چای اکیناسه بنوشید!

چای اکیناسه دارای خواص بسیار مفیدی است.اگر با چای چای اکیناسه و خواص آن آشنایی ندارید ادامه این مطلب از الودکتر را بخوانید تا مصرف چای اکیناسه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

چای اکیناسه

خواص چای ها با توجه به نوع آن ها متفاوت است.به همین علت بعضی از چای ها از سایرین بیشتر توصیه می شوند. اما آیا تا به حال چای اکیناسه مصرف نموده اید؟چای اکیناسه دارای مزایای بسیار زیادی است که در ادامه این مطلب از الودکتر به مهم ترین مزایای چای اکیناسه پرداخته شده است.

اکیناسه چیست؟

اکیناسه گیاهی است که ریشه و برگ آن به طور سنتی برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار می گیرد که آن ها را با نام گیاهان اکیناسه نیزمی نامند. “chicken purple”، و سه گونه گیاه در رده اکیناسه به عنوان مکمل های گیاهی استفاده می شود. گیاهان اکیناسه را می توان در شرق و مرکزی آمریکای شمالی و اروپا یافت.

Echinacea  (اکیناسه )به عنوانداروی ضد التهابی ، آنتی اکسیدان و ضد ویروس شناخته شده است و به عنوان یک عامل تقویت کننده ایمنی مورد مصرف قرار می گیرد. همین خواص باعث می شود که یک مکمل گیاهی بسیار محبوب باشد ودر بسیاری از محصولات تجاری یافت شود . یکی از راه های رایج برای استفاده از اکیناسه این است که آن را در یک چای بنوشید

.

مقدار اکیناسه که برای نوشیدن نیاز دارید، بستگی به نوع چای شما دارد و اینکه چقدر آن را دم کنید. اکیناسه نیز می تواند در شربت مایع، قرص، پماد، کپسول و عصاره ها یافت شود. مهم این است که فقط اکیناسه را از یک شرکت معتبر تهیه وپس از بررسی کیفیت ، استفاده کنید

خواص بی نظیر گیاه اکناسه

1- باآنفلوآنزا مبارزه می کند

برای برخی از ما، آنفلوآنزا به سادگی یک بیماری است، اما برای بعضی از افراد واقعا می تواند تهدید کننده زندگی باشد. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند یک واکسن سالانه آنفلوانزا دریافت کنند. نوشیدن چای اکیناسه طبق منابع موثق ، در کوتاه مدت در بهبود علائم موثر عمل می کند. مطالعات نشان داده اند که اکیناسه می تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی را به میزان 58 درصد و مدت آن را تا 4 1 روز کاهش دهد. طبق یک مطالعه، مصرف اکیناسه به طور منظم همانند واکسن آنفلوانزا در مواجهه با بیماری عمل می کند.

2- قند خون را کنترل می کند

خواص آنتی اکسیدانی در Echinacea purpurea منحصر به فرد هستند. یک مطالعه 2017 نشان داد که اکیناسه در جریان خون می تواند به حفظ قند خون کمک کند .اگر شما مبتلا به دیابت یا prediabetic هستید و اگر قندخون دارید، می توانید قند خون خود را با مصرف این گیاه کاهش دهید. این قطعا جایگزین برای درمان انسولین یا سایر درمان های دیابت، مانند مدیریت کربوهیدرات نیست. اما نوشیدن چای اکیناسه یا مصرف آن در فرم مکمل یکی از راه هایی است که می تواند به کنترل قند خون کمک کند.

3-  کمک به رشد سلول سالم

هر نوع داروی گیاهی یا غذای حاوی آنتی اکسیدان ها می تواند سلول های شما را تقویت کند. آنتی اکسیدان ها سموم (رادیکال های آزاد) را از بین می برند که به طور موقت اندام سلولی را در بدن ایجاد می کنند. به دلیل آنتی اکسیدان ها در اکیناسه، نوشیدن چای اکیناسه یا مصرف مکمل های با کیفیت بالا می تواند باعث رشد سلول های سالم در بدن شود.

4-  احتمال ابتلا به سرطان پستان را کاهش می دهد

اکیناسه یک مکمل خوب برای کسانی است که به دنبال درمان انواع مختلف سرطان هستند. سلولهای سرطانی تمایل دارند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و برخی از سلول های سالم ما را از بین ببرند، نوشیدن چای اکیناسه ممکن است به مقابله با برخی از این عوارض جانبی کمک کند.

اکیناسه نیز به عنوان درمان برای سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است. این مطالعه به این نتیجه رسید که عصاره اکیناسه رشد سلول های تومور بدخیم را مهار می کند و توانایی گسترش سرطان را مسدود می کند. برخی ممکن است به این نکته اشاره کنند که مصرف اکیناسه یک اقدام پیشگیرانه خوب برای زنان با سابقه خانوادگی سرطان پستان است.

منبع :الودکتر

خواص شگفت انگیز جو دو سر.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ