تابستان را بدون آفتاب سوختگی سپری کنید

atoosamirzavandi
آفتاب سوختگی برای پوست بسیار مضر می باشد. آفتاب ‌سوختگی از نشانه های تخریب و آسیب دیدگی پوست توسط اشعه خورشید می باشد که موجب ایجاد علائم پیری زودرس و سرطان پوست می گردد.

ایجاد لکه های قرمز روشن و تیره در تابستان نشانه قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می باشد.

آفتاب سوختگی برای پوست بسیار مضر می باشد. آفتاب‌ سوختگی از نشانه های تخریب و آسیب دیدگی پوست توسط اشعه خورشید می باشد که موجب ایجاد علائم پیری زودرس و سرطان پوست می گردد.

حتی اگر پوست شما به رنگ برنزه تغییر رنگ پیدا کند و به طور کامل دچار آفتاب سوختگی نشده باشد باز هم خطراتی شما را تهدید خواهد کرد.

استفاده از ضد آفتاب هایی که خاصیت حفاظت از پوست را ندارند، به پوست آسیب وارد می کنند حتی برنزه شدن پوست در برابر نور خورشید نشان دهنده این است که پوست توسط اشعه uv یا فرا بنفش دچار آسیب دیدگی شده است.

با گذر زمان نور خورشید می تواند محدوده وسیعی از پوست را دچار تخریب کند از جمله در پوست چین و چروک ایجاد می کند و موجب سرطان‌های پوست می گردد از جمله سرطان پوست ملانوما.

 حتی اگر شخصی نگران ایجاد سرطان پوست نمی باشد حداقل باید از پوست خود در برابر چین و چروک و پیری زودرس حفاظت کند.

با تمام این تهدیدها افراد باید باز هم بتوانند از نور خورشید در تابستان بدون آفتاب سوختگی و نهایت استفاده را ببرند اما لازم است که در مورد نحوه حفاظت از پوست خود در برابر نور خورشید اطلاعات لازم را کسب کند.

آفتاب سوختگی چگونه اتفاق می افتد؟

پیگمان های حفاظت کننده بدن که ملانین نامیده می شوند تنها می توانند از پوست در برابر نور خورشید برای مدت زمان خاصی تا قبل از آن که دچار آفتاب سوختگی می‌شود، حفاظت کند.

ترشح ملانین پوست شما بیشتر باشد به تبعه آن مراقبت از پوست افزایش خواهد یافت.

 افرادی که دارای پوست و موی روشن، چشم های رنگی می باشند کمتر از ۵ دقیقه دچار آفتاب سوختگی می گردند در حالی که افراد تیره برای مدت زمان بیشتری می توانند در مقابل نور خورشید قرار بگیرند و هیچ گونه آفتاب سوختگی بر روی پوست آنها ایجاد نشود.

انتخاب و استفاده از ضد آفتاب

مهم ترین راه برای حفاظت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید، پوشاندن تمام بدن در برابر نور خورشید می باشد.

حفاظت از بدن در برابر نور خورشید تنها مختص تابستان نمی باشد و باید در طول سال این کار را انجام داد.

متخصصان بر این باورند که حتی اگر لوازم آرایشی شما حاوی ترکیبات ضد آفتاب می باشد باز هم از ضد آفتاب به خصوص در ماه‌های تابستان استفاده کنید.

در ادامه به دو مورد مهم که قبل از خرید ضد آفتاب باید به آن توجه کنید را شرح خواهیم داد:

  • ضد آفتاب را انتخاب کنید که حاوی spf ۳۰ یا بیشتر از این مقدار باشد.
  • ضد آفتابی را انتخاب کنید که ضد آب باشد. اما ضد آفتاب های ضد آب بعد از قرار گرفتن در آب نیاز به تمدید شدن دارند حداقل برای ۴۰ دقیقه خاصیت spf آن باقی خواهد ماند.
  • ضد آفتابی را انتخاب کنید که پوست شما را در برابر اشعه هایauv وb uv حفاظت کند. این نوع ضد آفتاب ها حاوی ترکیبات اکامسول، اکسی بنزن و آووبنزن می باشند. تیتانیوم دی اکسید و زینک اکساید به حفاظت از پوست در برابر این دو اشعه کمک می‌کند و همچنین انتخاب خوبی برای افراد با پوست های حساس می باشند.
  • ضد آفتابی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید در نتیجه هیچ گاه استفاده از آن را فراموش نخواهید کرد. امروزه ضد آفتاب ها را در انواع مختلفی از جمله اسپری، کرم، لوسیون و کف تولید می کنند. بنابراین انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما است.

انتخاب ضد آفتاب تنها نیمی از راه مراقبت از پوست می باشد شما نیاز به یادگیری طریقه مصرف صحیح آن نیز می باشید.

تصور شما این است که تنها باید از ضدآفتاب در سواحل استفاده کرد در اشتباه هستید.

بهتر است که استفاده از ضد آفتاب را تبدیل به یک عادت در خود کنید.

در استفاده از ضد آفتاب موارد زیر را رعایت کنید:

  • نیم ساعت قبل از خروج از منزل به پوست خود ضد آفتاب بزنید این کار موجب می شود که کرم جذب پوست گردد.
  • در استفاده از ضد آفتاب خساست به خرج ندهید. قانونی که در مورد نحوه استفاده از ضد آفتاب وجود دارد و همه آن را پذیرفته‌اند، این است که تمام نقاط بدن که در معرض نور خورشید قرار می گیرند را باید با ضد آفتاب پوشاند از جمله گوش ها، پاها و هر نقطه ای از بدن که دارای موهای نازک باشند.
  • هر دو ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید بخش خصوصی بعد از شنا و تعرق شدید.

منبع الو دکتر

ضد آفتاب با چه SPF مناسب است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ