ویژگی های یک کرم مرطوب کننده عالی

atoosamirzavandi
برای استفاده از مرطوب کننده باید قدری پوست خیس باشد می تواند بعد از حمام که هنوز پوست رطوبت دارد این کاز را انجام دهید. اگر دارای پوست حساسی می باشید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که فاقد ترکیبات خاص از جمله اسید باشد

کیفیت خوب یک مرطوب کننده پوست می تواند به نرمی پوست کمک کند و خشکی آن را برطرف سازد. اما کرم های مرطوب کننده بسیاری در بازار وجود دارند، پس چگونه می توان بهترین کرم را انتخاب کرد؟

تا حدودی این امر به ویژگی های شخصیتی و سلیقه افراد باز می گردد. می توانید مقدار کمی از کرم مورد نظر را بر روی پوست خود امتحان کنید تا از انتخاب خود مطمئن شوید. در ادامه این مقاله باویژگی های یک کرم مرطوب کننده عالی آشنا خواهید شد.

ترکیباتی که باید به دنبال آن در یک کرم مرطوب کننده باشید:

Andalou Naturals Purple Carrot + کرم روشن کننده شب:

کرم شب تهیه شده از Andalou Naturals بر بازیابی سلول های پوست تمرکز دارد. به راحتی جذب پوست خواهد شد و در طول شب وارد عمل شده و رنگ پوست و پوست را بهبود می بخشند.

کرم نرم و مرطوب کننده نیوا:

کرم نیوا به طور همزمان حاوی ویتامین E و جوجوبا می باشد. به سرعت جذب پوست می شود و بدون این که چربی بر روی پوست به جای بگذارد به پوست آبرسانی می کند.

کرم خواب بدن:

تنوع موجود در روغن ها یا کرم های شب موجب بهبود پوست می شوند. این کرم ها به پوست آبرسانی می کنند اما نه بسیار زیاد.

مرطوب کننده بسیار قوی صورت Kiehls Ultra:

این کرم برای نواحی بسیار سرد و خشک فرموله شده است. این کرم برای پوست های بسیار خشک و خشن مناسب است و به خوبی آن را تغذیه می کند.

کرم مرطوب کننده پوست خشک Eucerin:

این نوع کرم حاوی 5 درصد اوره می باشد که می تواند به باز سازی و آبرسانی پوست های آسیب دیده کمک کند. دیگر تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که مرطوب کننده های حاوی اوره از کاهش آب پوست جلوگیری می کنند.

کرم آبرسان Avene:

این کرم مرطوب کننده محصول یک شرکت فرانسوی بسیار محبوب و شناخته شده می باشد. کرم Avene به پوست شما آبرسانی می کند و رطوبت را در آن به دام می اندازد. این کرم به بازسازی پوست و کمک به ذخیره سازی و تعادل رطوبت پوست خشک می کند.

St. lves یک مرطوب کننده عالی برای پوست صورت:

این کرم سرشار از کلاژن، الاستین و دانه های روغنی می باشد. این کرم به نرم کنندگی پوست و بازسازی پوست خشک می پردازد. این کرم را می توان هم برای روز و هم شب مورد استفاده قرار داد.

Weleda skin food:

از این کرم برای هر نقطه از بدن تان که نیاز به توجه دارد می توانید استفاده کنید. فرمولاسیون این کرم گیاهی است و می تواند به  بهبود ظاهر پوست خشک و خشن کمک کند.

کرم مرطوب کننده Cera Ve  :

این کرم به مرطوب کردن و باز سازی پوست خشک می پرازد. توسط متخصصان پوست تهیه شده است و حاوی ترکیباتی است که به رطوبت پوست و حفاظت از پوست در برابر تاثیرات محیطی می پردازد. این کرم معمولا به افرادی که از پسوریازیس یا اگزما رنج می برد پیشنهاد می شود.

لوسیون مخصوص درمان پوست های خشک Dermasil Labs:

این کرم به اعماق پوست خشک نفوذ می کند و خارش و تحریک ناشی از اگزما و یا پسوریازیس را از بین می برد.

چگونه از کرم مرطوب کننده برای سلامت پوست استفاده کنیم؟

اکثر کرم های مرطوب کننده برای پوست های ضخیم و خشک تهیه می شوند و پایه ی  کرمی دارند. این بستگی به شما دارد که  تمایل به استفاده از کرم های رایحه دار داشته باشید یا نه. مهمترین چیز این است که فرمولاسیون خوب این کرم ها موجب بهبود کیفیت آن ها شده است و می توان از آن ها برای درمان هر نوع ناراحتی پوستی استفاده کرد.

ممکن است مدتی زمان ببرد تا بتوانید کرم مورد دلخواه خود را بیابید. تحقیقی در سال 2016 گزارش کرد که استفاده منظم از مرطوب کننده که حاوی ترکیبات پایه ای می باشند بهتر از استفاده از مرطوب کننده هایی با ترکیبات خاص می باشد. اما محققان توصیه می کنند از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی ceramides و ترکیبات آبی هستند.

مرطوب کننده هایی را انتخاب کنید که حداقل حاوی ترکیبات زیر باشند:

  • هیالورونیک اسید
  • Ceramides
  • گلیسرین
  • اوره
  • آنتی اکسیدان
  • Aquaporins
  • چربی و روغن گیاهی
  • سالسیلیک اسید

راهنمای استفاده از مرطوب کننده:

داشتن پوست سالم به نوع مرطوب کننده انتخاب شده باز می گردد.

این که چگونه از مرطوب کننده استفاده می کنید بسیار مهم است. در ادامه راهنمایی هایی برای استفاده صحیح کرم مرطوب کننده ارائه شده است:

  • برای استفاده از مرطوب کننده باید قدری پوست خیس باشد می تواند بعد از حمام که هنوز پوست رطوبت دارد این کاز را انجام دهید.
  • اگر دارای پوست حساسی می باشید از مرطوب کننده ای استفاده کنید که فاقد ترکیبات خاص از جمله اسید باشد.
  • قبل از استفاده از کرم کمی از آن را تست کنید.

منبع الو دکتر

استفاده صحیح و موثر از کرم های مرطوب کننده

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ