ژل زردچوبه برای درمان گینوییت

گینوییت به عنوان یک بیماری لثه ای می تواند با درمان های خانگی بهبود یابد.در این مطلب با درمان خانگی گینوییت به روش ژل زردچوبه ،آشنا شوید.

بیماریهای لثه و یا بیماریهای پریودنتال به دسته وسیعی از بیماری ها اطلاق می گردد که می توانند لثه و یا بافتهای پشتیبان دندانها را مبتلا نمایند.
 بیماریهای لثه از شایعترین بیماریهای عفونی بشمار میروند و از مهمترین علل از دست دادن دندانها محسوب می شوند. به طوریکه از هر 5 نفر چهار نفر مبتلا به نوعی ازاین بیماری می باشند.
علت بیماری: عامل اصلی بیماری های لثه انواع میکروبها می باشند که به صورت لایه ای در سطوح دندانها تجمع می نمایند و به آن پلاک میکروبی می گویند. در صورت عدم حذف پلاک میکروبی و اضافه شدن مواد معدنی به آن، توده ای سخت با سطحی متخلخل و زبر که جرم دندانی نامیده می شود، بوجود می آید.

علائم بیماری های لثه:

قرمزی و تورم لثه، خونریزی، بوی بد، ایجاد فاصله میان دندانها،  لقی یک یا چند دندان، جدا شدن لثه از دندان  و عمیق شدن شیار بین لثه و دندان، ایجاد  آبسه در لثه و در برخی مواقع تحلیل لثه و  دردی که بصورت مبهم و یا با خارش بین دندان ها ممکن است احساس شود از جمله  علائم می باشند.

یکی از بیماری های لثه گینوییت می باشد.گینوییت در مراحل اولیه با درمان های خانگی قابل بهبود می باشد.در ادامه این مطلب از الودکتر با راهکارهای خانگی درمان گینوییت آشنا شوید.

راه های درمان خانگی گینوییت

ژل زردچوبه

نتایج یک مطالعه ی تحقیق شده در سال 2015 نشان می دهد که ژل زردچوبه می تواند به طور موثری جلوگیری از پلاک و لثه را ایجاد کند. این می تواند به علت خواص ضد التهابی آن باشد

.

زردچوبه همچنین خواص ضد میکروبی و ضد قارچی دارد. این می تواند به بهبود خونریزی و قرمزی لثه ها کمک کند.

شما می توانید ژل زردچوبه یا کورکومی را به عنوان یک درمان استفاده کنید. کورکومین ماده فعال در زردچوبه است، بنابراین می تواند به عنوان یک درمان استفاده شود.

اگر به زردچوبه آلرژی دارید نباید از آن استفاده کنید ،حتما پیش از مصرف مقدار کمی ازآن را تست نمایید..

برای استفاده از ژل زردچوبه: موارد زیر توصیه میشود

  • زدن  مسواک.
  •     شستشو کامل دهان
  •     ژل را به لثه های خود بمالید کنید.
  •     اجازه دهید ژل به مدت 10 دقیقه بر روی لثه های شما بماند.
  •     آب را در اطراف دهان خود جمع کنید تا تمام ژل جمع آوری شود.
  •    آب را بیرون بریزید
  •     تکرار دو بار در روز

چه وقت باید به دکترمراجعه نمود؟

به بیماری های لثه اگر در ابتدای ابتلا ،رسیدگی شود، قابل درمان و بهبود است ام اگر درمان نشود،ممکن است به مشکلات جدی منجر شود.گینوییت نیز مانند بیماری های لثه ای می باشد.اگربه آن رسیدگی نشود، گینویویت می تواند باعث آسیب جدی به دندان های شما شود. همچنین می تواند به سایر مشکلات سلامتی منجر شود.

اگر علایم زیر را دارید، حتما به دندانپزشک مراجعه کنید:

  •     درد شدید دندان
  •     نفس بسیار بد
  •     لثه هایی که خونریزی زیادی می کنند
  •     لثه های شدید متورم یا ملتهب

دندانپزشک ممکن است دندان هایتان را تمیز کند، و ممکن است بخواهید به پریودنت مراجعه کنید. در برخی موارد ممکن است دهان و دندان مصنوعی یا آنتی بیوتیک ها تجویز شود.

بهداشت دهان و دندان می تواند شما را در استفاده از ابزار و محصولات دندانی کمک کند تا لثه ها را سالم نگه دارد. دندانپزشک همچنین ممکن است شما را برای تمیز کردن مجدد دندان هایتان بخواهد و راهنمایی بیشتری در مورد نحوه عمل بهداشت دهان و دندان انجام دهد.

برای این بیماری، به ندرت ممکن است جراحی لازم و ضروری باشد.

چه مدت طول می کشد تا گینوییت درمان شود؟

بعد از چند روز درمان  ممکن است علایم به طور کامل از بین بروند. در اغلب موارد گینوییت معمولا در عرض 10 تا 14 روز خوب می شود. اگر گینوییت شما جدی تر باشد، درمان ممکن است طولانی تر شود.

مراقب سلامت دندان خود باشید تا از تکرارابتلا به بیماری های دهان و دندان جلوگیری شود. اگر شرایط خاص پزشکی دارید که احتمال ابتلا به گینوییت را بیشتر می کند، در تماس نزدیک با دندانپزشک خود باقی بمانید تا بتوانید تغییرات در علائم را کنترل کنید و برای اقدام سریع آماده باشید.

جلوگیری از بازگشت بیماری

برای اطمینان از بهداشت دهان و دندان خوب، توصیه می شود حداقل یک بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر شما دارای هر گونه مسائل بهداشتی هستید که شما را در معرض ابتلا به بیماری گینوییت قرار می دهد، ممکن است مجبور شوید بیشتر به دندانپزشک خود مراجعه کنید

.

برای اطمینان از سلامت دهان و دندان خود در طول یک روز معمولی موارد زیر را فراموش نکنید

  •     مسواک زدن حداقل دو دقیقه دو بار در روز.
  •     حدأقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید.
  • از دهان شویه طبیعی یک یا دو بار در روز استفاده کنید.
  • خوردن یک رژیم سالم غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می تواند به جلوگیری از بیماری های لثه و سایر شرایط دهان نیز کمک کند.

دلایل بوی بد دهان را در سه سوت شناسایی کنید!

مراقبت و بهداشت دندان های شیری کودکان

منبع :الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ