آیا آجیل میان وعده مناسبی برای مبتلایان به دیابت است؟

mahdie.mohtashami
آیا به عنوا فردی دیابتی می توانید از آجیل به عنوان میان وعده استفاده کنید؟ در این مقاله همراه با الودکتر باشید.

معمولاً آجیل به عنوان غذایی کم کربوهیدرات نامیده می شود ، برای افراد مبتلا به دیابت گزینه ای سالم محسوب می شود ، اما مانند بسیاری از غذاهای سالم ، آنها کامل نیستند.

آیا آجیل یک میان وعده مناسب برای مبتلایان به دیابت است؟ مسلماً ، اما خیلی لازم نیست که آنها سریعاً به یک مشکل تبدیل شوند.

در این مقاله ، ما به فواید آجیل و همچنین عواقب زیاد خوردن آن خواهیم پرداخت. در این مقاله ، ما به فواید آجیل و همچنین عواقب زیاد خوردن آجیل خواهیم پرداخت. اما بگذارید اطمینان دهم ، هیچ کس در این مقاله پیشنهاد نمی کند که شما از خوردن کره بادام زمینی خودداری کنید!

آیا آجیل بر میزان قند خون تأثیر می گذارد؟

در حالی که مطمئناً آجیل در مقایسه با میوه و غلات از کربوهیدرات کم است ، اما به اندازه کافی کم نیستند تا تأثیر آنها بر قند خون شما را نادیده بگیرند.

پس از کاهش فیبر رژیم غذایی (بخشی از تعداد کربوهیدراتها که به گلوکز تقسیم نمی شوند) ، بیشتر آجیل ها در حدود 4 یا 5 گرم کربوهیدرات در هر وعده دارند. بادام زمینی – حبوباتی که اغلب با آجیل ها گروه بندی می شود – به نظر می رسد کربوهیدرات کم است اما همچنین می تواند قند خون شما را بیشتر از آنچه انتظار دارید افزایش دهد. کره بادام زمینی غالبا مقدار کمی قند به آن اضافه می کند و شمارش کربوهیدرات را به میزان متوسط افزایش می دهد ، اما اغلب برای بالا بردن قند خون کافی است.

گفته می‌شود حتی اگر بادام زمینی 100 درصد طبیعی باشد باز هم می‌تواند قند خون شما را بلا ببرد. برای افرادی که انسولین مصرف می کنند ، ممکن است متوجه شوید که به مقدار بسیار کمی انسولین با یک وعده غذایی بادام زمینی ، کره بادام زمینی یا سایر آجیل ها نیاز دارید.

برخی از مطالعات نشان داده اند که در قند ناشتا و سطح A1c هنگام مصرف آجیل ، پیشرفت هایی وجود دارد ، به احتمال زیاد به دلیل مصرف چربی های دارای وعده غذایی غنی از کربوهیدرات ، جذب کربوهیدرات ها را کاهش می دهد و به همین دلیل باعث کاهش قند خون می شود. با این حال ، این اثر در بهترین حالت بسیار ناچیز است و دلیلی برای افزودن آجیل به وعده های غذایی معمولی نیست.

موادغذایی موجود در آجیل‌ها

آجیل ها به طور کلی می توانند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و سالم مبتنی بر غذاهای کامل برای مبتلایان به دیابت باشند ، به خصوص برای افرادی که رژیم کمتری از کربوهیدرات دارند. اما این امر بدین معنا نیست که شما می‌توانید هر مقدار که می‌خواهید آجیل مصرف کنید. آجیل مزایای بسیار چشمگیری برای سلامتی دارد ، اما از نظر کالری و چربی در رژیم غذایی بسیار غنی است.

مشخصات تغذیه ای بیشتر آجیل ها

اندازه توصیه شده آجیل ، 1 اونس یا مقدار بیشتر از 4/1 فنجان است. 1 اونس آجیل حاوی میانگین:

160 تا 220 کالری

12 تا 18 گرم چربی

5 تا 10 گرم کل کربوهیدرات

1 تا 4 گرم فیبر رژیم غذایی

1 تا 3 گرم شکر طبیعی وجود دارد

5 تا 8 گرم پروتئین

آجیل‌ها همچنین در انواع ویتامین ها و مواد معدنی غنی می‌باشند ، از جمله:

آنتی اکسیدان ها

کلسیم

کولین

اهن

منیزیم

اسیدهای چرب امگا 3

فسفر

پتاسیم

ویتامین A ، C ، D ، E ، K

ویتامین B1 ، 2 ، 3 ، 5 ، 6 ، 7 ، 9 ، 12

فلز روی

یک فنجان آجیل (که به نظر نمی رسد مقدار کمی است و به سرعت خورده می شود) حدود 800 کالری، تقریبا نیمی از مصرف روزانه توصیه شده برای بیشتر بزرگسالان را در خود جای می دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ