آیا حمام با نمک هیمالیا موجب کاهش وزن می شود؟

atoosamirzavandi
نمک هیمالیا دارای رنگ های متفاوتی می باشد از جمله سفید، صورتی و نارنجی. رنگ نمک هیمالیا نشان دهنده مقدار مواد معدنی موجود در آن می باشد. مواد معدنی موجود در آن عبارتند از پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم.

نمک هیمالیا نوعی نمک دریا می باشد که در دامنه کوه هیمالیا یافت می شود از جمله در پاکستان. اقیانوس ها این نمک را 250 میلیون سال پیش در کوهپایه های کوه هیمالیا به جای گذاشتند.

چون بستر این نمک میلیون ها سال پیش با گدازه، یخ و برف پوشیده شده بود، این ننک عاری هر از گونه آلودگی های مدرن موجود در طبیعت می باشند.

نمک هیمالیا را می توان در محصولات متنوعی بیابید از جمله به صورت نمک خوراکی، محصولات آرایشی  و دیگر موارد.

نمک هیمالیا دارای رنگ های متفاوتی می باشد از جمله سفید، صورتی و نارنجی. رنگ نمک هیمالیا نشان دهنده مقدار مواد معدنی موجود در آن می باشد. مواد معدنی موجود در آن عبارتند از پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم.

اظهار نظر های متفاوتی در مورد نمک هیمالیا وجود دارد. برخی معتقدند که دارای 84 ماده معدنی می باشد به همین دلیل آن را مفید تر از دیگر انواع نمک می دانند.

در واقع نمک هیمالیا همانند نمک های خوراکی متداول از نظر ترکیبات شیمیایی یکسان می باشند. هر دو تقریبا دارای 98 درصد سدیم کلرید می باشند. در نمک هیمالیا دو درصد از دیگر مواد معدنی که برای بدن مفید می باشند وجود دارد.

از نمک هیمالیا معمولا برای حمام نمک استفاده می شود. حمام با مواد معدنی از سالیان بسیار دور مورد استفاده پیشینیان بوده است. این کار موجب درمان و از بین رفتن برخی از مشکلات سلامتی می شود.

مزایای حمام با نمک هیمالیا:

شواهد علمی که نشان دهنده برتری حمام با نمک هیمالیا نسبت به دیگر نمک ها یا مواد معدنی باشد، تاکنون مشاهده نشده است.

اگرچه حمام با مواد معدنی از جمله نمک هیمالیا می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

آرامش

هر نوع حمام با مواد معدنی می تواند موجب آرامش فرد شود. تحقیقی نشان داد که دوش آب گرم برای 10 دقیقه می تواند خستگی، استرس و درد را کاهش دهد و احساس رضایت و سلامت روحی را افزایش دهد.

حامیان استفاده از نمک هیمالیا اظهار می کنند که این نمک می تواند یون های منفی در هوا ایجاد کند که بر آرامش فرد تاثیر می گذارد. این همان احساسی است که افراد در سواحل نمکی تجربه می کنند.

اگرچه این شواهد هنوز به طور کامل پیشرفت نکرده اند اما پیشینیان پیشنهاد می کنند که از حمام نمک هیمالیا استفاده کنید تا احساس آرامش و راحتی کنید.

انتقال منیزیم:

منیزیم برای سلامتی ضروری و لازم است. به انقباض و انبساط عضلات و ماهیچه ها کمک می کند. همچنین برای سیستم عصبی و تبدیل مواد غذایی به انرژی نیز لازم است. هر سیستمی در بدن برای انجام وظیفه خود نیاز به منیزیم دارد.

نمک هیمالیا دارای مقدار کمی منیزیم می باشد اما مقدار آن به قدری نیست که مورد نیاز بدن است.

با این وجود تحقیقات نشان داده اند که منیزیم موجود در نمک هیمالیا از طریق پوست جذب بدن می شود.

آزمایش دیگری نشان داده است که با اسپری کردن محلول منیزیم کلرید بر روی سطح پوست می توانید درد را کاهش دهید.

درمان اگزما، آکنه و پسوزیاریس:

نمک دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد و همین ویژگی موجب می شود که از آن برای درمان آکنه استفاده کنند.

حمام نمک هیمالیا ممکن است برای درمان آکنه که در نقاط دور از دسترس ایجاد می شوند مناسب است به طور مثال جوش هایی که پشت شانه ها به وجود می آیند.

حمام مواد معدنی برای افرادی که از بیماری های پسوریازیس یا اگزما رنج می برند بسیار کمک کننده می باشد. حمام مواد معدنی می تواند زخم ها، قرمی و تحریکات پوستی را از بین ببرد.

پتاسیم موجود در نمک می تواند به کاهش التهابات پوستی نیز کمک کند و آن را بهبود ببخشد.

رفع نیش حشرات:

درمان های خانگی بسیاری برای گزیدگی توسط حشرات وجود دارد. حامیان استفاده از نمک هیمالیا اظهار می کنند که استفاده از حمام با نمک هیمالیا می تواند خارش ناشی از گزیدگی را آرام کند و تورم آن را کاهش دهد.

حمام نمک هیمالیا به منظور کاهش وزن:

شواهدی که نشان دهنده کاهش وزن توسط حمام با نمک هیمالیا باشد تا کنون وجود ندارد.

برخلاف اظهارات برخی از افراد شواهدی که نشان دهنده تاثیر مثبت نمک هیمالیا بر موارد زیر داشته باشد مشاهده نشده است:

  • گردش خون ضعیف
  • نفخ
  • بی خوابی
  • مشکلات تنفسی

عوارض جانبی  نمک هیمالیا:

حمام با نمک هیمالیا به نظر ایمن می رسد اما اگر هنگام استفاده از آن احساس خارش و تحریک شدن پوست کردید از حمام خارج شوید و دیگر این کار را تکرار نکنید.

چگونه می توان با نمک صورتی هیمالیا حمام کرد:

استفاده از نمک صورتی رنگ هیمالیا ممکن است که زیاد برای سلامتی مفید نباشد و آن انتظاری که شما دارید را برآورده نکند اما می تواند به شما آرامش بدهد.

منبع الو دکتر

مزایای حمام نمک که از آن بی خبرید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ