چگونه خال های سیاه صورت را از بین ببریم؟

atoosamirzavandi
خال های سیاه و تیره یا کک و مک از جمله معضلاتی هستند که بیشتر خانم ها با آن درگیرند. این خال ها گاهی بدون دلیل بر روی پوست ظاهر می شوند.

خال هایی که بر اثر افزایش سن و زخم هایی هایی که در چهره ایجاد می شوند اگرچه که برای فرد ضرری ندارند اما باعث می شوند که زیبایی چهره آن ها از بین برود در نتیجه به محصولات آرایشی روشن کننده پوست روی می آورند.

اگرچه محصولات و محلول های روشن کننده بسیاری در بازار وجود دارد اما همه آن ها مناسب نمی باشند و ممکن است که خطراتی برای سلامتی داشته باشند. آگاه بودن نسبت به این که به دنبال چه هستید می تواند به ایمن ماندن شما در برابر خطرات کمک کند.

اسکار های آکنه، نور خورشید و یا تغییرات هورمونی می توانند موجب ایجاد خال های تیره در پوست شوند.

کرم های و سرم های پوستی متنوعی در بازار وجود دارند که استفاده از آن ها می تواند به روشن کردن و از بین بردن نقاط تیره پوست کمک کنند.

هر کدام از این درمان ها خطرات خود را به همراه خوهد داشت. در ادامه مقاله این روش ها را مطالعه کنید و مناسب ترین نوع که برای شما کارساز است را انتخاب نمایید.

کرم های هیدروکوینون و سرم ها:

شاید معروف ترین محلول برای روشن کردن نقاط تیره و نقطه نقطه ای پوست استفاده از محلول هیدروکوینون باشد.

در محصولات آرایشی برای بی خطر بودن آن ها، غاظت هیدروکوینون را محدود می کنند زیرا غلظت های بالای  آن خطراتی برای پوست خواهد داشت.

در واقع، در آفریقای جنوبی استفاده از این ماده قانونی نمی باشد. در کانادا در دسته ی مواد سمی و خطرناک دسته بندی می شود.

عده ای بر این باورند که این ماده می تواند تاثیرات منفی بر پوست انسان ها بگذارد و موجب ایجاد بیماری هایی نظیر سرطان در آن ها شود.

به همین دلیل توصیه می شود که از محصولات حاوی هیدروکونیون تنها برای مدت کوتاهی استفاده شود. اگر هنگام استفاده مشاهده کردید که پوستتان دچار تحریک، تیره تر از گذشته یا دیگر عوارض جانبی شده است به سرعت استفاده از آن را متوقف کنید.

محلول های رتینوئید:

محصولاتی نظیر رتین-A و رنوا محلول های دیگری برای مقابله با خال های ایجاد شده بر روی پوست می باشند. عناصر موجود در آن ها عبارت است از آلفا هیدروکسی اسید و رتینوئیک اسید که موجب افزایش رشد سلول ها، تسریع در لایه برداری و بهبود رشد سلول های جدید می شوند.

این عناصر می توانند موجب خشکی پوست و بیشتر حساس شدن آن در برابر اشعه خورشید شوند. اگر از این محصولات استفاده می کنید باید بدانید که بیش از چند ماه استفاده کردن جایز نمی باشد و از این که هر روز از ضد آفتاب استفاده کرده اید مطمئن شوید.

لیزر درمانی و لایه برداری:

یک روش قوی تر برای از بین بردن نقاط تیره ایجاد شده بر روی پوست استفاده از لیزر درمانی می باشد. روش کار لیزر به گونه ای است که با متمرکز کردن نور بر روی خال آن را از بین می برد و از پوست لایه برداری می کند. در اصل با این کار لایه های تیره پوست را می سوزانید.

لیزر درمانی انواع مختلفی دارد. استفاده از محلول نسبت به دیگر محصولات سریع تر جواب می دهد. اما لازم است که بگوییم خطر زیادی دارد.

هنگام استفاده از لیزر درمانی موارد زیر را تجربه خواهید کرد:

  • سوزش
  • تورم
  • قرمزی
  • خستگی
  • عفونت
  • تغییر در بافت پوست

محصولات لایه بردار سلول های مرده پوست یا بیرونی ترین لایه آن را از بین می برند. از بین بردن این لایه روش سالم تری است که موجب تغییر رنگ پوست می گردد اما این روش نیز خطراتی از جمله تحریک شدن پوست به همراه دارد.

محلول های طبیعی:

می توانید محصولات و محلول هایی بیابید که اظهار می کنند توانایی روشن کردن پوست را دارند و عناصر موجود در آن ها طبیعی است. طبق نظر پزشکان عناصر موجود در این محصولات عبارتند از:

  • ویتامین C
  • آزلائیک اسید
  • عصاره انار
  • بتا کاروتن
  • عصاره شیرین بیان

اگرچه این عناصر خطرات کمتری دارند، اما پوست شما می تواند نسبت به این عناصر نیز حساسیت داشته باشد و واکنش نشان دهد.

جلوگیری از ایجاد خال های سیاه:

برای اکثر افراد استفاده از محصولات روشن کننده پوست تاثیرات مثبت بیشتری نسبت به خطرات ناشی از استفاده آن ها به دنبال دارد. اگر محلولی به پوست شما آسیب وارد نکند پس برای شما کارساز می باشد. بعد از رفع خال های سیاه از روی پوست نیز مراقب پوست خود باشید.

استفاده از ضد آفتاب بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد خال های سیاه و تیره بر روی پوست است. استفاده از محصولاتی که قدرت مسدود کنندگی عناصری از جمله زینک اکساید و تیتانیوم اکساید را دارند بسیار مفید است اگرچه خال ها بعد از حذف شدن قابلیت بازگشت دوباره را دارند.

منبع الو دکتر

چگونه خال های پوستی را از بین ببریم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ