رمز لاغزی در این نوشیدنی ها

mahdie.mohtashami
برای لاغر شدن می توانید از نوشیدنی ها نیز استفاده کنید. در این مقاله به شما نوشیدنی هایی معرفی میکنیم برای آنکه کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید.

هنگامی که در کنار تغییرات شیوه زندگی سالم استفاده شود برخی از نوشیدنی ها در کاهش وزن مفیدتر از دیگران هستند.

نوشیدنی هایی مانند چای سبز، قهوه و نوشیدنی های پروتئینی با قدرت بالا، متابولیسم را افزایش داده، باعث افزایش سیری و کاهش گرسنگی می شود که می تواند باعث کاهش وزن شود.
در اینجا چند نوشیدنی است که برخی، بهترین ها در رژیم غذایی شما برای کاهش وزن و سالم بودن می باشد.

نوشیدن سرکه سیب

سرکه سیب اسیدهای آمینه شامل استیک اسید، ترکیباتی است که می تواند کاهش وزن را با کاهش سطح انسولین، بهبود سوخت و ساز، سرکوب اشتها و سوزاندن چربی تحریک کند.
مطالعات حیوانی نشان داده است که اسید استیک می تواند باعث جلوگیری از افزایش وزن و کاهش تجمع چربی در شکم و کبد شود.
گرچه تحقیقات محدود است شواهدی وجود دارد که سرکه در پیشبرد کاهش وزن در انسان موثر است.
مطالعه در 144 بزرگسال چاق نشان داد که نوشیدن یک نوشیدنی روزانه حاوی 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه منجر به کاهش قابل توجهی در وزن بدن، دور کمر و چربی شکم در مقایسه با گروه دارونما شد.
سرکه سیب تخلیه معده را تضعیف می کند که کمک می کند تا شما برای مدت بیشتری سیر بمانید و ممکن است پرخوری شما را کاهش دهد.
با این حال، باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی اسیدی مانند سرکه سیب ممکن است دندان ها را از بین ببرد به همین دلیل است که باید آن را کم مصرف کنید و همیشه بعد از مصرف با آب شستشو دهید.

چای زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک ادویه برای اضافه کردن عطر و طعم به غذا و به عنوان یک درمان گیاهی برای درمان تعدادی از شرایط مانند تهوع، سرماخوردگی و آرتریت استفاده می شود.
مطالعات انسانی و حیوانی نیز نشان داده است که این ریشه طعم دار دارای اثر مثبت بر کاهش وزن است.
یک مطالعه نشان داد که موشهای حاوی رژیم غذایی با چربی بالا با افزودن 5٪ پودر زنجبیل به مدت چهار هفته، کاهش قابل توجهی در وزن بدن و بهبود قابل توجهی در میزان HDL (“کلسترول خوب”) نسبت به موش های بدون زنجبیل داشتند. 
اگر چه در این مطالعه یک پودر زنجبیل غلیظ استفاده شد مطالعه در انسان ها نشان داد که چای زنجبیل همچنین به کاهش اشتها و افزایش مصرف کالری کمک می کند.
یک مطالعه در 10 مرد دارای اضافه وزن نشان داد که هنگام خوردن 2 گرم پودر زنجبیل که در آب گرم حل شده با صبحانه سبب افزایش سیری و کاهش گرسنگی نسبت به روزهای عدم مصرف چای زنجبیل شد.
به علاوه، مطالعه نشان داد که چای زنجبیل سبب افزایش 43 کالری (22 درصد) اثر گرمایی غذا (تعداد کالری مورد نیاز برای هضم و جذب مواد غذایی) شد.

 نوشیدنی های پروتئین بالا

نوشیدنی هایی با پروتئین بالا می تواند گرسنگی را کاهش دهند اشتها را کاهش دهند و سیری را ترویج دهند و وزن اضافی را از بین می برند. پودرهای پروتئین بی شماری برای مصرف کنندگان وجود دارد که تهیه یک میان وعده سریع و سالم و یا یک وعده غذایی را به ارمغان می آورد. پروتئین سطح هورمون های کاهش دهنده گرسنگی مانند GLP – 1 را افزایش می دهد و کاهش گرلین، هورمونی است که اشتها را درگیر می کند. با مطالعه در 90 بزرگسال دریافتند که در افرادی که 56 گرم پروتئین آب پنیر را به مدت 23 هفته مصرف کردند 5 کیلوگرم (2.3 کیلوگرم) چربی بیشتر از گروه کنترل که پروتئین آب پنیر را مصرف نکردند با همان مقدار کالری کاهش یافت. پودر پروتئین وی، نخود فقط چند نوع است که می توانند یک پروتئین رضایت بخش را به کوکی ها اضافه کند که ممکن است باعث کاهش وزن شما شود.

 آب سبزیجات

اگرچه آب میوه با افزایش وزن مرتبط است مصرف آب میوه سبزی ممکن است اثر متفاوتی داشته باشد. در یک مطالعه، بزرگسالانی که 16 اونس آب سبزی کم سدیم را در رژیم غذایی کم کالری مصرف کردند وزن بیشتری نسبت به آنهایی که مصرف نکردند از دست دادند.
به علاوه گروه آب سبزیجات مصرف سبزیجات خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند و میزان مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دادند اینها دو عامل مهم برای کاهش وزن هستند. در صورت امکان مصرف سبزیجات کامل بهترین گزینه برای سلامتی است زیرا مقدار زیادی فیبر در فرایند آب گیری از بین می رود. با این حال، مصرف یک آب سبزی کم کالری می تواند میزان مصرف سبزیجات شما را افزایش دهد و حتی ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

روش هایی طلایی برای کاهش وزن

هنگام کاهش وزن از خوردن این غذاها بپرهیزید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ