کاهش خطر مرگ با کره بادام زمینی

mahdie.mohtashami
کره بادام زمینی دارای فواید بیشماری برای سلامتی می‌باشد. یکی از این فواید کاهش خطر مرگ با کره بادام زمینی می باشد. در این مقاله همراه با توترنگ باشید.

 

چاق شدن با کره بادام زمینی

 برخی از افراد با رعایت رژیم‌های مختلف بازهم چاق نمی‌شوند. به همین دلیل خوردن کره بادام زمینی را به این افراد توصیه می‌کنیم. وجود کالری بالا در کار چربی غیر اشباع و مفید به فرد کمک می‌کند تا در کنار افزایش وزن سلامت بدن خود را حفظ کند.

کاهش خطر مرگ

با توجه به اینکه کره بادام زمینی در کاهش خطر ابتلا به دیابت، کاهش سکته‌‎های قلبی و عروقی موثر است. شانس افزای شطول عمر را در افراد زیادتر کرده و مصرف کنندگان آن کمتر دچار مرگ ناگهانی خواهند شد

خواص کره بادام زمینی برای بدنسازی

کمت بدنسازی را می‌توان پیدا کرد به دنبال راه‌های مختلف جذب پروتئین نباشد. در این بخش قصد داریم به معرفی خواص کره بادام زمینی در بدنسازی بپردازیم. و اینکه چرا خوردن ان را به ورزشکاران توصیه می‌کنیم.

چربی بدن را تامین می‌کند

 بدنسازان باید به ازای هر ۱ کیلوگرم وزن خود، روزانه حدود نیم گرم چربی، مصرف کنند که حدود یک سوم آن باید از چربی‌های غیر اشباع مانند کره بادام زمینی باشد.

پروتئین بدن را تامین می‌کند

خوردن کره بادام زمینی را به بدنسازان توصیه می‌کنیم. شما می‌توانید در هر وعده غذایی ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از این کره را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کالری بدن را تامین می‌کند

اگر در دوران افزایش حجم هستید، خوردن کره بادام زمینی به شما کمک می‌کند که چربی بیشتر و در نتیجه کالری بیشتری دریافت کنید. همچنین چربی موجود در این کره غیر اشباع بوده و برای بدن ضرر ندارد.

روش استفاده از کره بادام زمینی برای بدنسازان

 اینکه هر بدنساز به چه مقدار از این کره در طی روز نیاز دارد به میزان فعالیت و همچنین هدف‌گذاری او بستگی دارد. اما یک بدنساز سبک وزن که حداقل ۹۰ کیلوگرم وزن دارد، باید روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم پروتئین مصرف کند. شما می‌توانید مقداری از پروتئین روزانه خود را از این کره تأمین کنید.

روش اول: قبل از تمرین
یک میان وعده قبل از تمرینات ورزشی باید حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات برای تأمین انرژی سریع و مقادیر کمی پروتئین برای کمک به ساخت و ترمیم بافت عضلانی و تنظیم انتشار گلوکز در خون باشد. برای مثال یک موز به همراه دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی میان وعده مناسبی است.
روش دوم: هنگام صبحانه
کره بادام زمینی و مربا را روی نان تست بمالید و سپس مانند دوران کودکی با لذت میل کنید تا ماهیچه‌های خود را شارژ کنید. مصرف فروکتوز موجود در مربا انرژی را به سرعت تامین می‌کند و مصرف کره بادام زمینی انرژی را برای چند ساعت فراهم می‌کند.
روش سوم: بعد از تمرین
در یک کاسه بزرگ تمام مواد تشکیل‌دهنده (۲ فنجان کره بادام زمینی، ۲ اسکوپ پودر شکلاتی پروتئین وی، یک چهارم فنجان شیره خرما یا انگور، ۲ قاشق غذاخوری عسل، ۲ قاشق غذاخوری دانه کتان) را مخلوط کنید و خوب به هم بزنید. هنگامی که مواد به خوبی مخلوط و نسبتاً سفت شدند، آن‌ها را به شکل گلوله‌های کوچک در بیاورید و درون فویل و یا زرورق بپیچید. سپس آن‌ها را فریز کنید و پس از ۲ ساعت نوش جان کنید.

خواص بادام زمینی برای کبد چرب

پالایش مواد غذایی در کبد اتفاق می‌افتد. به همین دلیل باید با بیماری کبد چرب به خوبی آشنا باشیم و با رعایت رژیم غذایی مناسب به درمان کبد چرب بپردازیم. کبد چرب در مرحله وخیم، درمان کامل ندارد و تنها می‌توان از پیشرفت بیماری پیشگیری کرد. مصرف چربی اشباع عملکرد کبد را با مشکل مواجه می کند. از طرفی ارگان‌های داخلی بدن نیاز به چربی‌های خوب و غیر اشباع دارند تا بتوانند املاح و ویتامین‌های لازم را دریافت و جذب کنند. بادام زمینی حاوی مقادیر بالای چربی‌های غیر اشباع و مفید برای سلامتی بدن است که هیچ آسیبی به کبد و ارگان های حیاتی بدن نمی‌رساند.

درمان کبد چرب با کره بادام زمینی

قبل از اینکه بیماری کبد چرب به مرحله وخیم خود برسد می‌توان با روش‌های ساده آن را درمان کرد. یکی از این درمان‌ها جایگزین کردن چربی‌های غیر اشباع به جای چربی‌های اشباع است، که کلسترول را کاهش می‌دهد. بادام زمینی، این آجیل پر خاصیت و ارزان، این درمان را برای شما به بهترین وجه انجام می‌دهد. در ۳۰ گرم بادام زمینی حدود ۱۴ گرم چربی وجود دارد، که بیش از ۱۱ گرم آن چربی غیر اشباع است.

رژیم لاغری یکی دیگر از درمان‌های جانبی در بیماران مبتلا به کبد چرب است. تاثیر بادام زمینی در کاهش وزن شگفت انگیز است. بیماران با یک رژیم لاغری حاوی بادام زمینی و کم کردن میزان چربی مضر بدن می توانند فشار به کبد را کم کرده و روند درمان را تسهیل کنند.

مضرات کره بادام زمینی چیست؟

تاکنون در مورد خواص کره بادام زمینی با شما صحبت کردیم. اما این ماده غذایی نیز مانند بسیاری دیگر دارای مضراتی است که باید به آن توجه کافی داشت تا دچار بیماری و مشکلی نشوید. همانگونه که می‌دانید بادام زمینی در زیر خاک می‌روید و لذا دارای مقادیری آفلاتوکسین  است که می‌تواند عامل سرطان باشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهد آفلاتوکسین در بروز سرطان کبد، رشد ناگهانی کودکان و همچنین عقب افتادگی ذهنی بسیار موثر است. اما شاید برایتان امیدوار کننده باشد که فرایند تهیه کره بادام زمینی میزان آفلاتوکسین  را تا ۸۹ درصد کاهش می‌دهد.

مزایای باورنکردنی کره بادام زمینی

درمان کبد چرب با بادام زمینی!

    

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ