برای خوابیدن خوب،به ساعت نگاه نکنید!

اگر می خواهید یک خواب خوب را تجربه کنید،راه حل هایی ساده وجود دارد!کافی است این راه حل ها را بدانید و انجام دهید تا یک خواب راحت داشته باشید.

خواب آسوده

خوابیدن یکی از نیاز های اصلی بدن است که اگر به اندازه کافی یا با کیفیت مطلوب صورت نگیرد ،می تواند بر زندگی روزمره تاثیرات منفی و قابل لمسی داشته باشد.اگر می خواهید خواب راحتی داشته باشید،راه حل هایی که به شما در این زمینه کمک می کند را در ادامه این مطلب از الودکتر بخوانید.

راه حل هایی برای یک خواب آسوده

به ساعت نگاه نکنید

طبیعی است زمانی که نیمه شب بیدارمی شوید ناتوانی در خوابیدن می تواند استراحت شبانه را خراب کند.افرادی که در نیمه شب از خواب بیدار می شوند اغلب تمایل دارند ساعت را نگاه کنند، این کار باعث می شود که به شما تلقین شود که دیگر نمی توانید به خواب بروید.

تماشای ساعت” در میان افراد مبتلا به بی خوابی رایج است. این رفتار ممکن است موجب اضطراب در اثر بی خوابی شود .

بدتر از همه، بیدار شدن به طور منظم بدون خوابیدن می تواند باعث شود بدن شمابه  یک روال معمول عادت کند. در نتیجه، ممکن است شما هر شب در نیمه شب بیدار شوید.

در صورت امکان، بهتر است ساعت را از اتاق خود حذف کنید. اگر شما به یک زنگ هشدار دهنده برای بیدار شدن در زمان مناسب،در اتاق نیاز دارید، می توانید زنگ ساعت و یا گوشی خود را روشن کنید و دور از دید خود قرار دهید.

در طول روز نخوابید

به علت خواب ضعیف در شب، افراد مبتلا به بی خوابی در طول روز ممکن است احساس خواب آلودگی داشته باشند.

در حالی که خواب های کوتاه مدت با پیشرفت های هشیاری و سلامت مرتبط شده اند، نظرات متفاوتی در مورد تاثیر خوابیدن در روز ،بر خواب شب وجود دارد.

بعضی از مطالعات نشان داده اند که دوزهای منظم، طولانی (دو ساعت یا بیشتر) در اواخر روز ممکن است به کمبود خواب شب هنگام و حتی محرومیت از خواب در شب منجر شود .

با این وجود ،مطالعات دیگر نشان داده اند که خوابیدن در روز در خواب شبانه تاثیر نمی گذارد .

به همین علت این موضوع در افراد متفاوت است،برای پیدا کردن این که آیا خواب های روزانه  بر روی خواب شبانه شما تأثیر می گذارند، سعی کنید با محدود کردن خودتان به مدت کوتاهی (30 دقیقه یا کمتر) در اوایل روز بخوابید و این روند را در مقایسه با روز های دیگر امتحان نمایید.

تاثیر نوع غذا بر خواب

به نظر می رسد که غذای شما قبل از خواب ممکن است خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که وعده های غذایی با کربوهیدرات ممکن است برای استراحت شبانه مفید نباشد..

اگر هنوز میخواهید غذای کربوهیدرات را برای شام بخورید، باید حداقل چهار ساعت قبل از خواب آن را بخورید، بنابراین زمان کافی برای هضم آن خواهید داشت.

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش

موسیقی می تواند به طور قابل توجهی بهبود کیفیت خواب را بالا ببرد . این کار حتی می تواند برای بهبود اختلالات مزمن خواب مانند بی خوابی مورد استفاده قرار گیرد .

مطالعه ای که در 24 کودک جوان انجام شد، نشان داد که موسیقی آرام بخش موجب خواب عمیقتر میشود .

موسیقی بودایی یک نوع موسیقی است که از شعارهای مختلف بودایی استفاده می کند و برای مدیتیشن استفاده می شود. گوش دادن به آن ممکن است یک ابزار عالی برای خواب بهتر باشد .

همچنین مطالعه دیگری نشان داد که 25 نفرکه در هنگام خواب به مدت 45 دقیقه در معرض موسیقی های آرام بخش قرار گرفته اند در خواب راحت تر و عمیق تر بودند .

در نهایت، اگر موسیقی آرامش بخشی در دسترس نباشد، مسدود کردن همه سر و صدا نیز می تواند به شما کمک کند سریعتربه خواب بروید و خواب بدون وقفه را ادامه دهید.

منبع : الودکتر

بی خوابی شبانه را با این میوه ها درمان کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ