مکمل های برای خواب راحت تر

بعضی از تکنیک ها و مصرف مکمل ها می تواند در خواب تاثیر مثبتی داشته باشند.اگر شما هم با خوابیدن راحت مشکل دارید می توانید این تکنیک ها و مکمل ها را امتحان نمایید.

خواب یکی از نیاز های بدن انسان است که می تواند خستگی ها را از بین برده و ما را برای یک روز جدید آماده کند.اما کیفیت خواب بسیار مهمتر از خوابیدن است.اگر خواب راحت و با کیفیتی نداشته باشید تمام انرژی بدن تامین نمی شود در نتیجه احساس خستگی و کسالت در بدن وجود خواهد داشت. به همین منظور در ادامه این مطلب از الودکتر به راهکار ها و مکمل هایی مه می تواند یک خواب با کیفیت را به همراه داشته باشد ،پرداخته شده است.

بهبود کیفیت خواب

تمرکز بر خوابیدن

اعتقاد بر این است که اگر شما به رختخواب بروید و سعی کنید خود را به خواب بزنید، اختلالات خواب شما به طور چشمگیری کاهش می یابد.

در عوض شما می توانید “پارادوکسیک” را امتحان کنید.

این تکنیک بر اساس این ایده است که استرس و اضطراب را در شما کاهش داده و خواب بهتری را تجربه کنید.

یک مطالعه نشان داد که افرادی که این روش را امتحان می کنند،  تمایل به خواب بیشتری دارند .

چیزهایی را که باعث خوشحالی می شوند را تجسم کنید

به جای افکار منفی و فکر کردن در مورد چیزهای استرس زا و نگران کننده در رختخواب مکان هایی را که احساس خوشحالی و آرامش می کنید را تجسم کنید

.

 41  شرکت کننده در معرض بیخوابی توانستند پس از اینکه آنها از “حواس پرتی خیالی” استفاده کردند سریع تر به خواب بروند.

این تکنیک به آنها کمک کرد تا ذهن خود را با افکار خوب  به جای درگیر شدن با نگرانی ها در طول زمان پیش از خواب، اشغال کنند.

تصور و تمرکز بر محیطی که در آن احساس آرامش می کنید، می تواند ذهن شما را از افکار منفی در شب را حفظ کند .

 مکمل های افزایش دهنده خواب را مصرف نمایید

مکمل های خاصی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند سریعتر به خواب بروید.

در تحقیقاتی که صورت گرفته، نشان داده شده است که این مکمل ها با افزایش تولید هورمون های تقویت کننده خواب و با آرام کردن فعالیت مغز، خواب را راحت تر می کنند.

مکمل هایی که می توانند به خواب رفتن شما کمک کنند عبارتند از:

    منیزیم : منیزیم کمک می کند تا انتقال دهنده های عصبی مسئول خواب را فعال کند. دوزهای 200-400 میلی گرم در روز که با غذا مصرف می شوند، به بهبود خواب کمک می کنند. .

 تولید سروتونین را افزایش می دهد که با تنظیم خواب مرتبط است. دوزهای 300 تا 500 میلی گرم در روز، هر بار مصرف روزانه یا دوزهای تقسیم شده، به نظر میرسد در درمان بیخوابی مؤثر باشند.

    ملاتونین : ملاتونین هورمونی است که به طوردر طبیعی بدن تولید می شود، اما می تواند به عنوان یک مکمل برای تنظیم خواب شما نیز مصرف شود. به نظر می رسد دوزهای 0.5-5 میلی گرم 30 دقیقه قبل از خواب باعث بهبود کیفیت خواب شوند .

    تانین : تانین یک اسید آمینه با خواص آرام بخش است. اگر چه نشان داده نشده است که باعث ایجاد خواب شود، اما می تواند به آرامش کمک کند. دوز 200 میلی گرم در روز به نظر می رسد مفید مقدار مفیدی است .

    GABA:اسید گاما آمینو بوتیریک. GABA ترکیباتی است که در مغز تولید می شود که برخی فرستنده ها را مهار می کند و می تواند به سیستم عصبی مرکزی کمک کند. دوزهای 250-500 میلی گرم و بیش از 1000 میلی گرم توصیه می شود ..

نتیجه

استفاده از تکنیک ها و مکمل ها می تواند شرایط بهتری برای خواب شما ایجاد نماید.زیرا اگربه سرعت به خواب بروید،علاوه بر اینکه  حالی که خیلی بهتر می خوابید  روز بعد نیز انرژی بیشتری می گیرید

منبع :  الودکتر.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ