آروماتراپی با 5 روغن اساسی برای سردرد و میگرن

pegiu
آروماتراپی و استفاده از روغن ها در درمان سردرد، زمان های زیادی است که مورد توجه و استفاده است. در این مطلب با روغن های اساسی و کاربردی برای آروماتراپی آشنا شوید.

آروماتراپی  با روغن های اساسی برای میگرنآروماتراپی  با روغن های اساسی برای میگرن

روغنهای اساسی مایعات بسیار غلیظ هستند که از برگ ، ساقه ، گل ، پوست ، ریشه یا سایر عناصر گیاه تهیه می شوند.

 آروماتراپی  (  آروماتراپی یا رایحه درمانی برای قرن ها توسط بسیاری از فرهنگ ها استفاده می شد و بر اسانس های بسیار بالای گرفته شده از گیاهان متمرکز می شود. )

اغلب شامل روغنهای اساسی است که می تواند از جمله مزایای سلامتی مانند کاهش استرس و بهبود گردش خون از طریق محرک های حسی (بو) باشد.

روغنهای اساسی حتی می توانند به درمان برخی از شرایط مانند سردرد یا میگرن کمک کنند. روغن های مختلف مزایای مختلفی را ارائه می دهند.

 آنها همچنین می توانند به مدت  طولانی اثرات جانبی که می تواند همراه با سردرد و دردهای میگرنی باشد ، مزایایی را ارائه دهند.

برخی از روغنهای اساسی می توانند استرس وسردردهای تنشی را کاهش دهند یا درد را تسکین دهند.

برای استفاده از روغنهای اساسی ، باید آنها در روغن حامل ( روغن‌های حامل و روغن‌های اسانس از گیاهان به دست می‌آیند. از روغن حامل برای رقیق کردن روغن اسانس و «انتقال» کردن آن به پوست استفاده می‌شود، ) مانند روغن نارگیل ، روغن زیتون یا روغن بادام شیرین رقیق شوند. 5

 قطره را به 1 اونس روغن حامل اضافه کنید. روغنهای اساسی هرگز نباید مستقیماً روی پوست مالیده و یا مصرف شوند.

1-   روغن نعناع

روغن نعناع یکی از رایج ترین روغنهای اساسی برای درمان سردرد یا میگرن است. این گیاه حاوی منتول است که می تواند به آرامش و کاهش درد در عضلات کمک کند.

تصور می شود که استفاده از روغن نعناع رقیق شده به طور مستقیم ( منبع معتبر) می تواند به تسکین درد از سردردهای تنشی و میگرن کمک کند.

نحوه استفاده از روغن نعناع

  • روغن نعناع را با روغن حامل دیگر مانند روغن نارگیل رقیق کرده و برای استفاده بمالید.
  • روغن نعناع را میتوانید بصورت آنلاین خریداری کنید.

2- روغن رزماری

روغن رزماری خاصیت ضد التهابی و ضد درد (کاهش درد) دارد.

 صدها سال است که در طب عامیانه برای کاهش استرس ، کاهش درد و بهبود گردش خون مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند به سردرد کمک کند.

 در یک مطالعه حتی مشخص شد که روغن رزماری به علائم درد ( منبع معتبر )کمک کرده همچنین به کاهش بی خوابی و آرامش عضلات کمک می کند.

آروماتراپی با 5 روغن اساسی برای سردرد و میگرن

نحوه استفاده از روغن رزماری

برای استفاده از روغن رزماری می توانید منطقه آسیب دیده را با چند قطره روغن رزماری مخلوط شده با روغن حامل مانند روغن نارگیل ماساژ دهید.

 همچنین تصور می شود که رایحه روغن رزماری با تنفس رایحه از پوست شما یا حمام گرم می تواند تسکین دهنده درد باشد.

3- روغن اسطخدوس

روغن اسطوخودوس معمولاً برای تسکین استرس و آرامش استفاده می شود. همچنین شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد اسطوخودوس می تواند به درمان سردرد و میگرن کمک کند.

تنفس رایحه اسانس اسطوخودوس می تواند به کنترل حاد سردردهای میگرنی کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افراد پس از گذشت تنها پانزده دقیقه از استنشاق روغن اسطوخودوس ، کاهش قابل توجهی در منبع درد را احساس می کنند.

نحوه استفاده از روغن اسطخدوس

می توانید روغن اسطوخودوس رقیق شده را بر روی پوست بمالید ، از یک دیفیوزر روغن استفاده کنید ، یا روغن رقیق شده را در حمام گرم اضافه کنید تا ازمزایای آن بهره ببرید.

4- روغن بابونه

روغن ( اسانس ) بابونه بدن را آرام می کند و عضلات را تسکین می دهد و به همین دلیل می تواند کمک بزرگی در درمان سردردهای تنشی باشد.

همچنین می تواند به درمان اضطراب و بی خوابی که از علل عمده سردردها هستند کمک کند.

زنان باردار نباید از اسانس بابونه استفاده کنند زیرا این امر خطر سقط جنین را به همراه دارد.

نحوه استفاده از روغن بابونه

می توانید چند قطره از اسانس بابونه رقیق شده در روغن حامل را به یک حمام یا آب داغ اضافه کنید و در بخار نفس بکشید.

5- اکالیپتوس

اگر سردردهای شما به دلیل مشکلات سینوسی ایجاد می شود ، روغن اساسی اکالیپتوس می توانند بهترین دوست جدید شما باشد.

این روغن معابر بینی را باز می کند ، سینوس ها را پاکسازی می کند و می تواند به تسکین تنش سینوسی که باعث سردرد می شود کمک کند.

یک مطالعه همچنین نشان داد که ترکیبی از روغن نعناع ، روغن اکالیپتوس و اتانول دارای اثرات آرامش بخش (منبع اعتماد) به عضلات و ذهن هستند که می تواند به تسکین سردردها کمک کند.

نحوه استفاده از اکالیپتوس

شما می توانید یک قطره روغن اکالیپتوس را روی روغن حامل مالیده و آن را روی سینه بمالید تا در پاکسازی سینوس ها کمک کند ، یا چند قطره را به آب گرم اضافه کنید و در بخار نفس بکشید.

خطرات و عوارض استفاده از روغن ها

روغنهای اساسی به طور کلی بی خطر تلقی می شوند و بسیاری از آنها در مقایسه با بیشتر داروهای سنتی میگرن و سردرد ؛  از جمله داروهای بدون نسخه عوارض جانبی بسیار کمی دارند.

خطرات و عوارض استفاده از روغن ها

بزرگترین خطر در ارتباط با روغنهای اساسی خطر واکنش آلرژیک یا سوزش است. استفاده از روغنها بر روی پوست می تواند باعث سوزش ، از جمله احساس لکه ، احساس سوزش ، قرمزی یا بثورات پوستی شود.

 قبل از استفاده ازآن برروی  پوست ، باید روغنهای اساسی از جمله روغنهای نعناع و اکالیپتوس را با روغن حامل برای جلوگیری از تحریک گسترده رقیق کنید.

 قبل از استفاده ازمقدار زیاد،  آنرا دریک نقطه آزمایش کوچک روی پوست خود آزمایش کنید. اگر درطی  24 تا 48 ساعت واکنشی مشاهده نشود ، میتوانید بی خطر از آن استفاده کرد.

ممنوعیت ها

روغنهای اساسی بسیار کمی برای نوزادان زیر 1 سال یا برای زنان باردار و شیرده توصیه می شود. روغنهای اسطوخودوس و رزماری به طور خاص می توانند خطرناک باشند.

روغنهای اساسی همچنین در صورت وجود شرایطی مانند آسم یا مشکلات قلبی می توانند عوارضی ایجاد کنند.

 قبل از استفاده از روغنهای اساسی با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها هیچگونه مشکل سلامتی را تشدید نمی کنند.

منبع : الودکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ