مواد غذایی کلیدی برای جبران آب بدن

mahdie.mohtashami
اگر نگران از دست دادن آب بدن خود هستید از این مواد غذایی استفاده کنید. این مواد غذایی آب بدن شما را جبران می کند.

فلفل دلمه ای

محتوای آب: 92٪

فلفل دلمه ای یکی دیگر از سبزیجات فوق العاده سالم با انواع مختلف اثرات سلامت است.

بیش از 90٪ از وزن فلفل ها از آب می آید.

آنها غنی از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی، مانند ویتامین B و پتاسیم هستند. فلفل بل حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی نیز می باشد که ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های چشم را کاهش دهد .

علاوه بر این، فلفل دلمه ای دارای بیشترین مقدار ویتامین C در مقایسه با سایر میوه ها و سبزیجات است و 317 درصد نیاز روزانه خود را فقط در یک فنجان (149 گرم)  فراهم می کند.

ویتامین C نه تنها به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند، بلکه به بدن شما کمک می کند تا به طور موثر آهن را جذب کند، سلامت استخوان را ترویج می دهد و سلول های شما را از اثرات مضر رادیکال های آزاد محافظت می کند .

از آنجا که محتوای آب زیاد آنها، فلفل دلمه ای کالری بسیار کم است، 46 کالری در هر فنجان (149 گرم) عرضه می شود. این بدان معنی است که شما می توانید بخش بزرگی از آنها را بدون احساس مانند شما بیرون رفته  بخورید.

چند راه برای افزودن فلفل به رژیم غذایی وجود دارد. آنها می توانند در سالاد خام خورده شوند، شامل سس یا سیب زمینی می شوند.

خلاصه:

فلفل دلمه ای ممکن است به دلیل مقدار زیاد آب و مواد مغذی موجود در آن، به ویژه ویتامین C، تعدادی از مزایای سلامتی را به ارمغان بیاورد.

گل کلم

محتوای آب: 92٪

گل کلم سبزی بسیار عالی است که در رژیم غذایی شما شامل می شود، زیرا بسیار مغذی و آبدار است.

یک فنجان (100 گرم) گل کلم بیشتر از یک چهارم فنجان (59 میلی لیتر) آب و همچنین 3 گرم فیبر کاهش اشتها فراهم می کند.

محتوای آب بالای آن به تعداد کم کالری آنها کمک می کند و تنها 25 کالری در هر فنجان  می باشد.

علاوه بر این، گل کلم شامل بیش از 15 ویتامین و مواد معدنی مختلف از جمله کولین است که در بسیاری از غذاها وجود ندارد. کولین مواد مغذی ضروری برای حمایت از سلامت مغز و سوخت و ساز بدن است .

شما می توانید از گل کلم به عنوان جایگزینی برای دانه های کم آب استفاده کنید، آن را به صورت ریز به “برنج” یا با استفاده از آن برای ایجاد پوسته پیتزا بر پایه گل کلم استفاده کنید.

خلاصه:

گل کلم مقدار قابل توجهی از آب، فیبر و مواد مغذی را فراهم می کند و جایگزین خوبی برای دانه هایی است که آب کمتری دارند.

کلم

محتوای آب: 92٪

کلم سبز گیاه کرفس سالم است

این بسیار کم کالری است اما دارای فیبر و مواد مغذی زیاد است. همچنین غنی از ویتامین C، ویتامین K، فولات و چندین ماده معدنی است که ممکن است دارای اثرات متفاوتی برای سلامتی باشد

به عنوان مثال، ویتامین C به خاطر نقش آن در کاهش التهاب شناخته شده است و نشان داده شده است که خطر بیماری های مزمن مانند دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد

علاوه بر این، کلم کلسیم گلوکوزینولات را فراهم می کند که آنتی اکسیدان ها هستند که به نظر می رسد برای محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان مانند سرطان ریه کمک می کند.

علاوه بر این، کلم به طور معمول به کلم پیچ و خم، که همچنین در آب غنی است و می تواند به سلامت گوشتی نفوذ کند.

خلاصه:

خوردن کلم ممکن است به چند جنبه از سلامتی شما کمک کند، از جمله هیدراتاسیون. این به خاطر محتوای آب، مواد مغذی و آنتی اکسیدان است.

گریپ فروت

محتوای آب: 88٪

گریپ فروت یک میوه مرکبات سالم است که دارای مزایای سلامتی است.

در نیمه گریپ فروت (123 گرم)، نزدیک به نیم فنجان (118 گرم) آب وجود دارد که مقدار قابل توجهی از آب را به نیازهای هیدراتاسیون روزانه شما  کمک می کند.

علاوه بر این، گریپ فروت غنی از فیبر، آنتی اکسیدان ها و چندین ویتامین و مواد معدنی، از جمله ویتامین A، پتاسیم و فولات است.

این امر به ویژه در افزایش ویتامین C در برابر ایمنی بدن، 120٪ نیاز روزانه خود را به نصف گریپ فروت (123 گرم) ارائه می دهد.

مطالعات متعدد نشان داده است که گریپ فروت در رژیم غذایی شما ممکن است باعث کاهش وزن، کاهش کلسترول، فشار خون و میزان قند خون شود.

شما می توانید گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بخورید با خوردن آن ساده، ترکیب آن را با کوکی ها یا اضافه کردن آن به سالاد.

خلاصه:

گریپ فروت ممکن است به علت محتوای آب بالا، هیدراتاسیون را افزایش دهد. این همچنین غنی از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها است که ممکن است تعدادی از مزایای بهداشتی داشته باشد.

آب نارگیل

محتوای آب: 95٪

آب نارگیل یک نوشیدنی فوق العاده سالم است که هیدراته را حفظ خواهد کرد.

نه تنها دارای محتوای آب بسیار زیاد است، بلکه دارای الکترولیت های غنی از جمله پتاسیم، سدیم و کلرید است.

مطالعات نشان داده است که آب نارگیل ممکن است مفید باشد برای آبگیری مجدد. و فکر می کنم برای بازیابی ورزش به دلیل محتوای الکترولیتی آن مفید است .

نوشیدن آب نارگیل پس از تمرین، گزینه ای بسیار سالم برای نوشیدن یک نوشیدنی ورزشی است، زیرا بسیاری از نوشیدنی های ورزشی با شکر و سایر مواد ناسالم بارگیری می شود.

به عنوان مثال، یک فنجان (237 میلی لیتر) خامه ای Gatorade، 13 گرم شکر را فراهم می کند که 50٪ بیشتر از مقدار مشابه آب نارگیل است .

خلاصه:

آب آشامیدنی نوشیدنی مخصوصا برای هیدراتاسیون مفید است زیرا در آب و الکترولیت ها غنی است.

     

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ