پوستی زیبا و شفاف فقط با این پنج مورد!

اگر به سلامت و زیبایی پوستتان اهمیت می دهید ،باید به رژیم غذایی و موادی که مصرف می کنید نیز اهمیت بدهید زیرا آنچه که می خورید ،تاثیر بسیار زیادی در سلامت پوست دارد.

مراقبت از پوست

آیا می دانید که چطور می توان ازپوست در بهترین حالت و سلامت پوست محافظت نمود؟از مراقبت های پس از ظهور آکنه در نوجوانیو تا  روشن شدن و درخشش پوست .علاوه بر راه هایی مانند کاهش سطوح استرس ، مراقبت و رسیدگی، استفاده از مواد غذایی خاصی در رژیم غذایی نیز باعث بهبود پوست می شود.

در حالی که غذاهای زیادی وجود دارد که ممکن است برخی از مزایا را در مورد سلامت پوست ارائه دهد، برخی از آنها را در ادامه این مطلب از الود دکتر معرفی و بررسی می نماییم.

غذاهای مفید برای پوست

هویج

شاید قبلا شنیده باشید که هویج برای چشم شما مناسب است، اما آیا می دانستید که می توانید شگفتی های بیشتری را برای پوست خود نیز با مصرف هویچ انجام دهید؟ غذاهای غنی از بتا کاروتن، مانند هویج، میتواند در کاهش حساسیت به خورشید در میان افراد خاص مفید باشد. همچنین ،یک منبع خوب ویتامین C است که ممکن است به بهبود سریع پوست کمک کند

.

چگونه آنها را به رژیم خود اضافه کنیم

با فشار لیموی تازه ،آب لیموی بدست آمده را باهویج بوداده مخلوط کنید تا خمیری تهیه شود. تاتیینی (چربی سالم) به بدن کمک می کند تا آنتی اکسیدان های محلول در چربی، مانند ویتامین A و E را جذب کند، بنابراین می توانید درخشش را در پوست خود مشاهده  کنید.

ماهی چرب

ماهی های چرب اغلب در یک رژیم سالم قرار می گیرند، زیرا منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است. امگا 3 ممکن است به کاهش التهاب کمک کند، که می تواند به کاهش قرمزی صورت و آکنه کمک کند. همچنین می تواند التهاب پسوریازیس را کاهش دهد.

علاوه بر این، ماهی چرب منبع خوبی از روی است. مطالعات نشان می دهد که سطح پایین روی هم ممکن است به التهاب پوست و آکنه کمک کند.

چگونه آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

تعدادی از انواع ماهی های چرب وخوشمزه را می توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این ماهی ها شامل:

  •     ماهی سالمون
  •     شاه ماهی
  •     ماهی خال مخالی
  •     ساردین ها

سس لیمو تازه و کرفس راتهیه نموده وسپس ماهی را  کباب کنید و در کنار هویج برشته شده درظرفی که در آن سس تهیه شده است، نوش جان نمایید.

آووکادوها

مصرف آووکادو در صبحانه  برای شما تاثیرات بیشتری به همراه خواهد داشت. چربی های موجود در آوکادو (چربی های مونو اسیدهای چرب غیر اشباع) یک ماده مغذی مهم در سلامت پوست هستند. خوردن چربی های کافی ،منبع مرتبط با نگه داشتن پوست و انعطاف پذیری آن است. این میوه همچنین یک منبع عالی ویتامین E است که نقش مهمی در سلامت پوست دارد.

آووکادو همچنین حاوی لوتئین و زاکسنتین است که هر دو از مضرات خورشید در معرض اشعه UV که می تواند چین و چروک ایجاد کند ، محافظت می کنند

.

چگونه آنها را به رژیم خود اضافه کنید

راههایی برای ترکیب آوکادو به وعده های غذایی شما وجود دارد. این راه کار ها شامل:

  •    تهیه کوکی ها
  •     به یک سالاد با گوجه فرنگی بریزید

توت ها

توت ها یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها و همچنین فلاونوئیدها هستند که ممکن است به حفظ خطوط ظریف و جلوگیری ازچروک شدن پوست کمک کند.

آنها همچنین حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C، مواد مغذی کلیدی هستند که در تولید کلاژن نقش دارند. این پروتئین ساختاری مسئول نگه داشتن پوست، کشش و انعطاف پذیری است. با گذشت زمان، تولید کلاژن کاهش می یابد، اما افزودن انواع توت ها به رژیم غذایی شما می تواند  به کندی روند این کاهش کمک کند.

چگونه آنها را به رژیم خود اضافه کنید

شما می توانید به صورت های مختلفی از توت بهره ببرید ،مانند :

  • خوردن توت
  •   استفاده توت در سطح پوست
  • در فرنی یا غلات سرد

بنابراین روش هایی وجود دارد که می تواند سلامت پوست را تحت تاثیر قرار دهد، مانند استرس، هورمون ها و یا حتی آنچه که ما می خوریم. در حالی که روش های بسیاری برای کمک به بهبود مشکلات پوستی وجود دارد، غذا  و آنچه می خوریم ممکن است به عنوان یک اقدام پیشگیرانه عمل کند یا حتی به کاهش علایم برخی بیماری های پوستی کمک کند. بنابراین، دفعه بعد که احساس کردید  پوست شما دچار ضعف شده است، این پنج غذا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منبع :الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ