آیا خوردن تخم مرغ برای کودکان خطری ندارد

mahdie.mohtashami
آیا در نزدیکی خود کودکی دیده اید که به تخم مرغ آلرژی داشته باشد؟ در این مقاله همراه ما اشید تا آلرژی به تخم مرغ را با یکدیگر بررسی کنیم.

کودکان از چه زمانی می‌توانند تخم مرغ مصرف کنند؟

تخم مرغ یکی از منابع قوی پروتئین می‌باشد که هم ارزان و هم دارای تنوع زیادی در مصرف می‌باشد.  شما می‌توانید تخم مرغ را سرخ کنید، آبپز کنید، املت درست کنید، تخم مرغ را بجوشانید تا بتوانید ذائقه مناسبی برای فرزند خود پیدا کنید.

در گذشته پزشکان متخصص اطفال توصیه میکردند که به دلیل مبتلا شدن به آلرژی در کودکان در مصرف تخم مرغ عجله نکنند. اما در توصیه‌هایی که به تازگی داده شده است توصیه شده است که در مصرف تخم مرغ صبر نکنند و می‌توانند آن را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنند.

شما می‌توانید از تخم مرغ به عنوان اولین ماده غذایی که به کودک خود می‌دهید امتحان کنید، با دقت تمام واکنش‌های آلرژیک فرزند خود را زیر نظر بگیرید و در صورت دیدن هرگونه حساسیت یا آلرژی مراقب باشید.

برای دانستن خطرات و مزایای استفاده از تخم مرغ توسط فرزندتان با ما همراه باشید.

مزایای تخم مرغ

تخم مرغ به طور گسترده ای در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی در دسترس است.تخم مرغ ها ارزان و ساده هستند و به راحتی می‌توانید آن را برای مصرف آماده کنید. علاوه بر اینکه شما می‌توانید از تخم مرغ در انواع وعده‌های غذایی از جمله صبحانه، ناهار و شام استفاده کنید. بهتر است بدانید که هر تخم مرغ حاوی حدود 70 کالری و 6 گرم پروتئین می‌باشد. به خصوص زرده تخم مرغ دارای ارزش غذایی بسیار زیادی می‌باشد. این حاوی 250 میلی گرم کولین است که به ترویج فعالیت عادی سلول کمک می کند. کولین همچنین با عملکرد کبد و انتقال مواد مغذی به سایر مناطق در سراسر بدن کمک می کند. این ماده غذایی حتی به حافظه شما کمک بسیار زیادی می‌کند. کل تخم مرغ غنی از ریبوفلاوین، B12 و فولات است. همچنین دارای مقدار سالم فسفر و سلنیوم است.

رسیک و خطرات استفاده تخم مرغ توسط کودکان چیست؟

برخی از غذاها به عنوان یکی از علل شایع واکنش های آلرژیک در نوزادان و کودکان شناخته شده‌اند. این مواد شامل:

تخم مرغ

لبنیات

سویا

بادام زمینی

ماهی

متخصصین اطفال توصیه می‌کنند تا از مصرف تخم مرغ( هر دو سفیده و زرده) به کودکان خود در دوران کودکی پرهیز کنید. چون ممکن است کودکان پس از تولد به تخم مرغ حساسیت داشته باشند. در واقع 2 درصد از کودکان تازه متولد شده به تخم مرغ حساسیت نشان می‌دهند.

زرده تخم مرغ دارای پروتئین‌هایی که حاوی ایحاد آلرژی در بدن کودک باشد را دارا نمی‌باشد اما از طرفی دیگر سفیده تخم مرغ دارای پروتئین‌هایی است که می‌تواند برای کودک آلرژی خفیف تا شدید ایجاد کند. اگر کودک شما دارای آلرژی به تخم مرغ باشد ممکن است در معرض علائم زیادی قرار بگیرد.

محققان معتقد هستند که استفاده زودهنگام تخم مرغ توسط کودکان می‌تواند باعث ایجاد آلرژی شود. در سال 2010 نزدیک به 2600 نوزاد که به تخم مرغ حساسیت نشان داده‌اند، شناسایی شده‌اند در حالی که خلاف آن نیز می‌تواند صادق باشد.

کودکانی که بلافاصله بعد از تولد از تخم مرغ استفاده کردند احتمال مبتلا شدن به آلرژی در آن‌ها  نسبت به کودکانی که از 4 تا 6 ماهگی شروع به استفاده از تخم مرغ می‌کنند، بیشتر می‌باشد.

علائم ایجاد آلرژی و حساسیت

زمانی که بدن انسان به یک ماده غذایی آلرژی دارد به این معنی می‌باشد که بدن شخص به یک ماده غذایی موجود واکنش نشان می‌دهد و به این معنی است که این ماده غذایی برای بدن خطرناک است. برخی از سیستم های ایمنی کودکان به طور کامل توسعه نیافته و ممکن است قادر به کنترل پروتئین های خاصی در سفید تخم مرغ نباشند.

در نتیجه، اگر آنها در معرض تخم مرغ قرار بگیرند، ممکن است احساس بیماری کنند، صورت آن‌ها پر از جوش شود یا علائم دیگر واکنش های آلرژیک را تجربه کنند. واکنش های آلرژیک می توانند بر روی پوست یا سیستم های گوارشی، تنفسی و یا قلب و عروق تاثیر بگذارند.

علائم ممکن است عبارتند از:

کهیر، تورم، اگزما یا سوزش

اسهال، تهوع، استفراغ یا درد

خارش در اطراف دهان

احساس خفگی، آبریزش بینی یا مشکل تنفس

ضربان قلب سریع، فشار خون پایین و مشکلات قلبی

شدت علائم ممکن است به سیستم ایمنی کودک شما و میزان مصرف تخم مرغ بستگی داشته باشد. در موارد نادر، یک کودک ممکن است واکنش جدی بیشتری به نام آنافیلاکسی داشته باشد. علائم آنافیلاکسی شامل موارد تنفسی و کاهش فشار خون می باشد. آنافیلاکسی یک اورژانس پزشکی است که نیازمند کمک فوری پزشکی است. گرایش به آلرژی اغلب ارثی است. اگر فردی در خانواده شما به تخم مرغ آلرژی داشته باشد نگام مصرف تخم مرغ توسط کودک خود توجه لازم را داشته باشید.

اگر کودک شما دارای اگزما شدید، شما همچنین ممکن است با توجه به اینکه بین این وضعیت پوستی و آلرژی غذایی وجود دارد ارتباط برقرار کنید. اگر نوزاد شما به تخم مرغ آلرژی داشته باشد احتمال دارد این آلرژی تا مدتی در زندگی او باشد. بسیاری از کودکانی که مبتلا به آلرژی تخم مرغ هستند تا سن 5 سالگی این آلرژی را همراه خود دارند.

نشانه های حساسیت به تخم مرغ و گندم چیست و چه دلیلی دارد؟

جایگزین های موثر برای تخم مرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ