چگونه تناسب اندام خود را حفظ کنیم؟

atoosamirzavandi
حفظ تناسب اندام بعد از کاهش وزن می تواند کاری بس سخت تر باشد. گاهی افراد وزن خود را کاهش می دهند اما قادر به حفظ آن در طولانی مدت نخواهند بود.

آیا شما به وزن مورد دلخواه خود رسیده اید! حالا که هدف مورد نظر خود در مورد تناسب اندام و سلامتی را بدست آورده اید، باید تمرکز خود را برای نگهداری این وضعیت بگذارید و این امر تنها از طریق انتخاب یک سبک زندگی سالم قابل اجرا می باشد.

ممکن است که نیاز به ایجاد تغییرات زیادی در غذاهایی که می خورید، عادت های غذایی و تمریناتی که به صورت مداوم و روزانه انجام می دهید، باشد. گاهی حتی فکر کردن به ایجاد تغییرات در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند دلهره آور باشد.

برخی از افراد در نگهداری این تغییرات برای طولانی مدت عاجز هستند. ممکن است همین ترس از ایجاد تغییر موجب جا زدن افراد و باز گشتن به دوران قبل خود شود. راه های بسیاری برایتناسب اندام و نگهداری این تناسب اندام برای طولانی مدت وجود دارد.

برای حفظ تناسب اندام خود برنامه ریزی کنید:

به پزشک متخصص متغذیه خود مراجعه کنید.

وقتی که تمرکز خود را از روی کاهش وزن برداشته اید و هدف تان حفظ تناسب اندام حاصل شده می باشد، نیاز است تغییراتی در رژیم غذای خود ایجاد کنید. همان طور که قبل از کاهش وزن و به تناسب اندام رسیدن به پزشک مراجعه کردید، برای حفظ تناسب اندام باید متخصص تغذیه و رژیم مراجعه کنید.

اگر تا کنون به هیچ متخصصی مراجعه نکرده اید اکنون زمان مناسبی برای این کار است. مراجعه به متخصص بخصوص برای افرادی که شرایط خاصی را پشت سر می گذارند از جمله بازیابی بعد از جراحی، مقابله با بیماری های مزمن و …

  • به پزشک خانواده مراجعه کنید. با آن ها در مورد اهداف خود، نوع رژیم و برنامه های ورزشی که تا کنون انجام داده اید و تغییراتی که در سبک زندگی خود ایجاد کرده اید، صحبت کنید. در مورد هر راهکاری که می تواند برای شما مفید واقع شود بحث کنید.
  • یک متخصص تغذیه کسی است که می تواند اطلاعات لازم را به شما بدهد و برنامه غذایی سالمی برای شما تدوین کند. اگر کاهش وزن داشته اید و اکنون به وزن مطلوب خود رسیده اید، ممکن است که نیاز باشد در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید تا وزن خود را ثابت نگه دارید. متخصص تغذیه برنامه غذایی مناسبی متناسب با هدف شما تهیه خواهد کرد که حاوی سطح مشخصی از مواد مغذی خواهد بود.

تغییر هدف:

شما یک هدف داشتید و آن کاهش وزن بود اکنون که به آن هدف رسیدید بهتر است که هدف دیگری برای خود در نظر بگیرید تا در خود اشتیاق ایجاد کنید.

 هر دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت خود را مشخص کنید. تحقیقات نشان داده اند که داشتن هدف های کوچک و قابل دست یابی به شما در رسیدن به هدف های بزرگ تر کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال یک هدف کوچک برای سلامتی داشتن می تواند این باشد که 5 کیلوگرم وزن کم کنید. هدف طولانی مدت می تواند این باشد که تمایل به کاهش 5 کیلوگرم وزن در دو ماه دارید، هدف کوچکتر منجر به ایجاد یک مسابقه می شود.

 زیرا ممکن است که تلاش کنید 2.5 کیلوگرم در انتهای ماه اول کم کنید یا سعی کنید که این میزان وزن را در کمتر از دو ماه از دست بدهید. مطمئن شوید که اهداف انتخابی برای شما قابل دست یابی باشند.

  • اهداف بزرگتری برای خود انتخاب کنید. این مسیر را ادامه دهید.
  • اگر بلافاصله به هدف خود نرسیدید خود را سرزنش نکنید. همان طور که در مسیر کاهش وزن و دست یابی به تناسب اندام مشاهده کردید این کار نمی توان به راحتی صورت پذیرد و مسیر رسیدن به موفقیت خطی نیست و گاهی در طول مسیر کمی پس رفت مشاهده می شود ولی دوباره می توان رو به جلو حرکت کرد.
  • واقع بین باشید و به خود امید موفقیت دهید. اهدافی که زیاد بزرگ و یا بسیار سخت باشند غیر واقعی به  نظر خواهند رسید.
  • از رسیدن به هدف خود مطمئن باشید. هرگز این مسیر قابل پیش بینی و کنترل نمی باشد حتی سالم ترین و قوی ترین افراد نیز ممکن است دچار مشکلاتی شوند.

برای خود یک برنامه غذایی طرح کنید:

  • برنامه های غذایی یک ابزار خوب برای تناسب اندام و سلامتی می باشند. این کار موجب می شود که بتوانید رژیم غذایی خود را برای طولانی مدت نگه دارید. همچنین مواد مغذی مورد نیاز برای بدن را به شما یا آوری می کند.
  • برنامه غذایی طرح کنی که تمام وعده ها و میان وعده ها را در بر بگیرد. این کار به شما کمک می کند که در مورد تمام خوراکی های اطلاعات لازم را کسب کنید و از خرید مواد غذایی نامناسب برای شما جلوگیری خواهد کرد.
  • هر آنچه که باید در وعده های غذایی خود، نوشیدنی ها و میان وعده ها بخورید را یادداشت کنید. این نوشته ها را در دفترچه خود نگه داری کنید.

منبع الو دکتر

راهی آسان برای کاهش وزن سریع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ