خوراکی هایی که ریفلاکس معده را تشدید می نماید

اگر مشکل ریفلاکس معده و سوزش سر دل دارید،بهتر است از خوردن بعضی از مواد اجتناب نمایید.دوری از مصرف این مواد با کاهش اثرات و علایم ریفلاکس معده، به بهبود شما کمک خواهند نمود.

سوزش سر دل یا سوزش معده یکی از درد هایی است که بیشتر اوقات پس از مصرف غذاهای سنگین و یا خاص برای بعضی از افراد بروز می دهد. این درد که به سوزش سر معده شناخته می شود نتیجه ریفلاکس اسید معده می باشد.برای کاهش این مشکل می توان در سبک زندگی تغییراتی را در جهت بهبود انجام داد.در ادامه این مطلب از الودکتر با این راه های اثربخش آشنا شوید.

راه های بهبود سوزش سر دل یا ریفلاکس اسید

ازنوشیدن بیش از حد قهوه اجتناب کنید

مطالعات نشان می دهد که قهوه به طور موقت، اسفنکتر مری را کاهش می دهد و خطر رفلاکس اسید را افزایش می دهد .

بعضی از شواهد به کافئین به عنوان یک محرک احتمالی اشاره دارد. کافئین نیز مشابه قهوه، اسفنکتر مری را تضعیف می کند.

در یک مطالعه که انجام گرفت نیز،محققان متوجه شدند اثرات نامطلوب در کسانی که پس از وعده غذایی قهوه مصرف کردند نسبت به کسانی که آب گرم استفاده کردند مدت زمان ریفلکس بین غذا افزایش داشته است .

اما اینکه مصرف قهوه باعث تشدید رفلکس اسید می شود یا خیر ، به فرد بستگی دارد. بهترین راه برای تشخیص این است که در صورت مصرف قهوه، اگر قهوه باعث سوزش شود،از خوردن آن جلوگیری کنید یا مصرف خود را محدود نمایید.

آدامس جویدن

طی مطالعه هایی که صورت گرفت ، نشان داده شد که آدامس جویدن، اسیدیته در مری را کاهش می دهد.در واقع به نظر می رسد آدامس حاوی بی کربنات به طور خاص برای کاهش ریفلاکس معده موثر باشد .

این یافته ها نشان می دهد که آدامس جویدن – و افزایش تولید بزاق – میتواند به پاک کردن اسید و در نتیجه کاهش حس سوزش کمک کند.

با این حال باید بدانید که  آدامس جویدن خود ریفلاکس را کاهش نمی دهد.

اجتناب از پیاز خام

یک مطالعه در افراد مبتلا به ریفلاکس اسید نشان داد که خوردن یک وعده غذایی حاوی پیاز خام به میزان قابل توجهی باعث افزایش سوزش و ریفلاکس اسید ،در مقایسه با وعده غذایی مشابه بدون مصرف پیاز ،بود.

همچنین پیاز خام ممکن است باعث تخریب مری شود و موجب سوزش شود.به هر دلیلی، اگر احساس میکنید که خوردن پیاز خام، علائم شما را بدتر می کند، باید از خوردن آن اجتناب کنید.زیرا فقط  برخی از افراد پس از خوردن پیاز خام، دچار سوزش سر دل و سایر علایم ریفلاکس می شوند.

 مصرف نوشابه های گازدار را محدود کنید

به بیماران مبتلا به GERD گاهی توصیه می شود که مصرف نوشیدنی های گازدار را محدود کنند.

دریک مطالعه مشاهده شد که نوشیدنی های گازدار با افزایش علائم ریفلاکس اسید همراه بود .

همچنین مطالعات کنترل شده نشان می دهد که نوشیدن آب گازدار یا کولا به طور موقت اسفنکتر مری را به طور موثر در مقایسه با نوشیدن آب آشامیدنی ، تضعیف می کند که این موضوع باعث افزایش ریفلاکس اسید می شود.

افزایش ریفلاکس اسید پس از مصرف نوشیدنی های گاز دار،به دلیل گاز دی اکسید کربن در نوشیدنی های گازدار است ،دلیلی که باعث می شود مردم بیشتر به سمت این نوشیدنی ها بروند و بیشتر مصرف کنند ، اثری که می تواند میزان ریفلاکس اسید را به مری افزایش دهد.

بنابراین اگر پس از مصرف نوشیدنی های گاز دار دچار احساس سوزش میشوید،از مصرف آن اجتناب کنید.

 ازنوشیدن بیش از حد آب مرکبات دوری کنید

در مطالعه ای از 400 بیمار مبتلا به GERD، 72٪ گزارش دادند که گریپ فروت نارنجی یا سبز علایم رفلاکس اسید را بدتر می کنند

به نظر می رسد که اسیدیته میوه های مرکبات عامل اصلی این اثرات است. و همچنین آب پرتقال با pH خنثی علائم را تشدید می کند .

از آنجا که آب مرکبات اسفنکتر مری را تضعیف می کند، احتمال دارد که برخی از ترکیبات موجود در آن باعث تضعیف مری شود.

  بنابراین بهتر است در صورت سوزش زیاد از مصرف آب مرکبات اجتناب نمایید و در صورتی که این علایم برای شما کم پیش می آید،مصرف آب مرکبات را محدود نمایید.

منبع : الودکتر

آیا عسل به ریفلاکس معده کمک می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ