چگونه پوست سرخود را مرطوب کنیم؟

atoosamirzavandi
خشکی پوست سر موجب خارش و شوره می گردد پس مرطوب نگه داشتن آن امری لازم و ضروری است. راهکارهای بسیاری برای مراقبت و رفع خشکی پوست سر وجود دارد.

خشکی پوست سر می تواند موجب خارش و شوره سر می شود که نگرانی زیادی به دنبال خواهد داشت. اگر از خشکی پوست سر عذاب می کشید، نگران نباشید! راه های بسیاری برای مرطوب کردن پوست سر و نگهداری این رطوبت وجود دارد.

از این مدام به موهای خود شامپو بزنید خود داری کنید. همچنین از شامپو های مرطوب کننده استفاده کنید. می توانید از ماسک های مرطوب کننده پوست سر یا روغن برای درمان خشکی پوست سر خود اشتفاده کنید. به رژیم غذایی خود امگا 3، ید و ویتامین B اضافه کنید.

روش های درمانی خشکی پوست سر:

روش اول:

محصولات مفید و سالم انتخاب و استفاده کنید:

از شامپو مرطوب کننده استفاده کنید.

 نباید از شامپوهایی استفاده کنید که تمام چربی پوست و مو را از بین ببرد. شامپوهایی تهیه کنید از ترکیباتی از قبیل هیالورونیک اسید، ارگان یا روغن درخت چای در فرمولاسیون آن ها استفاده شده باشد.

موهای خود را تنها دو یا سه بار در هفته با شامپو بشویید.

با شامپو زدن زیاد به مو روغن را از پوست سر و مو ها می شویید و موجب خشک شدن آن ها می شوید. اگر به دوش گرفتن روزانه علاقه دارید از شستن روزانه موها با شامپو خود داری کنید و تنها موها را با آب بشویید یا از حالت دهنده ها برای مرطوب نگه داشتن موها استفاده کنید.

  • اگر به طور متناوب در بیرون از منزل هستید یا ورزش می کنید، حتما هر روز موهای خود را بشویید

زیرا عرق موجب خشک و بدبو شدن پوست سر و موها خواهد شد.

بعد از شامپو از تونر استفاده کنید:

تونرهایی برای موی خود انتخاب کنید که حاوی گلیسیرین و آلوورا باشند که موجب نرمی پوست سر شما شوند. بعد از شامپو، ناحیه ای که آسیب دیده است را تونر بزنید. این تونر کم کم به عمق پوست نفوذ می کند و خارش را از بین خواهد برد.

هرگز حالت دهنده ها را به ریشه موها و پوست سر نزنید.

فرمولاسیون حالت دهنده ها حاوی رطوبت دهنده مو می باشند نه پوست. اگر آن را به پوست سر خود بزنید موجب انسداد روزنه ها و ایجاد خارش می گردند. تنها حالت دهنده ها را از میانه مو تا انتهای آن استفاده کنید.

حداقل هفته ای یک مرتبه از ماسک مو استفاده کنید.

ماسک های لایه بردار قابلیت از بین بردن چربی ها و پوست های مرده را دارند. از آن ها برای یک بار در هفته برای سالم نگه داشتن پوست سر استفاده کنید.

محصولات متنوعی که برای موها استفاده می کنید را محدود کنید:

مواد شیمیایی مضری در اسپری ها، ژل، موس و شامپوهای خشک کننده وجود دارند که موجب خشکی پوست سر می شوند. با محدود کردن استفاده از این محصولات می توانید به سلامت پوست خود کمک کنید همچنین مواد طبیعی جایگزین خوبی برای مواد شیمیایی خواهند بود.

روش دوم:

به پوست سر خود روغن بزنید:

می توانید از روغن های متنوعی برای این کار استفاده کنید از جمله روغن نارگیل، زیتون، بادام، جوجوبا، آرگان، درخت چای، اکالیپتوس، استخودوس و نعناع.

اگر از اسانس روغن های استفاده می کنید می توانید آن ها را با روغن های کمکی نیز مخلوط کنید تا قدری رقیق تر شوند به عنوان مثال چند قطره روغن درخت چای را با چند قاشق غذاخوری روغن بادام رقیق کنید.

روغن را به پوست سر خود بمالید:

می توانید برای این کار از پنبه یا انگشتان خود استفاده کنید. کل پوست سر یا تنها ناحیه ای که آسیب دیده است را روغن بمالید همچنین روغن برای موی شما خوب است پس می شود تمام سر به اضافه موها را روغن بمالید.

با روغن پوست سر خود را ماساژ دهید:

از انگشتان برای ماساژ پوست سر استفاده کنید. به صورت دایره ای پوست سر خود را ماساژ دهید. ماساژ را برای چند دقیقه ادامه دهید تا روغن به پوست سر نفوذ کند.

روغن را برای مدت یک تا 12 ساعت روی پوست سر خود نگه دارید:

اگر دارای پوست سر بسیار خشکی هستید، توصیه می شوند که کل شب روعن روی پوستتان باقی بماند. اگر نگران کثیف شدن بالش خود هستید می توانید کلاه یا روسری بچوشید.

بعد از روغن زدن به پوست سر، موهای خود را با مرطوب کننده یا شامپوی ملایم بشویید.

اگر به موهای خود روغن زده اید از شامپو برای تمیز کردن روغن استفاده کنید.

اگر به موهای خود روغن نزده اید از حالت دهنده استفاده کنید اما مراقب باشید که آن را به ریشه مو نزنید و از میانه موها شروع کنید.

از این درمان ها برای دو تا سه بار در هفته استفاده کنید بخصوص اگر دارای پوست بسیار خشکی می باشید:

استفاده از این درمان ها را بیش از 3 بار در هفته ممنوع کنید زیرا ممکن است که موها شکننده شوند.

منبع الو دکتر

دلایل خارش پوست سر و راه های درمان آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ