نکاتی که باید حتما در هنگام مصرف زنجبیل بدانید!

زنجبیل بسیار پر خاصیت است.اما در مصرف آن باید به نکاتی توجه نمود .در این ادامه این مطلب با نکات مهم مصرف زنجبیل آشنا شوید.

زنجبیل

زنجبیل بسیار پر خاصیت است.مصرف آن برای موارد خاص بسیار کاربردی و توصیه شده می باشد.اما برایمصرف زنجبیل بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید که در ادامه این مطلب از الودکتر به آن پرداخت شده است.

خطرات مصرف زنجبیل

همانند هر گیاه یا مکملی، زنجبیل ممکن است با سایر داروهایی که شما مصرف می کنید، ضعیف عمل کند و ایجاد تداخل نماید. عوارض جانبی زنجبیل نادر است اما اگر زنجبیل بیش از حد مصرف شود، می تواند به موارد زیر منجر شود:

  •      سوزش سر دل
  •      گاز
  •      درد شکم
  •      سوزش در دهان

بهتر است برای اجتناب از خطرات آن، هر روز به هر شکل بیش از 4 گرم زنجبیل ،مصرف نکنید.

افراد مبتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سنگ های صفراوی باید قبل از مصرف زنجبیل به عنوان مکمل، با پزشک خود مشورت کنند. اگر حامله باشید، شیردهی کنید یا در مورد عمل جراحی، با پزشک خود در مورد مصرف زنجبیل مشورت کنید

آیا آب زنجبیل در حین بارداری ایمن است؟

محققان نقش زنجبیل را در کمک به درمان تهوع و استفراغ در دوران بارداری  بررسی کرده اند. یک منبع و شواهدی مبنی بر اثربخشی زنجبیل در درمان تهوع حاملگی تأیید می کند، اما ممکن است برای بعضی از زنان خطرهای ایمنی وجود داشته باشد. بررسی سیستماتیک از مطالعات محققان، اثرات جانبی ناشی از مصرف زنجبیل در زنان باردار را در بر نگرفت.به همین علت قبل از مصرف مکمل ها و یا گیاهان در دوران بارداری، با پزشک خود مشورت  کنید. در برخی موارد تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی ممکن است موجب تهوع در دوران بارداری شود.

آیا آب زنجبیل به عنوان یک سم زدا موثر عمل می کند؟

هدف این است که به آرامی بدن خود را از سموم در طول زمان خلاص کنید. برخی از افراد از آب زنجبیل مخلوط با آب لیمو به عنوان یک سم زدا استفاده می کنند.

از آنجایی که زنجبیل ممکن است با میکروب ها، بیماری، التهاب و مولکول های ایجاد کننده سرطان مبارزه کند، هر روز مصرف کمی از آن می تواند از سلامت کلی شما حمایت کند. زنجبیل یک ریشه طبیعی است، بنابراین نوشیدن آن نیز به شما مواد مغذی اضافه می کند.

 بسیاری از محصولات حاوی عطر و طعم زنجبیل یا زنجبیل مصنوعی هستند، اما اگر به دنبال تاثیرات واقعی زنجبیل هستید حتما از زنجبیل تازه استفاده نمایید.زیرا اسانس  نمی تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد.

شما می توانید زنجبیل تازه را در فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید.

شما می توانید به زنجبیل متناسب  به اینکه چقدرمی خواهید آب زنجبیل غلیظ  باشد به آن آب اضافه کنید

 در زیرروش تهیه  معادل 1 گرم عصاره زنجبیل است

  •     بخشی از ریشه زنجبیل را که می خواهید استفاده کنید بشویید.
  •     را رنده کنید  1/2 قاشق چای خوری از زنجبیل
  • فنجان آب را برروی اجاق گاز بجوشانید
  •        زنجبیل را در آب به مدت 10 دقیقه به جوشانید
  •     زنجبیل را صاف کنید

آب زنجبیل با یک قاشق چای خوری یا کمتر از عسل ،یا لیمو اضافه شده، خوشمزه است، اما با شیرین کننده های دیگر آن را طعم دار نکنید.

مصرف صحیح

پزشکان توصیه می کنند حداکثر 3-4 گرم عصاره زنجبیل در روز مصرف کنید. اگر باردار هستید، بیش از 1 گرم عصاره زنجبیل در روز مصرف نکنید که بهتر است تحت نظر پزشک باشد. زنجبیل برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی شود.

مصرف زنجبیل میتواند از سلامتی شما حمایت کند و همچنین میتواند به درمان بسیاری از مشکلات سلامتی کمک کند.

 منبع :الودکتر

درمان خانگی سردرد با زنجبیل!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ