چگونه از ایجاد خطوط پیشانی جلوگیری کنیم؟

atoosamirzavandi
چین و چروک پوست یک فرآیند غیر قابل جلوگیری است اما می توان به کمک مراقبت های پوستی ایجاد آن ها را به تاخیر انداخت. زیرا یک پدیده طبیعی است و با افزایش سن ایجاد می شوند.

پیشانی یکی از قسمت های اصلی بدن است که با افزایش سن در آن خطوطی ظاهر می شوند. اگر درمورد توسعه این خطوط نگران هستید، می توانید از راه هایی تعداد آن ها را به حداقل برسانید.

به یاد داشته باشید که هیچ درمانی به طور کامل نمی تواند از ایجاد این خطوط جلوگیری کند.

فعالیت هایی مانند حفاظت از پوست در برابر نور خورشید، داشتن یک سبک زندگی سالم، در وضعیت درست قرار دادن صورت و خواب مناسب می تواند سرعتایجاد و گسترش خطوط پیشانی را کاهش دهد.

از صورت خود مراقبت کنید:

از مرطوب کننده روزانه، صبح ها و شب ها استفاده کنید:

پوست خشک موجب پیر شدن سریع تر پوست می شود. که موجب گسترش سریع تر خطوط می گردد. استفاده از مرطوب کننده موجب هیدراته نگه داشتن پوست و حفاظت از آن می شود و همچنین مواد مغذی مورد نیاز روزانه را به آن می رساند. صورت خود را بشویید، سپس مقدار به مقدار لازم مرطوب کننده به پیشانی و صورت بزنید. فراموش نکنید که حرکت دستان هنگام کرم مالیدن باید دایره باشد.

  • به دنبال کرم مرطوب کننده ای باشید که مناسب جلوگیری از ایجاد خطوط باشد زیرا ممکن است عناصر به آن اضافه شده باشد که برای پوست مفید باشند.
  • هنگام شب، ممکن است که بخواهید از مقدار زیادی کرم مرطوب کننده استفاده کنید که قدرت هیدراته کردن بالایی داشته باشد.

از ضد آفتاب های با spf 30 یا بالاتر هنگام بیرون رفتن از منزل استفاده کنید:

با گذر زمان، اشعه های خورشید موجب تخریب پوست شما می شوند. به نوبه خود، حالت ارتجاعی پوست را زا بین خواهد برد و فرد را مستعد ایجاد چین و چروک می کند. هنگامی که پیشانی شما مدام در معرض نور خورشید است از این که از ضد آفتاب استفاده کرده اید مطمئن شوید.

  • می توانید با وجود استفاده از ضد آفتاب به صورت روزانه از مرطوب کننده نیز استفاده کنید.
  • اگر باید تمام روز را از خانه بیرون باشید، برای حفاظت از پیشانی و صورت در برابر نور خورشید کلاه بپوشید.

هنگام بیرون رفتن از منزل از عینک آفتابی استفاده کنید:

حتی در روز های ابری از عینک آفتابی استفاده کنید. زیرا در روزهای ابری نیز نور خورشید کمی احساس می شود و موجب می شود که چشمان خود را نیمه بسته بگیرید. کاهش چین و چروک دور چشم با استفاده از عینک آفتابی و ضد آفتاب امکان پذیر است. عینک آفتابی مورد استفاده باید پلاریزه و از چشم ها در برابر اشعه UV محافظت کند.

  • عینک آفتابی های قلابی قابلیت مراقبت ازچشم در برابر اشعه UV را ندارند پس بهتر است که بر روی یک عینک بهتر سرمایه گذاری کنید.

در صورت تمایل یک بار در روز از رتینوئیدها استفاده کنید:

از این نوع درمان شب قبل از رفتن به رخت خواب استفاده کنید. رتینوئید ها به پوست شما کمک می کنند که کلاژن بیشتری تولید کنند. کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و از ایجاد چین و چروک با گذر زمان جلوگیری می کند. چون این محصولات می توانند پوست شما را خشک کنند یا موجب تحریک آن شوند، برای اولین از آن ها در شب استفاده کنید. بعد از دو هفته، می توانید در مقدار آن را افزایش دهید و در طول روز نیز یک مرتبه استفاده کنید.

  • می توانید از یک متخصص پوست بخواهید که این نوع داروها را برای شما تجویز کنند داروهایی از قبیل: تریتینوئید، تازاروتن، اداپالین.
  • برخی از مرطوب کننده ها حاوی رتینوئیدها هستند پس ترکیبات کرم خود را چک کنید.

از بوتاکس برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک استفاده کنید:

بوتاکس به آرام کردن عضلات صورت کمک می کند و آن ها را در حالت استراحت قرار می دهد. که این خود مانع از گسترش خطوط می گردد. برای انجام بوتاکس به متخصص پوست نیاز دارید و باید هر 6 ماه یک بار به متخصص مراجعه کنید.

می توانید بوتاکس را از دهه 20 سالگی شروع کنید تا از ایجاد خطوط و چین و چروک در آینده جلوگیری کنید.

مراقب سلامتی خود باشید:

سیگار کشیدن را متوقف کنید تا پیر شدن خود را به تاخیر بیندازید:

اگر تا کنون در مورد ترک سیگار فکر کرده اید اما آن را عملی نکرده اید اکنون بهترین زمان است. سیگار کشیدن نه تنها بر تمام جنبه های سلامتی شما تاثیر می گذارد بلکه فرآیند پیر شدن پوست را سریع تر می کند، موجب ایجاد چین و چروک بیشتری می شود. با پزشک خود در مورد ترک سیگار صحبت کنید. آن ها می توانند به شما داروهای برای درمان معرفی کنند از جمله قرص یا برچسب های نیکوتین.

به عضویت گروه هایی که به ترک سیگار کمک می کنند، در آیید. آن ها به شما در این راه کمک خواهند کرد.

جایگزینی برای سیگار پیدا کنید. به عنوان مثال با همکاران خود بیرون بروید.

منبع الو دکتر

با این خوراکی ها از ایجاد چین و چروک جلوگیری کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ