جلوگیری از ایجاد دل درد در مسافرت با این روش ها

مسفرت از جمله بهترین تفریحات است که ممکن به دلیل بیماری های ناشی از تغییرات آب و هوا و غذا مانند مشکلات روده ای تبدیل به خاطره ای ناخوشایند شود. در ادامه به نکات مهمی برای جلوگیری از بیماری اشاره شده است.

ناراحتی های گوارشی ودل درد می توانند یک سفر لذت بخش را به توقف های ناخوشایند تبدیل کند. در مسافرت ممکن است شما به غذاها و رژیم غذایی معمولی و سالم خود دسترسی نداشته باشید و مجبور به استفاده بیشتر از غذاهای فرآوری شده  و در نتیجه دچار پرخوری شوید. هیچ کس نمی‌خواهد زمان مسافرت را صرف ناراحتی‌های گوارشی کند، بنابراین برای حفظ سلامت روده خود در هنگام سفر نکاتی را که متخصصان برای شما در نظر گرفته اند رعایت کنید.

پرخوری نکنید

بخشی از سرگرمی های تعطیلات، خوردن غذاهای جدید در رستورانهای جدید می باشد. با این حال دکتر راولا پیشنهاد می کند که در برابر وسوسه پرخوری مقاومت کنید. همچنین او می گوید: افرادی که پرخوری می کنند،  ۱۰ برابر بیشتر در خطر گرفتگی روده و دل درد هستند و به کمک های اورژانسی نیاز پیدا می کنند.

به مقدار کافی فیبر مصرف کنید

دکتر کالین وب متخصص تغذیه می گوید: برای حفظ تحرک معمولی روده ها و جلوگیری از ناراحتی های گوارشی ، به همان مقداری که در خانه خود فیبر مصرف می‌کنید در هنگام مسافرت نیز غذاهای حاوی فیبر بخورید. بهترین منابع فیبر شامل میوه ها سبزیجات و آجیل ها هستند. همچنین توصیه می کند که از سبزی ها و میوه های پخته شده استفاده کنید تا خطر ابتلا به بیماری های غذائی کاهش یابد. دکتر رولا توصیه می کند مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید و غذاهای سالم بخورید و سعی کنید از غذاهای گیاهی بیشتر استفاده کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید

از دست دادن آب بدن یکی دیگر از عوامل مهم یبوست است به همین دلیل مصرف آب در طول تعطیلات و مسافرت ضروری است. دکتر وب توصیه می کند که از آبهای سالم و مطمئن استفاده کنید. اگر از سلامت آب ها مطمئن نیستید از بطری‌های آب معدنی استفاده کنید. همچنین از جاهایی که به سلامت آن اطمینان ندارید یخ تهیه نکنید، زیرا آب آلوده باعث عفونت روده و دل درد می شود.

نوشیدنی ها را عاقلانه انتخاب کنید

استفاده بیش از حد از نوشیدنی هایی که حاوی مقدار زیادی قند، کافئین و یا الکل هستند می تواند سیستم گوارشی را به خصوص در افرادی که معده آنها حساس است، تحریک کند. دکتر راولا معتقد است که قهوه و الکل می تواند هضم را تسریع بخشد، به این معنا که زمان کمتری برای جذب آب در روده ها وجود دارد و باعث ایجاد مدفوع اسهال مانند می شود.

از فروشگاه‌های محلی خواروبار و مواد غذایی تهیه کنید

به منظور استراحت دادن به معده خود از فروشگاه های محلی مواد غذایی تازه تهیه کنید و در هتل آشپزی کنید. کارشناسان معتقدند که این راه مناسبی برای یادگیری از فرهنگ های دیگر، ذخیره پول و استراحت کردن از خوردن غذاهای رستورانی است. او همچنین می افزاید که خوردن غذاهای خانگی همیشه بهتر از رستوران ها است و افرادی که غذاهای غیر خانگی مصرف می کنند بیشتر دچار مسمومیت غذایی می شوند. اسهال مسافرتی یکی دیگر از بیماری‌های رایج است که می تواند پس از خوردن غذا یا آشامیدنی هایی که با باکتری ها ویروس ها و یا انگل ها آلوده شده باشند، رخ می دهد. به گفته سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، اسهال مسافرتی ممکن است در هر مکانی رخ دهد. به ویژه مقصدهایی با ریسک بالا تر مانند آسیا و به خصوص خاورمیانه، آفریقا، مکزیک و آمریکای مرکزی.

از توالت بیشتر استفاده کنید

محققان می گویند اگرچه با داشتن تحرکات روده ای ممکن است استفاده از توالت های عمومی یا داخل اتاق های هتل برای بعضی ناراحت‌کننده باشد، اما از نیاز خود به استفاده از دستشویی چشم پوشی نکنید. صرف نظر کردن از استفاده از دستشویی می تواند منجر به یبوست شود و پس از چند روز با آسیب زدن به روده موجب عفونت و اسهال و دل درد شود.

دست های خود را با دقت بشویید

قبل از غذا خوردن دست ها را به طور کامل با آب و صابون بشویید تا از گسترش میکروب ها و بیماری ها جلوگیری کنید. کلینیک Mayo در مورد شست و شوی مناسب دستها پیشنهاد می کند که مراحل زیر را دنبال کنید:

       از آب گرم یا سرد در حال حرکت برای خیس کردن دست های خود استفاده کنید.

       دست های خود را کاسه ای کنید و مقداری مایع دستشویی یا پودر صابون در آن بریزید و بمالید تا کف کند.

       کف دستهای خود را به هم بمالید بین انگشتان و زیر ناخن ها را پاک کنید و این کار را به مدت حداقل ۲۰ ثانیه تکرار کنید.

       مچ دست را نیز بشویید.

       دستها را آب بکشید.

        از یک حوله تمیز برای خشک کردن دست ها استفاده کنید.

       و با همان حوله شیر آب را ببندید.

همیشه همراه خود دارو داشته باشید

دکتر رولا می گوید همراه داشتن داروهای بدون نسخه مانند آنتی اسیدها می تواند به شما کمک کند. برای کنترل علائم اسهالی و دل درد ملایم همراه داشتن بیسموت ساسالسی سیلت (پپتو بیسمول) و لوپرامیدرا پیشنهاد می شود. همچنین وی پیشنهاد می کند که قبل از مصرف آنتی بیوتیک ها به ارائه دهنده خدمات پزشکی مراجعه کنید . دکتر همچنین پیشنهاد می دهد که اگرعلائمی بیشتر از اسهال خفیف دارید، علائمی مانند اسهال خونی و استفراغ خونی شکم درد شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع: الو دکتر

توصیه هایی برای جلوگیری از بیماری در سفر

مقابله با سرگیجه‌ و تهوع سفر

با مسمومیت در سفر چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ