کاهش وزن با جلبک دریایی!

pegiu
جلبک دریایی از گیاهان دریایی بسیار مغذی است که فواید و خواص بی شماری دارد و در درمان بعضی از بیماری ها نظیر بیماری های قلبی و قند خون نیز موثر است.همچنین جلبک دریایی می تواند به عنوان یک کاهنده وزن در رژیم غذایی شما قرار بگیرد.

از دست دادن وزن با جلبک دریایی

مصرف جلبک دریایی به طور مرتب ،می تواند به شما در کاهش وزن اضافه کمک کند.

محققان معتقدند که این امر ممکن است بخاطر توانایی جلبک دریایی در بروز سطوح هورمون تنظیم کننده وزن لپتین باشد. این ترکیب میتواند باعث کاهش گرسنگی و افزایش احساس سیری شود ،همچنین جبلک دریایی همراه با مقدار فیبر زیاد  می تواند این احساس سیری را برای مدت طولانی به شما القا نماید

.

علاوه بر این، fucoidan، نوع SPS در جلبک دریایی، ممکن است باعث شکست چربی و جلوگیری از تشکیل آن شود .

مطالعات انجام شده در شرکت های مطالعات چاقی گزارش می دهند که کسانی که یک مکمل جلبک دریایی برای 16 هفته استفاده کردند، حدود 3.5 کیلوگرم بیشتر از کسانی که فقط دارو دریافت می کردند، کاهش وزن داشته اند .

علاوه بر این، جلبک دریایی دارای کالری کمی است، اما غنی از گلوتامات، است.

بنابراین، میان وعده های جلبک دریایی ممکن است باعث کاهش وزن رضایت بخش تری شود.درواقع جلبک دریایی برای افرادی ک هبه دنبال کاهش وزن هستند یک میان وعده بسیار عالی می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

جلبک دریایی این قابلیت را دارد که شما را از انواع خاصی از عفونت ها محافظت نماید.و این قابلیت به دلیل این است که شامل ترکیبات گیاهی دریایی است که به نظر می رسد خواص آنتی اکسیدان، ضد آلرژیک و حفاظت از بیماری است.

تحقیقات نشان می دهد که این ترکیبات ممکن است توانایی مبارزه با ویروس ها مانند هرپس و اچ آی وی را با مسدود کردن ورود آنها به سلول داشته باشند.

متاسفانه، هنوز مطالعات مافی و با کیفیت بالا در انسان برای تایید این اثرات انجام نشده است.و فقط در دو مطالعه ذکر شده است که مصرف مکمل های جلبک دریایی ممکن است توانایی کاهش نشانه های ویروس هرپس و افزایش سطح سلول های ایمنی در بیماران اچ آی وی را داشته باشد .

در مطالعه اخیر ، اثرات مصرف مکمل های جلبک دریایی در زنان مبتلا به HIV مثبت بررسی شده است. افرادی که 5 گرم اسپیرولین به ازای هر روز دریافت کردند، 27٪ علائم مرتبط با بیماری را در مقایسه با گروه پلاسبو (50٪ تحت فشار) ایجاد کردند.

با این وجود، هیچگونه تفاوت در میزان سلول های ایمنی در طی دوره 12 هفته ای مشاهده نشد.

به همنی علت برای نتیجه گیری قوی تر ،مطالعات بیشتری لازم است .با این حال م یتوان گفتجلبک دریایی ممکن است برخی از اثرات مفید بر سیستم ایمنی بدن شما داشته باشد.اگرچه برای تایید کامل آن به تحقیقات بیشتری نیاز است.

موثر در سلامت روده

جلبک دریایی ممکن است به بهبودی سلامت روده شما کمک کند. به این دلیل که غنی از فیبر است، که می تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند و هضم را آسان نماید

.

همچنین حاوی آگار، کاراژیان ها و فوکوئیدان ها است که احتمالا به عنوان پرای بیوتیک عمل می کنند.

پری بیوتیک ها نوعی فیبر غیر قابل هضم هستند که باکتری های مفید در روده از آن تغذیه می کنند. زمانی که باکتری های بیشتری در روده باشد، فضای کمتر برای رشد باکتری های مضر وجود خواهد داشت.

بر این اساس، مطالعات حیوانی نشان می دهد که مصرف مکمل های جلبک دریایی ممکن است میزان باکتری سالم را بهبود بخشد و میزان باکتری های مضر در روده را به طور موثرتری نسبت به سایر انواع پرای بیوتیک کاهش دهد .

محققان همچنین معتقدند که پری بیوتیک های موجود در جلبک دریایی ممکن است برخی از اثرات ضد التهابی و ضد باکتری را داشته باشد.

این ادعا،ممکن است تا حدودی به این دلیل باشد که هنگام تغذیه با پری بیوتیک، باکتری ها ی مفید در روده تولید می شوند. اعتقاد بر این است که این اسید چرب کوتاه زنجیره ای دارای اثرات ضد التهابی در داخل کولون است.

علاوه بر این، برخی از پرای بیوتیک ها ممکن است توانایی مهار کردن باکتری های مضر مانند H. pylori را از چسبیدن به دیواره روده داشته باشند. به نوبه خود، این قابلیت ،ممکن است از ایجاد زخم معده نیز جلوگیری کند .

بنابراین اگر مشکل روده ای داشته باشید، مصرف جلبک دریایی می تواند به سلامت روده شما کمک نماید،جلبک دریایی حاوی ترکیبات خاصی است که می تواند هضم غذا و سلامت روده شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به عفونت با برخی از باکتری های مضر را کاهش دهد

منبع :الودکتر

تاثیر شگفت انگیز درمانی جلبک

.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ