درمان سلولیت،آکنه و التهاب با قهوه!

قهوه یک نوشیدنی دلچسب است اما در استفاده های موضعی می تواند بسیار دلچسب تر هم عمل کند!در ادامه این مطلب با مزایای عالی قهوه برای پوست آشنا شوید.

آیا قهوه برای پوست شما مفید است؟

شما ممکن است به فنجان صبحانه قهوه خود متکی باشید تا انرژی و متابولیسم روزانه خود را افزایش دهید. در حالی که قهوه به عنوان یک نوشیدنی،  به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان یک ماده مهم  برای پوست نیز کاربرد دارد. این به لطف آنتی اکسیدان های درون قهوه  است که شامل فنل هایی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند که می توانند به آسیب های پوستی منجر شوند. در واقع، انجمن شیمی آمریکایی متوجه شده است که قهوه محبوب ترین منبع آنتی اکسیدان ها در ایالات متحده است.

در حالی که یک فنجان قهوه می تواند آنتی اکسیدان ها را درون خود فراهم کند، پوست نیز از قهوه سود می برد ولی بهره پوست از قهوه عمدتا به صورت موضعی دریافت می شود. که شامل ساخت ماسک، اسکراب و … از قهوه های تازه طور مستقیم است

.

چگونه قهوه می تواند برای پوست شما مفید باشد

در ادامه این مطلب از الودکتر چند مورد از مزایای مورد نظر که قهوه ممکن است برای پوست شما به همراه داشته باشد ارائه شده است..

کاهش سلولیت

قهوه میتواند باعث کاهش ظاهر سلولیت در پوست شود. محتوا کافئین محقق شده در قهوه کلیدی برای کاهش سلولیت با گسترش انعقاد خون در زیر پوست و بهبود جریان خون کلی است. به نوبه خود، این ممکن است به کاهش ظاهر سلولیت کمک کند.

به نظر می رسد این روش مراقبت از پوست از طریق یک اسکراب قهوه بهترین راه استفاده  باشد،زیرا به صافی پوست نیز کمک می کند.

اثرات آرام بخش

در حالی که قهوه برای اثرات تحریک کننده آن در بدن شناخته شده است، ممکن است اثرات متقابل آن را هنگام اعمال موضعی فراهم کند. این به لطف آنتی اکسیدان ها در قهوه است.قهوه بر روی پوست می تواند احساس آرامش به همره داشته باشد.

ضد پیری

اعمال قهوه به طور مستقیم به پوست شما می تواند  باعث کاهش ظاهر نقاط خورشیدی، قرمزی و خطوط ظریف روی پوست شود.

ویتامین B-3 برای جلوگیری از سرطان پوست

قهوه یک منبع غنی از ویتامینB3 نیاسین است. با این حال، تریرونیلین پس از نوشیدنی های قهوه به نیاسین تجزیه می شود. با توجه به بنیاد سرطان پوست، نیاسین ممکن است در جلوگیری از سرطان های پوست غیر ملانوم مفید باشد و احتمالا مانع از رشد سایر پوست ها شود.

کاهش التهاب

اثرات ضد التهابی ممکن است به منبع اسید کلروژنیک (CGA) و همچنین ملانوئیدیین ها در قهوه مربوط شود. CGA نیز به کاهش فشارخون بستگی دارد که ممکن است در ارتباط با التهاب باشد.

درمان آکنه

در مورد عفونت های زخم یا مکرر پوست، استفاده منظم از قهوه می تواند به مبارزه با مشکلات باکتری های مضر کمک کند. CGA در قهوه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتری است. همراه با اکسفالیزاسیون طبیعی قهوه، تمام این مزایا می توانند به طور جمعی با آکنه مبارزه کنند.

مراقبت از خورشید

همان اثرات ضد پیری از قهوه نیز می تواند برای مراقبت بعد از خورشید استفاده شود. نکته کلیدی در اینجا این است که یک درمان آرام بخشی داشته باشیم که پوست شما در اثر آفتاب سوختن آن را درک می کند – نه یک ماسک و یا یک اسکراب مانند دیگر بیماری های پوستی. برای درمان پوستی مبتنی بر قهوه برای آفتاب سوختگی باید:

  • یک قهوه تازه داشته باشید، سپس آن را با آب سرد رقیق کنید.
  • یک پارچه نرم یا یک حوله کاغذی در آب قرار دهید و هر گونه اضافی را بردارید.
  • پارچه را در ناحیه آسیب دیده پوست به آرامی پوست بچسبانید.
  • چند بار در روز تکرار کنید تا قرمزی و تورم شروع به فروکش کند.

نحوه ماسک صورت

راه های مختلفی برای ایجاد ماسک قهوه در خانه وجود دارد. بهترین راه این است که مخلوطی از قهوه محلول های مناسب مخلوط کنید (به این معنی که منافذ خود را مسدود نکنید). در اینجا یک دستورالعمل برای امتحان وجود دارد:

  • روغن زیتون و قهوه محلول را با هم مخلوط کنید.
  • در یک حرکت دایره ای به چهره خود اعمال کنید.
  • ماسک بین 15 تا 60 دقیقه را ترک کنید.
  • شستشو با آب گرم. تکرار تا سه بار در هفته.

قهوه یک محصول چند منظوره است که به طور بالقوه می تواند مزایای مختلف پوستی را ارائه دهد. با این حال، اگر چند هفته بعد از درمان، نتایج دلخواه را برای درمان مشکلات پوستی خود مشاهده نکنید، بهتر است با متخصص پوستتان پیگیری کنید.

البته توجه کنید که هر گونه درمان جدید پوست حداقل چند هفته قبل از رفتن به درمان دیگر زمان نیاز دارد.

منبع : الودکتر

نوشیدن چه میزان قهوه بی ضرر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ