حذف موهای زائد با روش های پزشکی

pegiu
امروزه پیشرفت علم به حذف موهای زائد نیز رسیده است و می توان با روش های پزشکی اثبات شده موهای زائد را حذف نمود.در این مطلب با روش های پزشکی حذف موهای زائد آشنا شوبد.

حذف موهای زاید

درمان ها برای حذف موهای زاید از طریق روشهای پزشکی عمر طولانی تری دارند، زیرا آنها موها را تضعیف نموده و با آسیب رساندن به فولیکول های مو، نه تنها برداشتن موها را آسانتر میکند بلکه تضمین می کند که اثر آن طولانی تر است.

در ادامه این مطلب از الودکترچندین گزینه محبوب و ایمن که می توانید آنها را امتحان کنید ،بررسی شده است.توجه داشته باشید روشها را فقط در مراکز مجاز و زیر نظر متخصص انجام دهید.

حذف موی از طریق لیزر

حذف با لیزر: پزشک یا متخصص پوست با استفاده از یک دستگاه لیزر بر روی پوست ،نور متمرکز را به فولیکولهای مو ارسال می کند. گرما از لیزر ،مو را ضعیف یا فولیکول مو را از بین می برد، و رشد دوبار آنرا به تعویق می اندازد

.

برای نتیجه بهتر و جلوگیری از رشد مجدد موهای زاید استفاده از لیزر باید تکرار شود این شیوه می‌تواند کمی خطرناک باشد پس توصیه می‌شود ابتدا از آن برای از بین بردن موهای دست‌های‌تان استفاده کنید و در صورت نبود هیچ‌گونه عارضه جانبی برای قسمت‌های حساس بدن‌تان استفاده کنید. توجه کنید که همه دستگاه های لیزری با منبع FDATrusted تایید شده نیستند.

الکترولیز

روش الکترولیز شبیه به روش لیزر است، اما از دستگاهی به نام اپیلاتور برای ارسال فرکانس های رادیویی به پوست برای آسیب رساندن به فولیکول های مو استفاده می کند. این درمان با یک فولیکول موی فردی، بر خلاف لیزرها که معمولا با چندین فولیکول مو در یک ناحیه تعیین شده مواجه می شوند، درمان می شود.

مانند حذف لیزر، این یک راه حل کاملا دائمی نیست. اما FDA آن را برای رفع موهای زائد تایید کرده و ممکن است ارزان تر از لیزر باشد.

اقدامات احتیاطی حذف مو

حذف موهای زائد ممکن است برخی از عوارض جانبی و یا آسیب ها را به دنبال داشته باشد پس مراقب باشید. عوارض جانبی bodyscaping عبارتند از:

  • خارش
  • پوسته پوسته شدن
  • قرمزی و تحریک، به ویژه اگر پوست حساس دارید
  • واکنش آلرژیک به کرم ها یا ژل ها
  • واکنش های سیستم ایمنی، مانند کندو، از حذف لیزر یا الکترولیز
  • تورم یا التهاب
  • برش ها و یا خراش ها از تیغه ها یا نوار های موم
  • عفونت های باکتری در برش های باز
  • فولیکولیت
  • خطر ابتلا به برخی از عفونت های منتقله از راه جنسی

اگر متوجه این یا هر گونه علایم غیر طبیعی دیگر شدید و پس از چند روز بهبود مشاهده نکردید با پزشک خود مشورت کنید.

خذف مو در خانه با درد کمتر

هیچکدام از روش های حذف موهای خانگی به طور کامل بدون درد نیست، اما برخی از آنها نسبت به به سایر روشها قابل تحمل ترهستند. بعضی افراد ممکن است بدون درد موهایشان را اصلاح کنند، اما بعضی دیگر ممکن است به معنای واقعی کلمه فریاد بزنند.

برای من کدام درمان بهتر است ؟

اگر پوست حساس دارید، بهتر است از ، پاک کننده ها و حتی اجتناب از لیزر یا الکترولیز کنید که ممکن است خیلی سخت باشد و باعث آسیب درازمدت شود. پیرایش با دقت درتراشیدن بهترین گزینه هستند.

اگر پوست تیره یا پوست کم رنگ دارید، با یک متخصص مشورت کنید که از ابزار یا درمان هایی که برای ملانین مناسب هستند استفاده کند. که استفاده از درمان هایی که برای رنگ پوست شما کارایی ندارند ممکن است عمل نکنند و یا در نهایت باعث بروز زخم یا تغییر رنگ شوند که همیشه قابل درمان نیستند

تامین مواد ولوازم

مواد مورد نیاز برای رفع موهای زائد در اکثر داروخانه ها و برخی از فروشگاه های مواد غذایی و همچنین در اینترنت موجود است. این محصولات موجود رادرآمازون بررسی کنید.

منبع : الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ