با این مواد غذایی سالاد خود را خوشمزه و مغذی کنید

mahdie.mohtashami
در این مقاله تیم ترجمه الودکتر به شما آموزش می دهد چگونه به سالاد خود چاشنی اضافه کنید. سالاد باید در رژیم غذایی هر شخص وجود داشته باشد.

سبزیجات کبابی شده برای اضافه گردن به سالاد

سبزیجات روغنی یک مکمل خوشمزه برای سبزیجات سالاد خام می‌باشند. بسته به سبزیجات، طعم دهنده و بافت های مختلف بوجود می آورد. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که پختن سبزیجات و اضافه کردن آنها به سالاد باعث هضم آسان‌تر و بهتر می‌شود همچنین پخت این سبزیجات کمک می‌کند مواد مغذای لازم بهتر جذب بدن شود.

برای تهیه سبزیجات سرخ شده، سبزیجات انتخاب شده خود را برش دهید، آنها را در روغن زیتون و ادویه جات مورد نظر خود بریزید و آنها را در 30-40 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت (176 درجه سانتیگراد) بپزید. شما همچنین می‌توانید از سبزیجات پخته شده در پیش غذای خود از در سالاد خود مصرف کنید.

تخم مرغ پخته شده

تخم مرغ می‌تواند یکی از بهترین مواد غذایی برای اضافه شدن به سالاد شما باشد. یک تخم مرغ بزرگ دارای 6 گرم پروتئین و بیش از 15 ویتامین می‌باشد و همه این مواد تنها 77 کالری به همراه دارد. تخم مرغ به دلیل اینکه مادهای پروتئینی می‌باشد به شما کمک میکند احساس سیری کنید. یک مطالعه بر روی 30 زن که دچار چاقی بیش از حد بودند به این نتیجه رسیدند که کسانی که تخم مرغ در یک وعده غذایی خود مصرف می‌کنند در طول 36 ساعت بعد میل کمتری به خوردن زیاد مواد غذایی دارند نسبت به کسانی که در وعده‌های غذایی خود از تخم مرغ استفاده نکردند.

برای پختن تخم مرغ ا به صورت آبپز آن‌ها را در یک ظرف قرار دهید و اجازه دهید 10 دقیقه بجوشد سپس قبل از مصرف ابتدا 5 دقیقه آن را در آب سرد قرار دهید و سپس پوست آن را جدا کنید.

سبزی‌های تازه

سبزی شامل برگ گیاهان، تخم یا گل‌ گیاهان می‌باشد که می‌توانید به سالاد خود اضافه کنید و از مزه آن استفاده کنید. از جمله سبزی‌های اضافه شده به سالاد که بسیار محبوب و معروف هستند می‌توان ریحان، نعنا، جعفری، مریم گلی و گیشنیز نام برد. این سبزیجات نه تنهاطعم و عطر خوبی به سالاد شما می‌دهند بلکه دارای خواص زیادی برای سلامتی شما می‌باشند. به عنوان مثال تحقیقات نشان می‌دهد مقدار کمی مریم گلی یا رزماری می تواند دارای خواص ضد سرطانی باشد و این در حالی است که گیشنیز می‌تواند به درمان بیماری‌های التهابی کمک کند.

گوشت‌های باقی مانده

شما می‌توانید از مرغ پخته یا کبابی و یا گوشت گاو به عنوان طعم دهنده و چاشنی به سالاد خود اضافه کنید. گوشت دارای مقدار زیادی ویتامین و پروتئین می‌باشد، همچنین دارای مقدار زیادی پروتئین می‌باشد که باعث ایجاد حس سیری در دراز مدت می‌شود.

یه طور مثال 84 گرم مرغ پخته شده دارای 26 گرم پروتئین و دارای کمتر از 140 کالری می‌باشد. گوشت پیش تهیه شده در فروشگاه‌های مواد غذایی می‌تواند گزینه مناسبی برای اضافه گردن به سالاد شما باشد اما باید بدانید که نباید حاوی مواد اضافی و ناسالم باشد. شما همچنین می‌توانید گوشت مورد نظر خود را در خانه تهیه کنید. شما میتوانید گوشت را در کوره یا اجاق گاز به وسیله روغن زیتون و ادویه در دمای 350 درجه فارنهایت یا 176 درجه سانتیگراد آماده کنید.

غذاهای دریایی

اضافه کردن غذاهای دریایی به سالاد خود می تواند مواد مغذی و طعم آن را افزایش دهد. میگو، خرچنگ و انواع دیگری از قزل آلا می‌تواند منابع عالی از پروتئین، اسیدهای چرب، امگا3، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد. مطالعات نشان می دهد که خوردن ماهی می تواند سلامت قلب و عملکرد مغز را افزایش دهد. روش های طبخ عالی برای تهیه غذاهای دریایی برای سالاد عبارتند از پختن، کباب کردن یا سرخ کردن می‌باشد. این نکته را فراموش نکنید که غذاهای دریایی با روغن زیاد و نمک زیاد اضافه شده برای سلامتی مفید نمی‌باشد. برای تهیه ماهی در خانه و اضافه کردن آن به سالاد می‌توانید آن را به ادویه‌های مورد نظر خود آغشته کنید و در دمای 204 درجه سانتی گراد بپزید.

آووکادو

آووکادو غذای همه کاره و یک غذای عالی برای اضافه کردن به سالاد نیز می‌باشند. این ماده مغذی سلامت قلب شما را تامین می‌کند و پیری شما را به تعویق میندازد با چربی‌های غیراشباع موجود در آن،فیبر، پتاسیم، ویتامین سی، ویتامین k و فولات می‌باشد.

در واقع یک آووکادو دارای 50% ویتامین kو دارای 41% فولات می‌باشد. شما می‌توانید هر برش آووکادو را به سالاد خود اضافه کنید و یا از آن به عنوان یک نوشیدنی استفاده کنید.

پنیرهایی با بافت نرم

شما می‌توانید از پنیرهایی با بافت نرم مانند موزارلا، فتا و … استفاده کنید. آن ها بافت خامه‌ای و خوشمزه‌ای به سالاد شما می‌دهند. همچنین دارای پروتئین و کلسیم و سایر مواد مغذی هستند. پنیرها به طور گسترده در فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارند.

کاهش وزن و بهبود سلامتی با سالاد صبحانه

سالادهایی که هنگام کاهش وزن باید از خوردن آنها بپرهیزید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ