به این دلایل خوردن شکر ممنوع!

mahdie.mohtashami
در این مقاله همراه با تیم ترجمه الودکتر باشیدتا دلایل نخوردن شکر را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

از سس‌های کچاپ تا کره بادام زمینی به همه آنها شکر اضافه شده است حتی در محصولاتی که ممکن است تصور نکنید نیز شکر وجود دارد. بسیاری از مردم به غذاهای سریع و پردازش برای وعده های غذایی و تنقلات تکیه می کنند. از آنجایی که این محصولات اغلب شامل شکر افزوده  شده می‌باشند، مقدار زیادی کالری از مصرف مجاز کالری روزانه شما را در بر می‌گیرند.

در اینجا چند دلیل برای اثبات بد بودن شکر برای سلامتی به شما ارائه می‌کنیم.

شکر می تواند باعث افزایش وزن شود

نرخ چاقی در سراسر جهان در حال افزایش است و قند اضافه شده به ویژه از نوشیدنی های شیرین شکر، یکی از اصلی ترین مجرمان است. نوشیدنی های شیرین مانند نارگیل، آب میوه ها و چای های شیرین با فروکتوز، نوعی شکر ساده می‌باشند.

مصرف فروکتوز گرسنگی و میل به غذا را بیش از گلوکز افزایش می دهد. نوع اصلی شکر موجود در غذاهای نشاسته ای فروکتوز می‌باشد. علاوه بر این، مصرف فروکتوز بیش از حد ممکن است باعث مقاومت در برابر لپتین، هورمون مهمی باشد که گرسنگی را کنترل می کند و بدن را از خوردن غذا متوقف می کند. به عبارت دیگر، نوشیدنی های شیرین، گرسنگی شما را محدود نمی کنند، زیرا سریع کالری های مایع زیادی مصرف می کنند. این امر می تواند منجر به افزایش وزن شود.

تحقیقات به طور پیوسته نشان داده است افرادی که نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه و آب میوه‌ها می نوشند، بیشتر از افرادی که این عادت غذایی را ندارند دارای اضافه وزن هستند. همچنین بسیاری از نوشیدنی های شیرین شکری با افزایش مقدار چربی احشایی، نوعی چربی شکم عمیق همراه با شرایطی نظیر دیابت و بیماری قلبی همراه هستند.

ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد

رژیم های غذایی دارای مقدار زیادی شکر با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها، از جمله بیماری های قلبی، یکی از علل مرگ در سراسر جهان است. شواهد نشان می دهد که رژیم های غذایی با قند بالا می تواند به چاقی، التهاب و تری گلیسیرید بالا، قند خون و فشار خون منجر شود – همه موارد گفته شده عوامل خطر برای بیماری های قلبی می‌باشند.

علاه بر این مصرف مقدار زیادی شکر، به ویژه نوشیدن‌های دارای شکر بالا مرتبط با بیماری آترواسکلروز می‌باشد، بیماری است که با چربی زیاد، باعث انسداد شریان‌ها می‌شود.

مطالعه ای بر روی 30000 نفر نشان داده است که افرادی که 17% تا 21% کالری خود را از شکر دریافت می‌کنند 38% بیشتر از بقیه افراد در معرض مرگ به دلیل بیماری قلبی هستند در مقایسه با افرادی که تنها 8 % کالری خود را از شکر دریافت می‌کنند.

تنها در یک تا 16 اونس که حاوی 473 میلی لیتر نوشابه می‌باشد 52 گرم شکر وجود دارد که به میزان بیشتر از 10 درصد کالری مصرف روزانه شما بر اساس یک رژیم غذایی 2000 کالری می‌باشد.

این به این معنی است که مصرف یک نوشیدنی شیرین در روز می تواند بیش از مقدار توصیه شده مصرف شکر در روز حاوی شکر باشد.

شکر ارتباط مستقیمی به آکنه داد

یک رژیم غذایی با کربوهیدرات های تصفیه شده، از جمله غذاها و نوشیدنی های شیرین، با افزایش خطر آکنه همراه است. غذاهایی با شاخص گلیسمی بالا، مانند شیرینی های فرآوری شده، قند خون خود را سریعتر از غذاهایی با شاخص گلیسمی پایین تر افزایش می دهد. غذاهای قندی به سرعت قند خون و انسولین را افزایش می دهند، باعث افزایش ترشح آندروژن، تولید روغن و التهاب می شود، که همه آنها در رشد آکنه نقش دارند. مطالعات نشان داده اند که رژیم های کم گلیسمی با کاهش خطر آکنه همراه هستند، در حالی که رژیم های غذایی با گلیسمی بالا با ریسک بیشتری همراه هستند. به عنوان مثال، مطالعه در 2300 نوجوان نشان داد که کسانی که اغلب مصرف شکر اضافه شده 30٪ بیشتر خطر ابتلا به آکنه را دارند.

خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد

شیوع دیابت در سراسر جهان در 30 سال اخیر بیش از دو برابر شده است. گرچه دلایل بسیار زیادی برای این امر وجود دارد، اما ارتباطی بین مصرف بیش از حد شکر و خطر ابتلا به دیابت وجود دارد. چاقی، که اغلب ناشی از مصرف شکر بیش از حد است، به عنوان قویترین عامل خطر برای دیابت محسوب می شود. علاوه بر این، مصرف بیش از حد قند طولانی باعث مقاومت در برابر انسولین می شود، هورمون تولید شده توسط پانکراس که میزان قند خون را تنظیم می کند. مقاومت به انسولین باعث افزایش قند خون می شود و خطر ابتلا به دیابت را به شدت افزایش می دهد.

مطالعه جمعیتی که شامل بیش از 175 کشور است نشان داد که خطر ابتلا به دیابت 1.1% افزایش پیدا کرده است در هر 150 کالری ایجاد شده به وسیله شکر می‌باشد، یا در یک قوطی نوشابه که در طول روز مصرف می‌شود. سایر مطالعات نیز نشان داده اند افرادی که تمایل به نوشیدنی های شیرین دارند مانند آبمیوه در خطر مبتلا شدن به دیابت بیشتری هستند.

راه کارهایی که مصرف شکر را کاهش می‌دهد!

کنترل مصرف شکر با این مواد غذایی


آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ