حقایقی در مورد روغن بادام زمینی

mahdie.mohtashami
در این مقاله حقایقی عجیب در مورد روغن بادام زمینی در اختیار شما قرار می‌دهیم. در این مقاله همراه با تیم ترجمه الودکتر باشید.

حقایقی عجیب در مورد روغن بادام زمینی

با استفاده از روغن های پخت و پز در بازار، دشوار است بدانید کدامیک از بهترین ها برای سلامتی شما مناسب استروغن بادام زمینی یک روغن محبوب است که به طور معمول در آشپزی استفاده می شود، مخصوصا هنگام سرخ کردن غذاها.در حالی که روغن بادام زمینی ممکن است برخی از مزایای بهداشتی در مواد غذایی داشته باشد، همچنین دارای نقایص قابل ملاحظه ای است.

روغن بادام زمینی یک روغن گیاهی است که از دانه های خوراکی گیاه بادام زمینی ساخته شده است.به دلیل اینکه بادام زمینی در زیر زمین پرورش می یابد، به همین دلیل به بادام زمینی شناخته می شود.

انواع مختلفی از روغن بادام زمینی وجود دارد. هر یک با استفاده از تکنیک های مختلف ساخته شده است:

روغن بادام زمینی تصفیه شده:این نوع تصفیه شده، سفید و دئودورانت است که بخش های آلرژی زا را از بین می برد. این به طور معمول برای کسانی که با آلرژی بادام زمینی دارند، امن است. این معمولا توسط رستوران ها برای سرخ کردن غذاها مانند مرغ و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می شود.

روغن بادام زمینی سرد شده: در این روش، بادام زمینی برای ایجاد روغن خرد می شود.این فرایند کم حرارت، مقدار زیادی از طعم بادام زمینی طبیعی و مواد مغذی بیشتری را نسبت به تصفیه در خود دارد.

مخلوط روغن بادام زمینی: روغن بادام زمینی اغلب با مواد مغذی مشابه، اما روغن ارزان تر مانند روغن سویا مخلوط می شود.این نوع برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه تر است و معمولا به صورت فله برای غذاهای سرخ شده فروخته می شود.روغن بادام زمینی به طور گسترده در سراسر جهان استفاده می شود، اما بیشتر در پخت و پزمردم چینی، جنوب آسیا و جنوب شرقی آسیا دیده می‌شود.در طول جنگ جهانی دوم در ایالات متحده محبوب تر شد، زیرا روغن های دیگر به دلیل کمبود مواد غذایی کم بود.این نقطه دود بالا 225 است و معمولا برای سرخ کردن غذاها استفاده می شود.

ارزش غذایی روغن بادام زمینی

ارزش غذایی برای یک قاشق غذاخوری روغن بادام زمینی به شرح زیر است:

کالری: 119
    
چربی: 14 گرم
    
چربی اشباع شده: 2.3 گرم
    
چربی مونو اسید: 6.2 گرم
    
چربی غیر اشباع: 4.3 گرم
    
فیتوسترول: 27.9 میلی گرم


نوع اصلی چربی غیرمستقیم موجود درروغن بادام زمینی اسید اولئیک یا امگا 9 است. همچنین حاوی مقادیر زیادی اسید لینولئیک، نوع اسید چرب امگا 6 و مقادیر کم اسید پالمیتیک، یک چربی اشباع است.مقدار بالای چربی های امگا 6 که حاوی روغن بادام زمینی است ممکن است چیز خوبی نباشد. این چربی ها سبب التهاب می شوند و به مشکلات مختلف در سلامتی مرتبط هستند.مقدار قابل توجهی از چربی های موجود در این روغن برای سرخ کردن بسیار مناسب و برای پختن‌هایی با دمای بالا مناسب می‌باشد. با این حال حاوی مقدار قابل توجهی از چربی‌های غیر اشباع می‌باشد که در دماهای بالا، پایداری پایینی دارد.

از سوی دیگر، روغن بادام زمینی منبع خوبی از ویتامینE، آنتی اکسیدان است که دارای بسیاری از مزایای سلامت مانند حفاظت از بدن از آسیب های رادیکال آزاد و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

مزایای بالقوه روغن بادام زمینی

روغن بادام زمینی یک منبع عالی از ویتامینE است.

همچنین با برخی از مزایای سلامتی مرتبط است، از جمله کاهش برخی از عوامل خطر برای بیماری های قلبی و کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت می‌باشد.

تنها یک قاشق غذا خوری روغن بادام زمینی حاوی 11 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین Eمی‌باشد. ویتامین Eدر واقع نام گروهی از ترکیبات محلول در چربی است که دارای بسیاری از توابع مهم در بدن است. نقش اصلی ویتامین Eبه عنوان یک آنتی اکسیدان می‌باشد و بدن را از مواد مضر به نام رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد می توانند سبب آسیب به سلول ها شوند اگر تعداد آنها در بدن بیش از حد بالا باشد. آنها با بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی ارتباط دارند.

علاوه بر این، ویتامین Eموجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود که بدن را از باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند. همچنین برای تشکیل سلول های قرمز خون، سیگنالینگ سلولی و جلوگیری از لخته شدن خون ضروری است. این آنتی اکسیدان قدرتمند می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های خاص، آب مروارید را کاهش دهد و حتی ممکن است از بروز اختلالات روانی مرتبط با سن جلوگیری کند. در واقع در تجزیه و تحلیلی که بر روی 15021 نفر صورت گرفته است متوجه شده‌اند که کسانی که ویتامین Eمورد نیاز بدن خود را دریافت می‌کنند کمتر از دیگران در معرض مبتلا شدن به آب مروارید می‌باشند. در واقع به اندازه 17% این بیماری کاهش داشته است.  

خوردن کره بادام زمینی برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

آیا می دانستید بادام زمینی ۱۳ خاصیت نهفته دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ