باید ها و نباید های رژیم قهوه

هر رژیمی دارای ویژگی های منحصر به فرد و قوانینی است که باید به آن توجه نمود.یکی از این رژیم ها،رژیم قهوه می باشد که باید به نکات آن حتما توجه داشت.

رژیم قهوه

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های سالم است و می تواند به کاهش وزن و کاهش اشتها و کاهش میزان متابولیسم کمک کند. با این حال، رژیم غذایی قهوه دارای چندین معضل است

.

کافئین بیش از حد

اگر چه قهوه بدون کافئین گزینه ای در رژیم غذایی قهوه است، اکثر مردم قهوه کافئین را ترجیح می دهند. به علاوه، بسیاری از مزایای متابولیک قهوه به کافئین نسبت داده می شود.با این حال، مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به چندین مشکل در سلامتی مانند فشار خون بالا شود.

در یک مطالعه ، ارتباط بین قهوه و فشار خون را در بیش از 1100 نفر مبتلا به فشار خون بالا مشاهده شد.افرادی که سه یا بیشتر فنجان قهوه در روز مصرف می کردند، فشار خون بالاتر از افرادی بود که قهوه نوشیدند .

کافئین همچنین یک نوع دیورتیک است، به این معنی که شما باعث می شود که اکسیژن بیشتری از طریق ادرار خارج شود. اگر قهوه زیادی بخورید،به همین علت نباید تعداد نوشیدن قهوه در روز زیاد باشد.

علاوه بر این، بسیاری از الکترولیت های مهم را می توان با مایع از جمله پتاسیم از دست داد. از دست دادن بیش از حد پتاسیم می تواند منجر به یک وضعیت به نام هیپوکالمی، که می تواند کنترل عضله و سلامت قلب شما را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، هیپوکالمی ناشی از قهوه ناچیزاست.

در نهایت، مصرف بیش از حد کافئین با حملات قلبی، سردرد، بی خوابی و افزایش خطر ابتلا به شکستگی استخوان، پوکی استخوان و حتی افسردگی همراه است.

اگر چه نوشیدن مقادیر بیش از حد قهوه کافئین می تواند مضر باشد،اما مصرف کافئین تا 400 میلی گرم در روز – یا حدود 4 فنجان (960 میلی لیتر) قهوه – مشکلی نداشته و ایمن است.

احتمال بازگشت به وزن قبلی زیاد است

رژیم غذایی که شامل کاهش شدید مصرف کالری – مانند توصیه می شود 1500 کالری در روز بر روی رژیم غذایی قهوه – اغلب به دلیل تعدادی تغییرات که بدن شما در هنگام محدود کردن کالری به بار می آورد، باعث کاهش وزن می شود

.

بدن شما با تعداد کالری که شما عادت مصرف می کنید، سازگار است. بنابراین، هنگامی که میزان کالری مصرفی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بدن شما با کاهش میزان متابولیسم شما، کاهش تعداد کالری که شما می سوزانیدکاهش می یابد.

علاوه بر این، تغییرات هورمونی که به علت محدودیت کالری رخ می دهد، می تواند اشتهای شما را افزایش دهد .

لپتین یک هورمون است که احساسات کامل را تحریک می کند و سیگنال های مغز شما را برای متوقف کردن خوردن می فرستد. با این حال، سطح لپتین در بدن شما می تواند به طور قابل توجهی در رژیم های کم کالری کاهش یابد، که به طور بالقوه منجر به گرایش بیشتر گرسنگی و غذا می شود .

به همین دلیل، کاهش وزن در رژیم های غذایی که به طور قابل توجهی باعث کاهش مصرف کالری می شود، مانند رژیم غذایی قهوه ،بسیار مشکل استو پس از مدتی ممکن است وزن اولیه بازگردد.

رژیم قهوه برای طولانی مدت مفید نیست

با توجه به توصیفات، مردم معمولا از رژیم قهوه برای دو تا هفت هفته استفاده می کنند.در واقع، به دلایل مختلف ممکن است در طول مدت طولانی ناسالم باشد.

مصرف مقدار زیادی قهوه کافئین می تواند منجر به مصرف بیش از حد کافئین شود، که ممکن است باعث مشکلات متعددی شود، از جمله بی خوابی و افسردگی.

رژیم غذایی قهوه همچنین یک رژیم غذایی کم کالری است که می تواند وزن را کاهش بدهد اما متاسفانه، مطالعات طولانی مدت ایمنی و اثربخشی رژیم غذایی قهوه را تایید نمیکند.به این دلایل، نباید رژیم غذایی قهوه را در طولانی مدت دنبال کنید.

آیا سالم است؟

متاسفانه، رژیم غذایی قهوه برنامه ای برای کاهش وزن ایده آل نیست.و فقط برای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه و در دوره های کوتاه می تواند اثربخش باشد.

مصرف قهوه نامحدود آن ممکن است منجر به مصرف بیش از حد کافئین شود. علاوه بر این، محدودیت کالری آن ممکن است شما را مجددا وزن شما را از دست داد .

رژیم های غذایی که در کاهش وزن موفق هستند، اغلب شامل یک محدودیت کالری کوچک هستند که باعث کاهش وزن پایدار و کاهش تغییرات متابولیسم منفی مرتبط با محدودیت کالری می شود .

افزایش مصرف پروتئین و فیبر، کاهش میزان شکر های تصفیه شده ای که مصرف می کنید، و ورزش منظم می تواند به شما در از دست دادن وزن کمک کند که در این صورت یک کاهش وزن ایمن و پایدار خواهید داشت .

منبع:الودکتر

نوشیدن چه میزان قهوه بی ضرر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ