پوستتان مالش دهید.

یخ خرد شده

دمای سرد یخ می تواند التهاب را کاهش دهد. سرما نیز پوست رابی حس می کند، که می تواند به شما فوری اما کوتاه مدت کمک کند. درمانگاه Mayo توصیه می کند با استفاده از یک بسته سرد و یا یک کیسه پر از یخ خرد شده برای از بین بردن خارش ناشی از نیش پشه اقدام کنید. یخ را بطور مستقیم بیش از پنج دقیقه روی محل نگذارید زیرا ممکن است به پوست آسیب برساند. شما همچنین می توانید یک مانع برای لمس غیر مستقیم یخ با پوست ایجاد کنید، مانند دستمال، بین پوست خود و یخ دستمال بگذارید، بنابراین شما می توانید یخ را در مدت زمان طولانی تر روی محل بگذارید.

عسل

این شیرینی، یک درمان رایج در میان علاقه مندان به درمان خانگی است زیرا دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است. این برای صدها سال به عنوان درمان برای بیماری مانند گلودرد و ضربه و کبودی استفاده شده است. قطره کوچکی درجای خارش آن نیش می تواند التهاب را کاهش دهد. این باید وسوسه به خارش را کاهش می دهد، زیرا عسل می تواند خارش پوست را برطرف کند با ایجاد چسبندگی.

آلوئه ورا

این گیاه خانگی معمولی، آلوئه ورا از بسیاری از کاربردها فراتر می رود. ژل نشان داده شده در این گیاه که خواص ضد التهابی  دارد، منبع قابل اعتمادی است و می تواند کمک به بهبود زخم های جزئی کند و حتی درمانی برای عفونت های جزئی باشد. به همین دلیل ممکن است شرط خوبی برای درمان نیش حشرات نیز باشد.

این را امتحان کنید، قسمت کوچکی از برگ را قطع کنید. ژل گیاه را به ناحیه ای که تحریک شده است اعمال کنید. اجازه دهید آن  خشک شود و در صورت نیاز دوباره به آن محل ژل را تزریق کنید.

جوش شیرین

نوشابه های گازدار در تقریبا هر آشپزخانه ای یافت می شوند، بسیاری از کاربردهای مختلف دراند – از نان پختن تا پاکسازی زهکشی ها. در غیر اینصورت بی کربنات سدیم، نوشابه سودا نیز ممکن است به درمان جای نیش حشرات کمک کند. مخلوط 1 قاشق غذاخوری سودا با آب کافی برای ایجاد خمیر. آن را به جای نیش بمالید و بگذارید آن 10بماند و سپس شستشو دهید. در صورت تحریک پوست، این درمان را متوقف کنید.

ریحان

این گیاه در بسیاری از کرم ها و پماد ها برای درمان نیش حشرات به کار برده می شود .برای استفاده از ریحان،  2 فنجان آب جوش و اضافه کردن نصف اونس از برگ های ریحان خشک می تواند دستور العملی برای استفاده شما از این گیاه باشد.. مخلوط را کناری بگذارید تا خنک شود. سپس حوله را به این مایع بخیسانید و آن را به آرامی بر روی جای نیش های پشه خود مالش دهید. به علاوه، شما می توانید برخی از برگ های ریحان تازه را به خوبی خرد کنید و آنها را بر روی پوست خود و در جای نیش حشرات قرار دهید.

منبع: الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ