خواص شگفت انگیز روغن میخک برای تسکین دندان درد

parya
دندان درد یکی از زجرآورترین دردهایی است که هر شخص ممکن است در طول زندگیخود آن را تجربه کند. درمان های طبیعی مانند روغن میخک ممکن است در تسکین دندان درد موثر باشند که در ادامه به آن بیشتر اشاره شده است.

دندان درد برای همه افراد بسیار دردناک و زجر آور است. درد دندان بسیار ناراحت کننده است و مراجعه به دندانپزشک برای درمان فوری آن ممکن است ناراحت کننده و سخت باشد. شما می توانید از داروهای بدون نسخه برای درمان دندان درد استفاده کنید. همچنین درمان های طبیعی نیز می توانند موثر باشند. یکی از روش‌های درمانی ترجیحاً استفاده از گیاه میخک است. قرن هاست که از میخک به عنوان یک روش تسکین دهنده برای دندان درد استفاده می شود. درمان با میخک به معنی قرار دادن آن بر روی دندان و یا حفره ایجاد شده در آن است. میخک حاوی یک ماده فعال است. این ماده پوست را بی حس می کند و این ممکن است باعث تسکین موقتی درد دندان شود. امروزه به جای خرد کردن میخک ها و قرار دادن آن بر روی دندان، از روغن میخک استفاده می شود.

استفاده از روغن میخک برای تسکین دندان درد

اگر شما برای اولین بار است که از روغن میخک استفاده می کنید، به مواد زیر نیاز دارید.

  • یک بطری روغن میخک یا پودر میخک
  • روغن حامل مانند روغن نارگیل، روغن بادام یا روغن کرچک
  • همچنین شما می توانید از پودر میخک مخصوص پخت و پز استفاده کنید. اما استفاده از روغن میخک برای دندان درد موثرتر است.

مراحل استفاده از روغن میخک

  • وسایل مورد نیاز را تهیه کنید.
  • چند قطره روغن میخک را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون در ظرف مخلوط کنید.
  • پنبه توپی را به روغن میخک آغشته کنید.
  • سپس پنبه آغشته به روغن میخک را به آرامی در اطراف محلی که شما را آزار می دهد حرکت دهید. همچنین شما می توانید توپ پنبه ای را بر روی آن ناحیه قرار دهید.
  • اجازه دهید روغن میخک ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی محل درد استراحت کند.
  • برای تسکین درد بهتر است هر ۲ تا ۳ ساعت یک بار این عمل را انجام دهید.

غرغره کردن روغن میخک: شما همچنین می توانید روغن میخک مخلوط شده با روغن نارگیل را در دهان خود غرغره کنید. برای جلوگیری از بی حس کردن تمام دهان، بهتر است بر روی چرخش روغن در منطقه آسیب دیده متمرکز شوید.

تهیه ی خمیر میخک: با خرد کردن میخک های کامل و مخلوط کردن آن ها با روغن زیتون، می توانید خمیر یا ژل درست کنید. خمیر میخک نسبت به روغن آن تاثیر کمتری بر روی درد دندان دارد.

بهتر است همیشه روغنهای اساسی را با روغن حامل رقیق کنید. روغن های حامل روغنهای خنثی مانند روغن های گیاهی هستند. این روغن ها به رقیق کردن روغنهای اساسی قوی کمک می کنند تا استفاده از آنها راحت تر و ملایم تر شود. اگر روغن میخک برای شما خیلی قوی است و یا معده شما را می سوزاند، استفاده آن را متوقف کنید.

فواید روغن میخک برای تسکین و درمان دندان درد

روغن میخک حاوی ماده فعال اوژنول است که یک ماده بی حس کننده طبیعی به شمار می رود. اوژنول باعث بی حس شدن و کاهش درد ناشی از دندان درد می شود. این ماده همچنین دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند تورم و سوزش در ناحیه آسیب دیده را کاهش دهد.

مطالعات مختلفی در مورد تاثیر تسکین دهندگی اوژنول صورت گرفته است. ثابت شده که ماده ی فعال اوژنول می تواند در کاهش درد، التهاب و عفونت نسبت به سایر مسکن ها موثرتر باشد. همچنین استفاده از ژل میخک و بنزوکایین درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

خطرات هشدارها و عوارض جانبی ناشی از روغن میخک برای تسکین درد

  • روغن میخک به طور طبیعی طعم و مزه ناخوشایندی دارد. توجه داشته باشید که از بلعیدن و یا خوردن روغن میخک خودداری کنید. استفاده از روغن میخک می تواند عوارض جانبی زیادی به همراه داشته باشد از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مشکلات تنفسی
  • سوزش در بینی و گلو
  • سوزش و ناراحتی معده
  • اسهال

استفاده از روغن میخک به صورت گسترده، جایگزین قابل قبولی برای دندان درد به شمار می‌رود. با این حال، استفاده از آن توسط پزشکان تایید نمی شود. اگر شما در مورد استفاده از روغن میخک به عنوان تسکین دهنده ی دندان درد و نحوه ی استفاده ازآن سوال دارید، با دندانپزشک مشورت کنید.

استفاده از میخک برای کودکان و نوزادان

از استفاده و مصرف میخک خرد نشده به کودکان و نوزادان جلوگیری کنید. آنها ممکن است به اشتباه روغن را قورت دهند که این می تواند باعث ایجاد بیماری شود. شما می توانید از این روش درمانی برای کودک و یا نوزاد شیرخوار خود استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید روغن میخک را با روغن حامل طبیعی مخلوط کنید. این روغن ها قدرت روغن میخک را رقیق کرده و تحمل آن را برای کودکان و خردسالان آسان تر و راحت تر می کند. مراقبت باسید که نوزاد شما این روغن ها را نخورد. زیرا بدن کودکان ضعیف است و روغن میخک یک روغن بسیار قوی است.

منبع: الو دکتر

درمان خانگی: تسکین درد دندان با روغن میخک

تسکین درد دندان با گیاه معجزه گر آویشن

آشنایی با خواص داروئی گل میخک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ