درمان آکنه و جوش صورت

mahdie.mohtashami
باید و نباید های در رابطه با رفتار کردن با آکنه صورت را با دقت بخوانید. در این مقاله همراه با تیم ترجمه الودکتر باشید.

یک متخصص پوست پیدا کنید

ممکن است آکنه شدید به محصولات OTC یا مراقبتهای اساسی در خانه پاسخ ندهد. این بدان معنا نیست که شما اشتباهی مرتکب شده اید. شما باید یک دکتر را ببینید که متخصص آکنه است تا بتواند شما را در برنامه درمانی مناسب قرار دهد.

اگر یک متخصص پوست و مو دارای مجوز از هیئت مدیره ندارید ، از پزشک خود بخواهید که شما را به یکی مراجعه کند. همچنین می توانید از پایگاه داده قابل جستجو برای آکادمی پوست آمریکا استفاده کنید تا یک پزشک در نزدیکی خود پیدا کنید.

با پزشک متخصص مشورت کنید زمانی که:

محصولات یا نسخه های فرعی کار نمی کنند

آکنه شما بدتر یا دردناک تر است

به نظر می رسد که پوست شما آلوده شده است

آکنه شروع به زخم شدن صورت و لکه های تیره می کند

آکنه بر عزت نفس شما تأثیر می گذارد یا باعث پریشانی عاطفی می شود

برخی از داروها و روشهایی که ممکن است متخصص پوست شما استفاده کند عبارتند از:

آنتی بیوتیک ها ، مانند مینوسیکلین یا داکسی سایکلین

رتینوئیدها ، که به عنوان کرم ، ژل و لوسیون هستند

تزریق استروئید

داروهای ضد بارداری خوراکی (فقط ماده)

لیزر یا نور درمانی

لایه بردار شیمیایی

از مواد سفت و خشن استفاده نکنید

زمانی که می خواهید پوست صورت خود را بشویید سعی کنید از موادی استفاده کنید که زبر و خشن نیستند و پوست شما را تحریک نمی کنند. از استفاده کردن از این مواد جلوگیری کنید:

استفاده از برس های شست و شوی صورت

الکل

عطر

تونر

همچنین باید استفاده از این موارد را ممنوع کنید:

کانسیلرهای جوش صورت

اسکراب های صورت یا ماسک های صورت

محصولات چرب و روغنی

اتفاده از محصولات برنزکننده و استفاده از هرگونه دستگاه برنز کننده

 برای کاهش درد و ناراحتی از سرما و گرما استفاده کنید

سرما و گرما می تواند به کاهش تورم کمک کند و درد شما را شدیدتر کند. برای کاهش تورم لکه های جدید از یخ استفاده کنید. یک حبه یخ را در یک حوله بپیچانید و 10 دقیقه در جای خود قرار دهید. با وقفه 10 دقیقه ای بین 10 تا 3 بار تکرار کنید. کمپرس گرم را روی جوش های سر سفید بمالید. یک دستمال تمیز را در آب گرم خیس کنید و 10 تا 15 دقیقه در محل نگه دارید. اجازه ندهید که جوش شما خیلی داغ شود. این روند را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید تا زمانی که چرک آزاد شود.

به جوش‌های خود دست نزنید

باید تا می توانید به جوش های صورت خود دست نزنید تا آنجا که می توانید باید پوست خود را تحریک نکنید. زمانی که صورت شما پر از جوش است باید سعی کنید دستان خود را برروی پوست خود قرار ندهید. ممکن است بسیار وسوسه انگیز باشد کندن جوش ها یا فشار دادن جوش ها، باید این بدانید این کار منجر به درد، عفونت و زخم می شود. اجازه دهید تا صورت شما به شکلی طبیعی درمان شود و متخصص پوست درمان آن را به عهده بگیرد.

اصطکاک ایجاد نکنید

هنزفری‌ها ، تلفن ، کلاه ایمنی و تسمه ها می توانند اصطکاک ایجاد کرده یا به پوست حساس روی صورت ، خط مو و گردن شما فشار وارد کنند. اگر در پشت یا قفسه سینه آکنه دارید ، سعی کنید از کوله پشتی یا بندهای کیف پول خود جلوگیری کنید.

کورکورانه اعتقاد به درمان‌های معجزه آسا نداشته باشید

نسبت به محصولاتی که ادعاهای خارق العاده ای دارند در رابطه با درمانی سریع دارند، احتیاط کنید و با تحقیق و بررسی زیاد از آن ها استفاده کنید. برخی از درمان های جایگزین و مکمل می توانند مؤثر باشند. با این حال ، این ایده خوبی است که قبل از امتحان کردن با پزشک خود مشورت کنید. حتی 100 درصد محصولات طبیعی می توانند با سایر درمان‌های شما در تعامل باشند. بعضی اوقات ، این می تواند آکنه شما را بدتر کند یا عوارض جانبی دیگری ایجاد کند.

به یاد داشته باشید

آکنه های شدید می توانند سرسخت باشند ، اما لازم نیست آن را به عنوان عادی خود بپذیرید. روش هایی برای مدیریت موفقیت آمیز آکنه ، پاک کردن پوست و کاهش احتمال زخم دائمی یا تغییر رنگ وجود دارد. اگر رژیم درمانی فعلی کار نمی کند با متخصص پوست خود صحبت کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ