اگر اضطراب دارید این چای را بنوشید

اضطراب میتواند علت های مختلفی داشته باشد که در صورت ادامه آن ،باید به پزشک مراجعه نمود،اما اگر اضطراب دارید با نوشیدن این چای می توانید اضطراب خود را درمان نموده و کاهش دهید.

اضطراب

اضطراب دارای علت های متفاوتی است که با توجه به زمینه و علت آن درما پذیر است.اما گاها اضطراب بنا به دلایل محیطی اتفاق می افتد که برای کنترل و کاهش آن می توان از راهکار های خانگی استفاده نمود.در ادامه این مطلب از الودکتر با خواص گیاه اکیناسه و تاثیر آن بر کاهش اضظراب آشنا شوید.

کاهش اضطراب با گیاه اکیناسه

کمک به کنترل اضطراب

Echinacea منبع Trustted Source به عنوان مکمل ضدعفونی کننده مورد آزمایش قرار گرفته و موثر واقع شده است. عصاره اکیناسه به تنظیم سیناپس ها کمک می کند که ارتباط بین بدن و مغز شما را فراهم می کند. در حالی که نمی تواند “رفلکس ترس” را خاموش کند، درافرادی که تجربه حمله اضطراب دارند، می تواند اثرات فیزیکی ترس های شما را محدود کند و به شما در برقراری آرامش کمک کند. اکیناسه می تواند یک گیاه عالی برای کسانی باشد که با اضطراب مبارزه می کنند.

دیگر خواص اکیناسه

کاهش فشار خون

تحقیقات برای اکیناسه به عنوان یک مکمل برای کاهش فشار خون در حال انجام است، اما این مورد نیاز به تحقیق ومنابع اطلاعاتی بیشتری دارد. منطقی است که یک گیاه با مقادیر بالایی از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان می تواند سطح فشار خون را کنترل کند. اضطراب نیز به فشار خون بالا می انجامد، بنابراین اثرات اکیناسه به کنترل فشار خون در روش های دیگر کمک می کند.

کاهش التهاب

از آنجا که خواص ضد التهابی اکیناسه منبع بالقوه ای را نشان داده است، اکیناسه به عنوان درمان برای آرتریت روماتوئید، زخم، بیماری کرون و سایر شرایطی که باعث التهاب می شود یا از بین بردن آن ها ،به عنوان یک راه درمانی پیشنهاد شده است. ترکیبات فعال بیولوژیکی در اکیناسه در بدن  فعالیت می کنند تا پاسخ التهاب آن ؛کاهش یابد. این امر موجب بهبود و تسکین بسیاری از مسائل مربوط به التهاب می شود.

فرم ها و دوزها اکیناسه

اکیناسه در قرص ها، تنتور ها، پماد ها، کپسول ها، عصاره ها و، البته، چای موجود است. چهار گرم (دو قاشق چای خوری) از ریشه اکیناسه که در هشت اونس آب جوش آورده می شود می تواند تاثیرات بسیاری بر سلامتی داشته باشد. برای سلامت سیستم بدنی شما دو تا سه وعده در روز توصیه می شود. در زمانی که شما بیمار هستید، حداکثر پنج وعده قابل قبول است.

مصرف اکیناسه برای کمک به قند خون، فشار خون و یا اضطراب، با مصرف یک فنجان یا دو قاشق چایخوری در روز برای دیدن نتایج کافی می باشد.

.

خطرات احتمالی مصرف اکیناسه

برخی از افرادی که اکیناسه را مصرف می کنند، اثرات جانبی را تجربه می کنند. شایع ترین عوارض جانبی عبارتند از تهوع و ضعف معده. افرادی هستند که به اکیناسه حساس هستند. مزایای مصرف چای اکیناسه بیش از خطرات واکنش آلرژیک برای افرادی که آلرژی به گیاه اکیناسه دارند شناخته شده نیست. افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی از استفاده از اکیناسه دلسرد می شوند، زیرا اکیناسه تاثیری قوی بر واکنش های ایمنی بدن دارد.

اکیناسه به طور کلی برای کودکان بیش از 2 ساله در نظر گرفته شده است تا مکمل های اکیناسه را مصرف کنند و چای های اکیناسه را بنوشند، و مطالعات مرتبط با آن حتی در مورد اثربخشی اکیناسه در تقویت سیستم ایمنی کودکان انجام شده است.اما برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود. همچنین برای زنان باردار ایمن است. اگر دارای حساسیت  یا باردار هستید قبل از شروع آزمایش با مکمل هایی مانند اکیناسه، همیشه با متخصص پزشکی مشورت کنید.

تهیه چای اکیناسه نسبتا ساده است. ریشه اکیناسه خشک شده را می توان به صورت قرص تقریبا درهر داروخانه تهیه  یا آنلاین سفارش داد. شما حتی ممکن است بخواهید برگهای خشک اکیناسه بگیرید هنگامی که برگ خشکی اکیناسه در دست دارید به روش زیر عمل کنید:

  •     دو قاشق چای خوری را به یک بسته چای مورد علاقه خود اضافه کنید.
  •     قبل از خنک شدن آب، هشت اونس آب جوش را برای 2-3 دقیقه خیس کنید.
  •     عسل محلی را برای تقویت سیستم ایمنی فوق العاده اضافه کنید و لذت ببرید.

منبع :الودکتر

خواص شگفت انگیز جو دو سر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ