اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، این ورزش را انجام دهید!

parya
شنا کردن ورزشی استقامتی و در عین حال، نسبت به سایر ورزش ها کم تحرک تر است. افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند، می توانند با رعایت نکات شناف به هدف خود برسند. در ادامه به این نکات اشاره شده است.

شنا کردن یک تمرین قلبی و عروقی عالی و کامل است که کل بدن را تقویت و قوی می کند. شنا کردن یک ورزش کم تحرک و کم تاثیر است. بنابراین، نسبت به سایر ورزش‌ها مانند ایروبیک یا دویدن، برای مفاصل شما راحت تر و آسان تر است. اگر شما به دنبال کاهش وزن هستید، شنا کردن به عنوان ورزش می تواند به شما در این مر کمک کند. شنا کردن را آهسته شروع کنید و به شدت و مدت زمان تمرینات خود در طول زمان اضافه کنید. همچنین می توانید اشکال مختلف شنا کردن را امتحان و تاثیر آنها را بر بدن خود بررسی کنید و از ابزارها و راهکارهای جدید برای افزایش نتایج بهره ببرید. با یک برنامه منظم شنا کردن و برخی تغییرات سالم دیگر، شما به هدف کاهش وزن خود خواهید رسید. در ادامه با نکات مهم و کلیدی در تمرینات شنا برای کاهش وزن آشنا خواهیم شد.

اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید، این ورزش را انجام دهید!

نکات مهم در شنا کردن برای کاهش وزن

شنا کردن را یاد بگیرید

شنا کردن را یاد بگیرید و قبل از اینکه وارد استخر شوید و شروع به ورزش کنید، مطمئن شوید که یک شناگر خوب هستید. شما می توانید در استخر محله خود، کالج یا سالن های بدنسازی، شنا کردن را یاد بگیرید. همچنین شرکت کردن در کلاس های آموزشی نیز می تواند یک راه عالی برای شروع به ورزش باشد. برخی از روش های شنا کردن مانند شنای سینه و کرال سینه برای یادگیری ساده تر هستند. بنابراین می توانید با این موارد شروع کنید. سپس کرال پشت و شنای پروانه ای را یاد بگیرید حتی اگر شما مهارت شنا کردن خوبی داشته باشید، شرکت در کلاس های شنا می تواند برای بهبود تکنیک های شما مفید باشد.

تمرینات را با شدت کم آغاز کنید

برای شروع بهتر است یک روز در هفته را به ورزش شنا اختصاص دهید. تحقیقات نشان داده‌اند که شنا بیش از سایر ورزش‌ها بر سلامت قلبی و عروقی، ترکیب بندی بدن و قدرت، تاثیر گذار است. بنابراین، قرار دادن تمرینات شنا در برنامه ورزشی به مدت یک بار در هفته، مزایای فراوانی را به همراه دارد. شما می توانید یک روز در هفته به استخر بروید و شنا کنید و سایر روزها ورزش های دیگر را انتخاب کنید. شنا کردن را تا جایی انجام دهید که توانایی آن را داشته باشید، اما در کل مدت زمان ۳۰ دقیقه را هدف قرار دهید. به عنوان مثال، می‌توانید دوشنبه‌ها شنا کنید سپس در چهار روز دیگر هفته ورزش های دیگر مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا ایروبیک را دنبال کنید. به یاد داشته باشید که شما می توانید۱۰ دقیقه شنا کنید سپس کمی استراحت کنید و مجددا این کار را تکرار کنید تا اینکه در کل ۳۰ دقیقه ورزش شنا را انجام داده باشید.

نکات مهم در شنا کردن برای کاهش وزن

بیشتر بخوانید: روانشناسی کاهش وزن- 3 تکنیک روانشناختی برای کاهش وزن

بیشتر بخوانید: کاهش وزن طبیعی و افزایش متابولیسم با قهوه سبز فوری

در طول زمان به شدت و زمان شنا کردن خود اضافه کنید

بهتر است که شما ۳ بار در هفته و هر بار به مدت ۳۰ دقیقه شنا کنید. به عنوان یک هدف اصلی برای شروع برنامه تمرین، ست های ۳۰ دقیقه ای و با تکرار ۳  بار در هفته، شنا کنید. شما می توانید این تمرینات را هر روز یا چند روز پشت سر هم انجام دهید، اما بهتر است برنامه مشخصی را که می توانید با آن کنار بیایید، دنبال کنید. این به شما کمک می کند تا شانس خود را برای پیروی و دنبال کردن روال خود افزایش دهید. به عنوان مثال، می توانید روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه و یا جمعه ها، شنبه ها و یکشنبه ها شنا کنید و احساس کنید که این برنامه برای شما راحت تر است. همچنین شما می توانید در ساعات مختلف از روز شنا کنید. به عنوان مثال ممکن است شما بعد از یک روز طولانی به استخر بروید و احساس طراوت کنید و یا صبح زود شنا کنید تا از خواب بیدار شوید.

با افزایش مدت زمان و شدت شنا کردن، قدرت و استقامت بدنی شما افزایش می یابد

پس از چند مدت از شروع تمرین ها، مدت شنا کردن خود را به ۶۰ دقیقه و ۳ بار در هفته افزایش دهید. برای به دست آوردن حداکثر مزایا از شنا، سه بار در هفته و هر بار به مدت ۶۰ دقیقه به شنا کردن بپردازید. به تدریج با افزایش قدرت و استقامت مدت زمان تمرینات شنا را افزایش دهید. بسته به سطح آمادگی جسمانی فعلی شما ممکن است که اکنون شما برای این مدت زمان شنا کردن آماده باشید و یا ممکن است لازم باشد به مدت ۶ ماه قبل از شروع این مدت زمان شنا کردن، تمرینات کوتاه تری را انجام دهید. سعی کنید هر هفته پنج دقیقه به هر یک از تمرینات شنای خود اضافه کنید. به عنوان مثال اگر تمرینات خود را با ۳۰ دقیقه و ۳ بار در هفته شنا آغاز کرده اید، هفته بعد ۳۵ دقیقه تمرین انجام دهید. سپس این مقدار را در هفته ی بعدی به ۴۰ دقیقه برسانید و هر بار زمان تمرینات خود را افزایش دهید.

منبع: الو دکتر

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ