خرافاتی در مورد مراقبت از پوست

atoosamirzavandi
استفاده از دستمال های پاک کننده صورت باعث ایجاد اصطکاک در پوست و خراش دادن آن می شوند البته اگر به طور روزانه از آن استفاده می کنید. افزون بر این که ای دستمال ها حاوی الکل می باشند که موجب خارش در پوست های حساس می گردند.

وقتی که من وارد مدرسه زیبایی پوست شدم مطمئن بودم که مشکلات پوستی من به زودی برطرف خواهد شد. حتی بهتر است که محصولاتی که استفاده می کنم را از آن ها عکس برداری کنم و عکس قبل و بعد از بهبودی تهیه کنم.

چیزی که من در آن موقع به آن پی بردم این بود که مراقبت از پوست چیزی نیست که با همه موقعیت ها متناسب باشد در حقیقت گاهی برعکس عمل خواهد کرد.

برای این که بدانم  چه چیزی به بهبودی پوست من کمک خواهد کرد، عادت های روزانه و بودجه بود. گاهی برخی از ما برای این که همانند یک عروسک زیبا باشیم چنان به خود فشار وارد می کنیم که قابل درک نمی باشد.

در حین جستجو متوجه شدم که برخی از روش ها برای من کارایی دارند و برخی دیگر نه. مهم تر از همه متوجه شدم که5 اشتباه رایج درمورد مراقبت از پوست وجود دارد.

 استفاده زیاد از محصولات آرایشی بهداشتی:

این اشتباهات گمراه کننده از مراقبت از موها شروع شد و برخی دیگر به مراقبت از پوست مربوط می شد. ممکن است شرکت هایی را دیده باشید که تبلیغات زیادی در این زمینه انجام داده اند.

اگر نسبت به محصولات دچار شک و تردید هستید مقدار کمی از آن ها را تست کنید و در صورت که هیچ مشکلی مشاهده نکردید می توانید از آن استفاده کنید. البته که نوع پوست و میزان جذب آن ها با یکدیگر متفاوت است.

دو قطره از روغن صورت ممکن است برای ایجاد تعادل چربی پوست زیاد باشد و کم آبی پوست موجب پوسته پوسته شدن آن می شود.

اگر مدت زمان زیادی است که به پوست خود دست نزده اید و همه روز را بیرون از منزل بوده اید برای تمیز کردن آن در انتهای روز ممکن است که به مقدار زیادی پاک کننده نیاز داشته باشید.

حتما به تونر های پوستی نیاز دارید:

بهترین تونر پوستی که می توانید قبل از خواب از آن استفاده کنید مرطوب کننده می باشد. بر اساس نوع شرکت آن، این کرم ها روشن و نرم کننده پوست هستند.

در حالی که من معتقدم تونر می تواند در روال زیبایی پوست شما موثر باشد اما همه نیاز به استفاده از آن ندارند. محصولات زیادی برای جذب بیشتر پوست ساخته شده اند.

من شروع به استفاده از محصو لات اندکی برای پوست کرده ام پس تونر ها را از برنامه خود حذف خواهم کرد. در عوض مایعی که از آلوورا تهیه شده است را جایگزین خواهم ساخت.

این مایع به خوبی پوست را مرطوب می کند و پوست را روشن تر می کند در حالی که روزنه های کمتری از پوست را باز می کند.

اگر از تونر استفاده می کنید، توصیه می کنم به برچسب آن نگاه کنید و آن را با دیگر محصولات مقایسه کنید. ممکن است که استفاده از آن زیاد مهم و ضروری نباشد.

استفاده از پاک کننده های آرایش بهترین راه برای تمیز کردن آرایش است:

استفاده از دستمال های پاک کننده صورت باعث ایجاد اصطکاک در پوست و خراش دادن آن می شوند البته اگر به طور روزانه از آن استفاده می کنید. افزون بر این که ای دستمال ها حاوی الکل می باشند که موجب خارش در پوست های حساس می گردند.

برای تمیز کردن پوست خود می توانید از شوینده های ملایم استفاده کنید و یا از تمیز کننده های روغنی برای از بین بردن آلودگی ها از روی پوست استفاده کنید.

اگر از دستمال ها پاک کننده آرایش استفاده می کنید بهتر است مصرف آن را محدود کنید.

قیمت نشان دهنده خوب بودن محصول می باشد:

متخصص پوست من زیاد تاکید می کرد برای مراقبت از پوست خود از محصولات گران قیمت استفاده کنم اما من پول زیادی برای این کار هزینه نکردم.

گاهی اوقات محصولاتی که هزینه تهیه آن ها کم بوده است واز ترکیبات زیادی ساخته نشده اند دارای قیمت بالایی می باشند.

زمانی که برای من امکان پذیر نباشد که برای یک ماه از مرطوب کننده استفاده کنم می توانم محصولات دیگری را جایگزین که کنم که برای پوست مفید هستند.

شما به راحتی می توانید یاد بگیرید که چگونه به دنبال محصول مورد نیاز خود باشید و ترکیبات مورد نیاز خود را در محصولات جستجو کنید تا بیشتر به بهبود مشکلات پوستی خود کمک کنید.

هرگز پوست صورت خود را لمس نکیند:

ممکن است لمس نکردن پوست صورت برای شما مشکل باشد بخصوص اگر دارای آکنه باشید اما تنها دست نزدن به آن ها شما را از این مشکل رهایی نخواهد بخشید.

متخصص پوست به من در مورد صحبت کردن با موبایل بدون هندزفری هشدار داده بود. زیرا پزشکان معتقدند که موبایل آلوده تر از تولبت است و باکتری های زیادی را به پوست منتقل می کند.

بزرگترین مشکلات پوستی زمانی آغاز شد که از لاک های اکریل دار استفاده می کردم. ظاهره ناخن ها بلند میکروب های زیادی را با خود حمل می کند.

زمانی که دست های خود را می شویید حتما زیر ناخن ها را تمیز کنید.

منبع الو دکتر

مراقبت از پوست قبل از خوابیدن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ