غذاهایی سرشار از منیزیم

pegiu
منیزیم به عنوان یک ماده معدنی یکی از نیاز های مهم بدن است،برای دریافت منیزیم می توانید از این غذاهای سرشار از منیزیم استفاده نمایید.

منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم است.

این ماده در صدها واکنش شیمیایی در بدن نقش دارد و به در حفظ سلامتی کمک می کند ، اما بسیاری از افراد کمتراز میزان 400 میلی گرم روزانه{ با مرجع (RDI) به 400 میلی گرم که نیاز بدن است رامصرف می کنند .

با این حال ، شما به راحتی می توانید با خوردن غذاهای پر منیزیم ، نیازهای روزانه خود را برآورده کنید

غذاهای سرشار از منیزیم

در این مطلب الودکتر غذا های سالم و سرشار از منیزیم معرفی شده اند.

1-شکلات تیره ( تلخ )

شکلات تیره به همان اندازه که خوشمزه است سالم است.

از نظر منیزیم بسیار غنی است و    یک وعده 1 اونسی (28 گرم) شکلات تیره 16٪ از RDI را برای منیزیم فراهم می کند. شکلات تیره همچنین از نظر آهن ، مس و منگنز بسیار غنی است و حاوی فیبر پربیوتیک است که باکتری های روده سالم شما را تغذیه می کند .

علاوه بر این ،حاوی  آنتی اکسیدان های مفید است. که مواد مغذی هستند و رادیکالهای آزاد را که مولکول های مضر هستند و می توانند به سلولهای شما آسیب رسانده و منجر به بیماری شوند را خنثی می کنند .

شکلات تیره به خصوص برای سلامتی قلب مفید است ، زیرا حاوی فلاوانول ها است ، که ترکیبات آنتی اکسیدانی قدرتمندی هستند که از اکسیداسیون کلسترول LDL “بد” جلوگیری می کنند و ازسلول هایی که به شریان های شما چسبیده است ، جلوگیری می کنند .

برای استفاده بیشتر از فواید شکلات تیره ، محصولی را انتخاب کنید که حداقل 70٪ مواد جامد کاکائو را داشته باشد. حتی بهتر است ازدرصد بالاتر استفاده کنید.

نتیجه

یک وعده 1 اونسی (28 گرم) شکلات تیره 16٪ از RDI را برای منیزیم فراهم می کند. همچنین برای سلامتی روده و قلب مفید است وسرشار از آنتی اکسیدان ها است.

2-آووکادو

آووکادو یک میوه فوق العاده مغذی و یک منبع خوشمزه از منیزیم است. یک آووکادو متوسط ​​58 میلی گرم منیزیم فراهم می کند ، که 15٪ از RDI است .

آووکادو همچنین از نظر پتاسیم ، ویتامین های گروه B و ویتامین K بسیار سرشار است و برخلاف بیشتر میوه ها ، چربی زیادی دارند – به خصوص چربی اشباع نشده که برای سلامت قلب مفید است.

علاوه بر این ، آووکادو منبع عالی فیبر است. در حقیقت ، 13 گرم از 17 گرم کربوهیدرات موجود در آووکادو از فیبر می باشد و این ماده غذایی را در کربوهیدرات قابل هضم بسیار کم می کند

.

مطالعات نشان داده اند که خوردن آووکادو می تواند التهاب را کاهش دهد ، سطح کلسترول را بهبود بخشد و احساس سیری بعد از غذا را افزایش دهد .

نتیجه

    یک آووکادو متوسط ​​15٪ از RDI را برای منیزیم فراهم می کند. آووکادو با التهاب مبارزه می کند ، سطح کلسترول را بهبود می بخشد ، پرکاری را افزایش می دهد و با چندین ماده مغذی دیگر بسته بندی می شود

3-آجیل

آجیل ها مغذی و خوشمزه هستند.

انواع آجیل هایی که از نظر منیزیم بسیار زیاد هستند شامل بادام ، بادام زمینی و آجیل برزیل است.

به عنوان مثال ، یک وعده (28 گرم) وعده غذایی بادام زمینی حاوی 82 میلی گرم منیزیم یا 20٪ RDI (11) است.

بیشتر آجیل ها همچنین منبع خوبی از فیبر و چربی اشباع نشده هستند و نشان داده شده است که قند خون و کلسترول خون را در مبتلایان به دیابت بهبود می بخشد .

آجیل برزیلی نیز از نظر سلنیوم بسیار زیاد است. در واقع ، فقط دو آجیل برزیلی بیش از 100٪ RDI را برای این ماده معدنی فراهم می کند .

علاوه بر این، آجیل ضد التهاب است، مفید برای سلامت قلب است و می تواند اشتها را زمانی که به عنوان تنقلات مصرف میشود را کاهش دهد .

نتیجه

  بادام زمینی ، بادام و آجیل برزیل سرشار از منیزیم هستند. یک وعده تنها ،٪ 20 از RDI را فراهم می کند

منبع :الودکتر

همه چیز درباره ی ماده ی معدنی منیزیم

.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ