چند راه افزایش هورمون رشد به صورت طبیعی

mahdie.mohtashami
در این مقاله تیم ترجمه الودکتر در نظر دارد به شما آموش دهد که چگونه به صورت طبیعی می‌توانید میزان هورمون رشد را در بدن خود افزایش دهید.

هورمون سوما یا هورمون رشد یک هورمون مهم است که توسط غده هیپوفیز تولید می شه، می دونیم که هورمون رشد نقش کلیدی در رشد، ترکیبات بدن، بازسازی سلول ها و همینطور متابولیسم بدن انسان بازی می کنه.

راه های افزایش هورمون رشد در بدن به طور طبیعی

هورمون سوما همچنین موجب رشد عضلات، عملکرد بهتر تمرینات و افزایش استقامت بدن می شه و در عین حال کمک به بهبود بیماری ها و آسیب دیدگی ها می کنه.

هیچ می دونید که اگر سطوح این هورمون در بدنتون کم باشه، تهدیدی برای کیفیت زندگیتون به شمار می ره و ممکنه ریسک ابتلا به انواع بیماری ها و ابتلا به چاقی در شما افزایش پیدا کنه.

اینکه همیشه در بدن اندازه مناسبی از این هورمون داشته باشیم نه تنها برای سلامت عمومی بدن مهمه بلکه عمده اهمتیش زمانی به کار می یاد که شما در حال کاهش وزن هستید و بدنتون نیاز داره تا به موقع ریکاوری بشه و انرژی لازم برای تقویت عملکرد ورزشی داشته باشه.

جالبه توجه که انتخاب رژیم غذایی و شیوه زندگی شما بر میزان هورمون HGH تاثیر بسزایی می تونه داشته باشه.

در ادامه این نوشتار 11 راه افزایش هورمون سوما (هورمون رشد) به طور طبیعی در بدن را شرح خواهیم داد:

 تا می تونید از حجم چربی های بدن کم کنید

تعجب نکنید، این یک حقیقت است که مقدار چربی های بدن شما به طور مستقیم در میزان تولید هورمون سوما یا هورمون رشد HGHدخیل هستند. زیرا سطوح بالای چربی در بدن و یا چربی های نواحی شکم موجب اختلال در تولید این هومورن شده و شانس ابتلا به بیماری ها رو افزایش می دهند.

در یک مطالعه مشخص شد افرادیکه میزان چربی های بدنشون سه برابر بیشتر از افراد لاغر باشه به همون اندازه هم میزان هورمون HGH در اونها نصف افراد لاغر است.

جالب توجه است که دانشمندان معتقدند چربی های اضافی در مردان تاثیر بیشتری در میزان هورمون سوماتروپین در بدن می زاره؛ اما در حالت کلی کاهش چربی های بدن تنها کلید موفقیت در هر دوجنس زن و مرد است.

تمامی تحقیقات علمی اذعان دارند که افراد چاق میزان کمتری HGH و IGF-1 دارند و به محض از دست دادن وزن و لاغر شدن، سطح هورمون های مذکور به حالت عادی باز خواهد گشت.

در بین چربی های بدن، چربی شکم خطرناک ترین چربی ذخیره شده در بدن است که با بیماری های بسیاری مرتبطه و لاغر شدن کمک می کنه تا سطح هورمون سوما متعادل شده و سلامت عمومی افراد حفظ بشه.

 به صورت تناوبی روزه بگیرید

یک رژِیم غذایی وجود داره که توصیه می کنه تعداد ساعاتی در طی روز را روزه بگیرید، به عبارتی همون روزه گرفتنی که در دین اسلام وجود داره!

افراد می تونند روش های مختلفی از این مدل رژیم غذایی را به کار گیرند، بعنوان مثال 8 ساعت در روز غذا بخورند و 16 ساعت دیگر را روزه بگیرند و یا اینکه در طول هفته تنها دو روز از هفته را کالری مصرف کنند.

این مدل رژیم ها به طور مستقیم در تولید سطوح هورمونHGH  موثرند.

در همین راستا یک مطالعه به وضوح نشون داد اگر افراد سه روز روزه بگیرند، سطوح هورمون HGH در بدنشون تا 300 درصد افزایش پیدا می کنه و اگر یک هفته روزه بگیرند این مقدار به 1.250 درصد افزایش پیدا می کنه. مطالعات مشابه دیگری هم هستند که این ادعاها رو اثبات کرده اند و بیان دارند که دو تا سه روز روزه بودن هورمون HGH را در حدود دو تا سه برابر بیشتر می کنه.

 مکمل آرژنین را امتحان کنید

مکمل آرژنین یکی از اون مواردی هست که مصرف به اندازه و یا حتی کمی بیشتر آن چه همراه با ورزش و چه بدون انجام تمرینات ورزشی می تونه در افزایش سطوح هورمون رشد در بدن تاثیرگذار باشه. به منظور تهیه این مکمل می‌توانید به داروخانه آنلاین مثبت سبز مراجعه نمایید.

دانشمندان معتقدند مقادیر بالای مکمل آرژنین تا 60 درصد میزان هورمون سوماتروپین رو در بدن به هنگلام خواب افزایش می ده.

 تا می تونید کمتر شکر مصرف کنید

با افزایش میزان انسولین در بدن میزان هورمون رشد هم کم می شه! کربوهیدرات های تصفیه نشده و قند ها سطوح انسولین در بدن افزایش می دهند و در عین حال موجب اضافه وزن و چاقی می شوند که اینها همه دلایلی هستند بر کاهش میزان هورمون رشد در بدن.

 قبل از خوابیدن، پرخوری نکنید

ابتدا لازم به ذکر است که بدن انسان به طور خودکار شب ها مقادیر ببیشتریهورمون رشد ترشح می کنه. پس اگر شما کمی قبل از خوابیدن اقدام به پرخوری کنید، مسلما سطوح انسولین در بدنتون افزایش پیدا می کنه و می دونیم که انسولین دو تا سه ساعت پس از غذا خوردن ترشح می شه و دقیقا نزدیک به زمان خواب، بنابراین همین دلیل موجب ترشح کمتر و یا اختلال در ترشح هورمون رشد می شه.

تقویت هورمون رشد در کودکان با اسفناج

آیا بعد از 18 سالگی هم می توان هورمون رشد مصرف کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ