کاهش خستگی با این مکمل

mahdie.mohtashami
اگر قصد دارید خستگی را در بدن خود کاهش دهید بهتر است خوردن این نوع مکمل را فراموش نکنید. در این مقاله همراه با تیم ترجمه الودکتر باشید تا از این مکمل بیشتر بدانید.

 ممکن است با دیگر بیماری‌های عصبی مقابله کند

کاهش سطح فسفوکراتین مغز یک عامل کلیدی در چندین بیماری عصبی است. ازآنجایی‌که کراتین می‌تواند سطح آن‌ها را افزایش دهد، ممکن است به کاهش پیشرفت بیماری یا کند کردن بیماری کمک کند. در موش با بیماری هانتینگتون، سطح ذخایر فسفوکراتین مغز تا ۷۲ درصد سطح قبل از بیماری بازگشت در مقایسه با فقط ۲۶ درصد برای موش نمونه. بازسازی سطح فسفوکراتین کمک کرد تا عملکرد روزانه موش حفظ شود و مرگ سلولی به میزان ۲۵ درصد کاهش یافت. تحقیقات در حیوانات پیشنهاد می‌کند که به کار بردن مکمل‌های کراتین ممکن است بیماری‌های دیگر را نیز درمان کند ازجمله:

  •            بیماری آلزایمر
  •            سکته مغزی ایسکمیک
  •            صرع
  •            آسیب مغزی یا نخایی

کراتین همچنین مزایایی در برابر ALS که به‌عنوان یک بیماری که عصب‌های محرک حیاتی برای حرکت را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد، نشان داده است. کراتین عملکرد محرک‌‌ها را بهبود داد، از دست دادن عضله را کاهش داد و سرعت بقا را به میزان ۱۷ درصد افزایش داد. اگرچه مطالعات بیشتری در مورد انسان لازم است اما محققان زیادی معتقدند که استفاده از مکمل‌های کراتین زمانی که در غالب درمان پزشکی و دارو استفاده شود می‌تواند تأثیرات مفید بسیار زیادی بر روی بیماری‌های عصبی داشته باشد.

خلاصه مطلب: مطالعات حیوانی پیشنهاد می‌کند که کراتین می‌تواند به اختلالات، پیشرفت بهبود بیماری‌ها و حتی امید به زندگی در بیماری‌های عصبی کمک کند.

 ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد و با دیابت مبارزه کند

تحقیقات پیشنهاد می‌کند که کراتین می‌تواند باعث کاهش سطح قند خون شود. این اتفاق ممکن است در اثر افزایش عملکرد GLUT4 و یک مولکول انتقال‌دهنده که قند خون را داخل عضله می‌آورد، رخ دهد. یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای نشان داد که چگونه کراتین بعد از یک وعده غذایی پر کربوهیدرات روی سطح قند خون تأثیر می‌گذارد. افرادی که کراتین و تمرین را باهم ترکیب می‌کنند بهتر می‌توانند سطح قند خون را کنترل کنند نسبت به کسانی که فقط تمرین می‌کنند. پاسخ کوتاه‌مدت قند خون به یک وعده غذایی یک نشانگر مهم برای خطر دیابت است. هرچه بدن سریع‌تر بتواند قند را از خون خارج کند بهتر است. این مزایا امیدوارکننده است اما تحقیقات انسانی بیشتری بر روی تأثیرات بلندمدت کنترل قند خون و دیابت نیاز است.

خلاصه مطلب: برخی شواهد وجود دارد که کراتین می‌تواند سطح قند خون بعد از یک وعده غذایی را کاهش دهد اما اطلاعات بسیار کمی در مورد اثرات بلندمدت آن وجود دارد.

 می‌تواند عملکرد مغز را بهبود دهد

کراتین نقش مهمی در سلامت و عملکرد مغز ایفا می‌کند. مطالعات نشان داد مغز زمانی که کارهای مشکل انجام می‌دهد به مقدار قابل‌توجهی ATP نیاز دارد. مکمل‌ کراتین می‌تواند ذخیره فسفوکراتین در مغز را افزایش دهد و کمک می‌کند تا مغز ATP بیشتری مصرف کند. کراتین همچنین می‌تواند با افزایش سطح دوپامین و عملکرد میتوکندری به عملکرد مغز کمک کند. گوشت بهترین منبع کراتین است و گیاهخواران معمولاً سطح پایینی دارند زیرا از خوردن گوشت امتناع می‌کنند. یک مطالعه بر روی کراتین در گیاهخواران یک بهبود ۲۰ تا ۲۵ درصدی در تست هوش و حافظه را نشان داد. برای افراد سالخورده، در یک دوره دوهفته‌ای مکمل‌های کراتین به‌صورت بارزی حافظه و توانایی یادآوری بهبود یافت. در دیگر مطالعات، این تحقیق پیشنهاد می‌کند که کراتین برای سالمندان بسیار مفید است. این ممکن است به عملکرد مغز کمک کند، از دست دادن عضلات و قدرت مربوط به سن را کاهش دهد و در برابر بیماری‌های عصبی از آن‌ها حفاظت کند. علی‌رغم یافته‌های مثبت، تحقیقات بیشتری در جوانانی که سلامت فردی دارند و گوشت یا ماهی را در یک برنامه مرتب مصرف می‌کنند نیاز است

خلاصه مطلب: استفاده از مکمل کراتین برای مغز انرژی اضافی فراهم می‌کند، بنابراین حافظه و هوش را در افرادی با سطح کم کراتین بهبود می‌دهد.

ممکن است خستگی را کاهش دهد

مکمل‌های کراتین همچنین می‌تواند خستگی را کاهش دهد. یکی از موردتوجه‌ترین مطالعات تا به امروز مربوط بیماران آسیب مغزی به مدت شش ماه است. آن‌هایی که با مکمل حمایت شدند به میزان ۵۰ درصد کمتر از آن‌هایی که مکمل استفاده نکردند دچار سرگیجه شدند. همچنین فقط ده درصد از بیماران در گروه مکمل دچار خستگی بودند در مقایسه با ۸۰ درصد در گروه کنترل. مطالعه دیگری دریافت که کراتین منجر به کاهش خستگی و افزایش سطح انرژی در حالت کم‌خوابی می‌شود. کراتین همچنین می‌تواند خستگی ناشی از تمرین را در ورزشکاران در یک تست چرخه‌ای کاهش دهد و همچنین برای کاهش خستگی در زمان تمرین در گرمای زیاد استفاده می‌‌شود.

خلاصه مطلب: کراتین می‌تواند علائم خستگی را با فراهم کردن انرژی اضافی برای مغز و افزایش سطح دوپامین کاهش دهد.

 امن است و به‌راحتی قابل‌استفاده است

در بین همه مزایای متعددی که برای کراتین در این مقاله ذکر شد، کراتین همچنین یکی از ارزان‌ترین و امن‌ترین مکمل‌های در دسترس است. این مکمل در حدود ۲۰۰ سال است که در دسترس است و مطالعات زیادی بر روی ایمنی آن در بلندمدت انجام‌شده است. آزمایش‌های بالینی که تا پنج سال ادامه دارد، اثرات نامطلوبی در افراد سالم گزارش نکرده است. علاوه بر این، استفاده از مکمل بسیار آسان است. به‌سادگی ۳-۵ گرم پودر کراتین مونوهیدرات را در روز مصرف کنید. در پایان، کراتین یک مکمل مؤثر با مزایای قدرتمند برای عملکرد ورزشی و سلامت است.

غذاهایی که باعث افزایش تولید کراتین در بدن می شوند

بهترین زمان مصرف کراتین چه زمانی است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ