سردرد و فشار خون بالا

pegiu
آیا سردرد و فشار خون می تواند در ارتباط باشد؟در ادامه این مطلب ، رابطه بین سردرد و فشار خون مورد بررسی قرار گرفته است.ادامه مطلب را بخوانید.

آیا فشار خون بالا باعث سردرد می شود؟آیا فشار خون بالا باعث سردرد می شود؟

فشار خون ؛ که به عنوان فشار خون بالا نیز شناخته می شود ، تقریباً 1نفر از هر 3 نفربزرگسال را تحت تأثیر قرار می دهد.در ادامه این مطلب از الودکتر در این باره بیشتر بخوانید.

بررسی اجمالی فشار خون بالا

فشار خون ؛ که به عنوانفشار خون بالا نیز شناخته می شود ،این بیماری معمولا علائم کمی دارد ، به این معنی که بسیاری از افرادی که فشار خون بالا دارند حتی نمی دانند که مبتلا به آن هستند

.

فشار خون بالا نیز نشانگر قوی افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، حملات قلبی و سکته های قلبی است. به همین دلیل مهم است که فشار خون باید سالانه توسط یک پزشک متخصص بررسی شود.

تحقیقات پزشکی در مورد ارتباط فشار خون بالا و سردرد در حال انجام است.

فشار خون بالا و سردرد

اثبات این موضوع که آیا فشار خون بالا موجب سردرد می شود یا خیر تحت بررسی است .

برخی از مطالعات نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد ، در حالی که برخی دیگر همبستگی شدیدی بین این دو را نشان می دهند.

انجمن قلب آمریکا (AHA) از تحقیقاتی پشتیبانی می کند که ادعا می کنند سردرد نشانه فشار خون بالا نیست. در حقیقت ، AHA نشان می دهد افرادی که فشار خون بالایی دارند ، احتمالاً سردردهای مکرر دارند.

در طی یک بحران فشار خون بالا ؛به طور ناگهانی فشارتا حد بحرانی افزایش می یابد. سردرد حاصل برخلاف هر نوع دیگری از میگرن یا درد در سر احساس می شود. .

علاوه بر سردرد ، فشار خون بدخیم معمولاً با تاری دید ، درد قفسه سینه و حالت تهوع همراه است. اگر فکر می کنید بحران فشار خون بالا را تجربه کرده اید ، باید سریعاً به اورژانس بیمارستان بروید .

نحوه درمان سردرد

مهم است که علت سردرد چیست ، افراد مبتلا به سردرد به دنبال تسکین سریع هستند. با این وجود ، اگر فشار خون بالا را تشخیص داده اید و برای درمان آن در حال استفاده از دارو هستید ، مهم است که توجه داشته باشید که کدام روش درمانی را انتخاب می کنید. همیشه برچسب داروهای خود را بررسی کنید و مطمئن باشید که با روشی که برای درمان سردرد خود انتخاب کرده اید ، صدمه ای به خود وارد نخواهید کرد.

فشار خون بالا و سردرد

ضد التهاب

روش های طبیعی برای درمان سردرد در خانه وجود دارد ، که با اضافه کردن غذاهای خاص به رژیم غذایی شما امکانی عالی برای شروع است. برخی سردردها در اثر التهاب ایجاد می شوند. عوامل ضد التهابی همه غذاهایی هستند که باعث کاهش التهاب در بدن و بهبود گردش خون می شوند. این ضد التهابات شامل موارد زیر است:

  •      کرفس
  •      چغندر
  •      بلوبری
  •      دانه های کتان

غلات کامل

خوردن غلات کامل همیشه ایده خوبی است. مصرف غلات کامل میزان قند خون شما را متعادل می کند ، که نشان داده، میگرن را کنترل می کند.

روغنهای ضروری

برخی از روغنهای اساسی مانند نعناع و اسطوخودوس سیستم عصبی مرکزی را تسکین می دهند. این روغنها می توانند به از بین بردن احساس “ضربان سر” کمک کنند ، به خصوص در مورد سردردهایی که در اثر استرس ایجاد می شوند.

کاهش کافئین

نشان داده شده است  که نوشیدن زیاد کافئین علاوه بر بالا رفتن فشار خون ، باعث افزایش میزان سردردهایی می شود که افراد نیز درگیر آن هستند. توجه داشته باشید که چقدر کافئین در رژیم غذایی مصرف می کنید. .

درمان های بدون نسخه

داروهای بدون نسخه مانند آسپرین درمانهای رایج سردرد است. اگر فشار خون بالایی دارید  برای این که فشار خون به خوبی کنترل شود ، باید آسپرین مصرف کنید. اما برای نتیجه بهتر،حتما با یک متخصص مشورت نمایید.

بررسی اجمالی فشار خون بالا

چه موقع به پزشک مراجعه کنید؟

اگر دچار سردرد مکرر هستید ، تعیین علت مهم است. مسائل مربوط به سلامت روان ، نگرانی از رژیم یا مشکلات گردش خون فقط برخی از دلایل بالقوه هستند. به پزشک مراجعه کنید و فشار خون خود را بررسی نمایید.

فشار خون بالا و تشخیص داده نشده ،می تواند منجر به آسیب کلیه ، بیماری قلبی و سایر مشکلات دائمی شود.

اگر فشار خون بالا را تشخیص داده اید و در ناحیه جمجمه احساس فشار دارید ، فوراً با پزشک تماس بگیرید. زیرا می تواند نشان دهنده یک بحران فشار خون بالا باشد و باید سریعاً مورد بررسی قرار گیرد.

منبع : الودکتر

درمان های خانگی برای سردرد

روش های آسان و سالم برای کنترل فشار خون بالا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ