مصرف شکر و این مشکلات زیاد!

mahdie.mohtashami
در اینجا چندین دلیل برای مصرف کردن کم شکر به شما می گوییم. با تیم ترجمه الو دکتر همراه باشید.

از سس‌های کچاپ تا کره بادام زمینی به همه آنها شکر اضافه شده است حتی در محصولاتی که ممکن است تصور نکنید نیز شکر وجود دارد. بسیاری از مردم به غذاهای سریع و پردازش برای وعده های غذایی و تنقلات تکیه می کنند. از آنجایی که این محصولات اغلب شامل شکر افزوده  شده می‌باشند، مقدار زیادی کالری از مصرف مجاز کالری روزانه شما را در بر می‌گیرند.

در اینجا چند دلیل برای اثبات بد بودن شکر برای سلامتی به شما ارائه می‌کنیم.

شکر ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد

خوردن مقدار بیش از حد قند می تواند خطر ابتلا به سرطان های خاص را افزایش دهد. اول، یک رژیم غذایی حاوی غذاهای شیرین و نوشیدنی می تواند به چاقی منجر شود که خطر ابتلا به سرطان را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این، رژیم های غذایی با افزایش قند باعث التهاب بدن شما می شوند و ممکن است باعث ایجاد مقاومت به انسولین شوند که هر دو باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شوند. مطالعه در بیش از 430،000 نفر نشان داد که اضافه کردن قند مصرفی با افزایش خطر ابتلا به سرطان مری، سرطان پلور و سرطان روده کوچک مرتبط است.

مطالعه دیگری نشان داد که خانم هایی که بیش از سه بار در هفته نوشابه های شیرین و کوکی ها مصرف می کنند، 1.42 برابر احتمال ابتلا به سرطان اندومتر را افزایش می دهند که زنان کمتر از 0.5 بار در هفته مصرف می کنند.

تحقیقات در مورد ارتباط بین مصرف شکر اضافه شده و سرطان ادامه دارد و مطالعات بیشتری لازم است تا به طور کامل این رابطه پیچیده را درک کنیم.

ممکن است خطر ابتلا به افسردگی را افزایش دهد

در حالی که یک رژیم غذایی سالم می تواند به بهبود خلق و خوی شما کمک کند، رژیم غذایی با شکر اضافه شده و غذاهای فرآوری شده ممکن است شانس خود را برای توسعه افسردگی افزایش دهد.

با مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، از جمله محصولات با قند بالا مانند کیک و نوشیدنی های شیرین، خطر ابتلا به افسردگی بیشتر است. محققان معتقدند که نوسانات قند خون، اختلال تحریک عصبی و التهاب ممکن است دلایل تأثیرات مضر شکر بر سلامت روان باشد. مطالعه ای که پس از 8000 نفر برای 22 سال انجام شد نشان داد که افرادی که 67 گرم یا بیشتر از شکر را در روز مصرف کردند، 23 درصد بیشترین احتمال افسردگی را نسبت به مردان که کمتر از 40 گرم در روز خورده بودند، یافتند.

مطالعه دیگری در بیش از 69000 زن نشان داد که کسانی که بیشترین میزان مصرف قند اضافه را دارند، نسبت به افرادی که با کمترین مصرف دارای افسردگی بالاتری نسبت به سایرین هستند.

شکر می تواند روند پیری پوست را تسریع کند

چروک ها یک نشانه طبیعی از پیری هستند. آنها در نهایت، صرف نظر از سلامتی شما ظاهر می شوند. با این حال، انتخاب مواد غذایی ضعیف می تواند چروک ها را بدتر کند و روند پیری پوست را سریعتر کند. محصولات پیشرفته گلیساسیون ترکیبات تشکیل شده توسط واکنش بین قند و پروتئین در بدن شما است. آنها نقش کلیدی در پیری پوست دارند.

مصرف رژیم غذایی با کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر منجر به تولید AGE ها می شود که ممکن است پوست شما به سن زودرس برسد. AGE ها کلاژن و الاستین را خسارت می زنند، این مواد پروتئین هایی هستند که به کشش پوست کمک می کنند و باعث ایجاد ظاهری جوان می‌شوند. هنگامی که کلاژن و الاستین آسیب می بینند، پوست خود را از بین می برد و شروع به شل شدن می‌کنند. در یک مطالعه، زنان مصرف بیش از حد کربوهیدراتها، از جمله قندهای اضافه، ظاهر چروکیده ای داشتند نسبت به زنانی که دارای رژیم غذایی کم کربوهیدارت و پروتئین زیاد هستند. محققان نتیجه گرفتند که با مصرف کربوهیدرات کمتر دارای پوستی سالم‌تر می‌باشید.

شکر انرژی شما را تخلیه می کند

غذاهایی دارای شکر بالا به سرعت قندخون را بالا می‌برند و مقدار انسولین را افزایش می‌دهند و منجر به افزایش انرژی می‌شوند. با این حال، این افزایش انرژی در سطحی بسیار کم صورت می‌گیرد. محصولاتی که با شکر بارگذاری می شوند اما کمبود پروتئین، فیبر و چربی باعث افزایش انرژی اندکی می شود و به سرعت کاهش قند خون را به دنبال دارد. داشتن تغییرات قند خون ثابت می تواند منجر به نوسان های عمده ای در سطح انرژی شود. برای جلوگیری از چرخه تخلیه انرژی، منابع کربوهیدراتی را انتخاب کنید که  حداقل میزان شکر افزوده و غنی از فیبر باشد. ترکیب کربوهیدرات با پروتئین یا چربی یک روش عالی برای حفظ میزان قند خون و میزان انرژی شما است. به عنوان مثال، خوردن یک سیب همراه با مقدارکمی بادام یک غذای عالی برای سطوح انرژی طولانی و پایدار است.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ