جایگزین های عالی تخم مرغ در کیک

اگر نمی خواهید تخم مرغ مصرف کنید و یا به آن حساسیت دارید،در ادامه این مطلب از الودکتر جایگزین های مناسب تخم مرغ را ببینید و حتی بدون تخم مرغ کیک درست کنید!

تخم مرغ به طور کلی به رنگ، طعم و قوام محصولات پخته کمک می کند.اما متأسفانه بعضی از مردم نمیتوانند تخم مرغ بخورند ولی خوشبختانه، مقدار زیادی از غذاها می توانند جایگزین تخم مرغ در پخت شوند و نیاز به تخم مرغ نباشد.

برخی از جایگزین های تخم مرغ برای محصولات سنگین و متراکم تر است، در حالی که برخی دیگر برای محصولات پخته شده سبک و شیک مناسب هستند.

شما می توانیدمواد مختلف را جایگزینی تخم مرغ از نظر طعم و کاربرد انتخاب نمایید.

 جایگزین تخم مرغ

انواع مختلفی از جایگزین تخم مرغ تجاری در بازار وجود دارد. که معمولا از نشاسته سیب زمینی، نشاسته تاپیوکا و مواد معطر تهیه می شوند.

جایگزین تخم مرغ برای تمام محصولات پخته مناسب است و عموما نباید عطر و طعم محصول نهایی را تحت تاثیر قرار دهد...

 توفو ابرو

توفو شیر سویا است که پردازش شده و به بلوک های جامد تبدیل شده است.بافت توفو بر اساس محتوای آب آن متفاوت است. اگر آب آن بیشتر فشرده شده باشد، قوی تر می شود.توفو نرم دارای محتوای آب زیاد است و بنابراین در قوام نرم تر است.برای جایگزینی یک تخم مرغ، یک چهارم فنجان (حدود 60 گرم) توفو خرد شده، ابریشمی را جایگزین کنید..

سرکه و سودا

مخلوط کردن 1 قاشق چای خوری (7 گرم) نوشابه با 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) سرکه می تواند یک تخم مرغ را در بیشتر دستورات جایگزین کند.

سرکه سیب ،یا سرکه سفید ؛ رایج ترین گزینه ها است.

هنگامی که با هم مخلوط می شوند، سرکه و سودا یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند که دی اکسید کربن و آب را تولید می کند که سبب پخته شدن درنور و هوا می شود.

این جایگزینی برای کیک ها و نان های سریع مناسب است..

Aquafaba

Aquafaba مایع باقی مانده از لوبیای پخته یا حبوبات است.این همان مایع است که در نخود یا لوبیا کنسرو شده است.مایع هماهنگی بسیار مشابه ای با سفیدی تخم مرغ دارد و جایگزینی بسیار خوبی برای بسیاری از دستور العمل ها است.

شما می توانید از 3 قاشق غذاخوری (45 گرم) از آکوافابا برای جایگزینی یک تخم مرغ استفاده کنید..

 کره گردو

کره هایی مانند بادام زمینی، گردو یاکره بادام نیز می توانند در اغلب دستور العمل ها جایگزین تخم مرغ شوند

.

برای جایگزینی یک تخم مرغ، از 3 قاشق غذاخوری (60 گرم) از کره ها استفاده کنید.

این کره ها ممکن است عطر و طعم محصول شما را تحت تاثیر قرار دهد، و بهتر است در  پنکیک و کوکی ها استفاده شود.

آب کربن

آب کربن می تواند رطوبت را به یک دستور غذا اضافه کند،همچنین برای نوشیدنی ها افزودنی بسیار خوبی است.کربناته تله های حباب های هوا را تشکیل می دهد که باعث می شود که محصول نهایی پفکی شود.

شما می توانید هر تخم مرغ را با یک چهارم فنجان (60 گرم) آب گازدار جایگزین کنید.این جایگزین عالی برای تهیه  کیک و نان سریع است.

سویین لسیتین

لسیتین سویا یک محصول جانبی روغن سویا است و خواص اتصال آن مشابه با تخم مرغ است.به دلیل توانایی خود برای ترکیب و نگهداری مواد با هم، به غذاهای آماده شده تجاری اضافه می شود..

اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری (14 گرم) پودر لسیتین سویا می تواند جایگزین یک تخم مرغ شود.

منبع :الودکتر.

با پوست تخم‌مرغ حواستان به دندان هایتان باشد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ