جایگزین های موثر برای تخم مرغ

بعضی از افراد بنا به دلیل هایی از جمله حساسیت و یا رژیم های خاص نمی توانند تخم مرغ مصرف نمایند.درادامه این مطلب از الودکتر با جایگزین های مناسب تخم مرغ آشنا شوید.

تخم مرغ

تخم مرغ ها فوق العاده سالم و متنوع هستند و میتوانند غذای محبوب و متنوعی برای شما و خانواده شما باشند.آنها به طور خاص در پخت و پز، و هر دستور العمل تهیه غذاکه شما خواستارآن باشید کارایی دارند. اما به دلایل مختلف، برخی از افراد ازخوردن تخم مرغ اجتناب می کنند. خوشبختانه، جایگزین هایی وجود دارد که می توانید آن هارا به جای تخم مرغ استفاده کنید

.

در این مقاله الودکتر به بررسی مواد ی که می تواند به عنوان جایگزین تخم مرغ استفاده شود، پرداخته شده استبرای آشنایی با جایگزین های مناسب تخم مرغ ادامه این مطلب را بخوانید.

چرا جایگزین برای تخم مرغ

دلایل مختلفی وجود دارد که شما ممکن است نیاز به جایگزینی برای تخم مرغ در رژیم غذایی خود داشته باشید. آلرژی و ترجیحات رژیم غذایی دو مورد شایع هستند.

آلرژی تخم مرغ

تخم مرغ دومین وشایع ترین آلرژی غذایی در نوزادان و کودکان خردسال است .

یک مطالعه نشان داد که 50٪ از کودکان در سن سه سالگی مبتلا به آلرژی می شوند وآلرژی  66٪ آنها در سن پنج سالگی بر میگردد.

سایر مطالعات نشان می دهد که ممکن است تا سن 16 سالگی آلرژی به تخم مرغ  (3Trusted Source) ایجاد شود.در حالی که اکثر کودکان مبتلا به آلرژی به تخم مرغ  در طول زمان تغییرمی کنند، اما برخی از افراد در طول زندگی خود آلرژی را به همراه خواهند داشت.

رژیم گیاهی

بعضی از افراد از رژیم گیاهخوار پیروی می کنند و از گوشت، لبنیات، تخم مرغ یا سایر محصولات حیوانی استفاده نمی کنند.

وآنهابه دلایل مختلفی از خوردن غذاهای با گوشت حیوانی اجتناب می کنند، از جمله اهداف بهداشتی، نگرانی های زیست محیطی یا دلایل اخلاقی در مورد حقوق حیوانات.که این افراد نیز به جایگزینی برای تخم مرغ نیاز دارند.

چرا تخم مرغ در پخت و پز استفاده می شود؟

تخم مرغ برای اهداف مختلفی در پختن استفاده می شود. آنها به ساختار، رنگ، عطر و طعم و انطباق محصولات پخته در روش های زیر کمک می کنند:

  •      چسبندگی: تخم مرغ به ترکیب مواد و ترکیب غذا کمک می کند. و مانع از شل شدن آن می شود.
  •      ریجنس: تخم مرغ در معرض گرما و حرارت به جریان هوا در غذاها کمک میکند . که باعث می شود  تا غذاها پف کرده و یا افزایش یابد، محصولات پخته شده مانند سوفلس، کیک را پف دار میکند .
  •      عطر و طعم و ظاهر: تخم مرغ ها در طعم مواد و قهوه ای شدن غذا در معرض حرارت تاثیر گذار است. آنها در بهبود طعم و مزه محصولات پخته موثر بوده و به ظاهر طلایی وقهوه ای غذا کمک می کنند.

جایگزین های تخم مرغ

1-سیب زمینی

Applesauce یک پوره ساخته شده از سیب زمینی های پخته شده است.اغلب شیرین یا طعم دار با سایر ادویه جات ترشی جات مانند ماکارونی و دارچین است

.

با استفاده از یک چهارم فنجان (حدود 65 گرم) سیب زمینی می توانید آن را در بیشتر دستورات غذایی ؛جایگزین تخم مرغ کنید.بهتر است از سیب زمینی شیرین استفاده کنید. اگر از نوع شیرین استفاده می کنید، باید میزان شکر یا شیرینی را در رژیم مصرفی خود کاهش دهید.

2- موز آسیاب شده و پخته

موز آسیاب شده و پخته یکی دیگر از جایگزین های محبوب به جای تخم مرغ است.

تنها مشکل در پختن موز این است که محصول نهایی شما ممکن است طعم موز غیر پخته را نداشته باشد.می توانید از دیگر میوه هایی مانند کدو تنبل و آووکادو نیز استفاده کنید که ممکن است تا حد زیادی بر طعم آن تاثیر نگذارند. هر کدام از میوه هایی که انتخاب می کنید، می توانید با یک چهارم فنجان (65 گرم) پوره بجای یک تخم مرغ جایگزین کنید.

محصولات پخته ساخته شده با میوه های خرد شده ممکن است رنگ قهوه ای نداشته باشند اما بسیار متراکم و مرطوب خواهند بود.

این جایگزین بیشتر در کیک، کلوچه، کیک و نان سریع مصرف دارد.

3-    دانه کتان و دانه های چیا

دانه های کتان و چیا هر دو دانه های کوچک هستند که بسیار مغذی هستند.

آنها دارای اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و سایر ترکیبات گیاهی منحصر به فرد هستد.شما می توانید دانه هارا در خانه بشویید و یا آماده آنرا از فروشگاه خریداری کنید.

برای جایگزینی یک تخم مرغ، با یک قاشق غذاخوری (7 گرم) چیا زمستانه یا دانه کتان با 3 قاشق غذاخوری (45 گرم) آب تا زمانی که کاملا جذب و ضخیم شود، با هم مخلوط کنید

.

این کار ممکن است باعث شود که محصولات پخته سنگین و متراکم شوند. همچنین ممکن است طعم خوبی را ایجاد نکند، بنابراین بهتر است در محصولاتی مانند پنکیک، وفل، کلوچه، نان و کوکی ها استفاده نکنید.

منبع : الودکتر

با تخم مرغ بهترین ماسک را برای پوست چرب بسازید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ