بهترین روغن‌ها برای پوست شما

mahdie.mohtashami
بهترین روغن ها را برای پوست خود بشناسید. در این مقاله همراه با تیم ترجمه الوو دکتر باشید تا بهترین روغن‌ها برای پوست را بشناسید.

زمان آن رسیده است که با کرم‌های مرطوب کننده معمولی خداحافظی کنید. روغن‌های مناسب برای پوست صورت به یکی از محصولات زیبایی تبدیل شده است. به لطف توانایی این روغن‌ها برای تغذیه پوست و هیداراته کردنه پوست از آن‌ها استفاده می‌شود. با این حال که از اسم آن‌ها ممکن است این برداشت به دست آید که ممکن است صورت را روغنی و چرب کند اما به این شکل نمی‌باشد. از همه مهمتر، آنها با ترکیبات خوب برای شما مانند پلی فنل ها، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها، برای کاهش التهاب و ایجاد تغییر درخشندگی آماده می‌باشند. 

روغن نارگیل

روغن نارگیل چیست؟

زمانی که صحبت از روغن نارگیل می‌شود بوی شیرین و خوب آن به ذهن می‌آید اما حقیقت اصلی درباره روغن نارگیل به این گونه است که این روغن هم دربهداشت و تغذیه پوست مهم و اساسی است و هم در رسپی‌های شیرینی پزی و آشپزی جایگاه ویژه‌ای دارد.

این روغن با توجه به چربی زبادی که در میوه آن نهفته شده است خواص درمانی زیادی دارد و محبوبیت آن در سال‌های اخیر بیشتر شده است.

روغن نارگیل چگونه عمل می‌کند؟

روغن نارگیل دارای مقدار زیادی ویتامین E می‌باشد که از به عنوان یک مرطوب کننده سنتی و دیرینه شناخته شده می‌باشد. از آنجا که این روغن دارای مقدار زیادی از اسید‌های چرب می‌باشد در واقع این روغن به عنوان محافظ بر روی پوست می‌ماند و باعث از بین نرفتن رطوبت پوست می‌شود. روغن نارگیل به طور طبیعی دارای آنتی بیوتیک و مواد ضد قارچ می‌باشد که برای حفاظت از پوست و مو بسیار مفید و ضروری می‌باشد. استفاده از این روغن را به خصوص در ماه‌های سرد سال فراموش نکنید.

چگونه از روغن نارگیل استفاده کنید؟

این روغن در دمای اتاق به صورت جامد می‌باشد در واقع نقطه ذوب این روغن 75 درجه فارنهایت می‌باشد. بدان معنی ات که اگر در حالت عادی به صورت جامد باشد زمانی که آن را به پوت دست خود اعمال کنید ذوب شده و جذب پوست شما می‌شود. روغن نارگیل ممکن است برای کسانی که دارای پوست چرب هستند سنگین و زیاد باشد. از این روغن در حمام به عنوان کرمی مناسب برای شیو کردن یا نرم کننده مو یا بعد از حمام جایگزین مناسبی به عنوان لوسیون و یا مرطوب کننده می‌باشد.

روغن آرگان

روغن آرگان چیست؟ 

این روغن از میوه درخت موراکان آرگان بدست می‌آید روغن میوه این درخت که همان روغن آرگان می‌باشد بسیار نرم و قدرتمند برای انواع پوست می‌باشد.

چرا روغن آرگان؟

روغن آرگان دارای مقدار زیادی ویتامین E، آنتی اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب ضروری می‌باشد. این روغن به اندازه کافی سبک و راحت میباشد در واقع می‌توان از این روغن به صورت روزانه به عنوان یک مرطوب کننده استفاده کنید همچنین از این روغن می‌توان برای درمان بیماریهای پوستی شدید مانند اگرما و دیگر بیماری‌های پوستی استفاده شود. این روغن به دلیل آنتی اسکیدان بالایی که دارد بهترین ماده برای خالت الاستیته پوست می‌باشد همچنین رادیکال‌های آزاد پوست را از بین می‌برد و همچنین پوست شما درخشان می‌کند.

چگونه از این روغن استفاده کنیم؟

این روغن نه تنها برای پوست‌های خشک بسیار مناسب است بلکه برای کسانی که دارای پوست‌های مختلط و چرب هستند نیز مفید می‌باشد. روغن آرگان به پوست های چرب کمک می‌کند باعث کاهش تولید چربی شود و بهبود آن‌ها کمک میکند. این روغن میتواند به صورت روزانه در لوازم آرایشی و یا در شب استفاده شود این نوع روغن به عنوان ترمیم کننده پوست میباشد. از این روغن همچنین برای درمان مو و ناخن خشک نیز استفاده میشود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا چیست؟

روغن جوجوبا از یک گیاه محلی آمریکا شمالی استخراج شده است، این روغن می‌تواند از پسوریازیس تا آفتاب سوختگی را درمان کند. این روغن به معنای واقعی روغن نمی‌باشد بلکه از عصاره گیاهی می‌باشد و از استرهای مایع تشکیل شده است. ترکیبات موجود در این روغن شبیه ساختارهای شیمیایی می‌باشد که به عضله‌های انسانی بسیار شبیه می‌باشد به این معنی که اختار پوست را تقلید می‌کند.

روغن جوجوبا چگونه عمل می‌کند؟

به دلیل اینکه روغن جوجوبا بسیار شبیه ساختار پوست انسان می‌باشد میتوان به توازن روغن پوست کمک کند، همچنین در از بین بردن آکنه کمک می‌کند. روغن جوجوبا حاوی مواد معدنی مفید و مواد مغذی نیز به عنوان نرم کننده برای پوست و رطوبت در تمام طول روز عمل می کند.

چگونه از این روغن استفاده کنید؟

چند قطره از این روغن می‌تواند به کانی که دارای پوت مختلط و چرب هستند بسیار کمک کند. میتواندد از این روغن در شب یا روز استفاده کنند تا به روغن پوست توازن ببخشد.

همچنین این روغن برای کسانی که دارای پوستی حساس هستند به عنوان یک لوسیون استفاده شود. همچنین این روغن میتواند برای درمان شوره سر کمک کند و به شما پوست سری سالم‌تر هدیه کند.

بهترین روغن برای پوست صورت چیست؟

آیا روغن نارگیل برای پوست مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ