روش هایی موثر در رفع چین و چروک صورت

atoosamirzavandi
چین و چروک صورت امری طبیعی است که با افزایش سن در صورت ظاهر می شوند اما به کمک مراقبت از پوست صورت می توان آن را به تاخیر انداخت.

روش اول: مراقب سلامتی خود باشید:

استرس خود را به کمک مدیتیشن کاهش دهید:

هرگاه دچار استرس می شوید، صورت خود را چروک می کنید. اگر احساس استرس کردید، برای چند لحظه در روز مدیتیشن کنید. سه دقیقه زمان بگیرید، چشمان خود را ببندید و بر روی تنفس خود تمرکز کنید.

  • اگر حین مدیتیشن تمرکز حواس خود را از دست دادید نگران نشوید این اتفاق برای هر کسی رخ خواهد داد. مهمترین کاری که باید هنگام حواس پرتی انجام بدهید این است که نفس عمیق بکشید و دوباره حواس خود را متمرکز کنید.

رژیم غذایی سالمی انتخاب کنید که دارای مقدار زیادی سبزیجات و مقدار کمی گوشت فرآوری شده باشد:

  • برای سالم نگه داشتن پوست خود، مطمئن شوید که هر روز مقدار زیاد و متنوعی سبزیجات استفاده می کنید. سعی کنید که نان سفید را با غلات سبوس دار و میوه و شکلات تیره را جایگزین محصولات قندی کنید.
  • به جای استفاده از گوشت های فرآوری شده یا همبرگر از گوشت مرغ، تخم مرغ یا لوبیاها استفاده کنید.
  • اگر از لبنیات استفاده نمی کنید، مطمئن شوید که کلسیم را از دیگر منابع و مکمل ها دریافت می کنید.

در مصرف الکل زیاده روی نکنید:

اگر به الکل اعتیاد دارید، به گروه های درمانی ملحق شوید تا به شما در ترک الکل کمک کنند.

روش دوم: وضعیت چهره خود را در مناسب ترین حالت ممکن قرار دهید:

هرگاه که احساس تنش و اضطراب می کنید صورت خود را در حالت ریلکسی قرار دهید:

هنگامی که کار می کنید یا به تلویزیون نگاه می کنید صورت خود را در هم می برید که همین امر به مرور زمان موجب ایجاد چین و چروک در صورت می شود بخصوص بیشتر چین و چروک ها در پیشانی ایجاد خواهند شد.

  • حتی ممکن است که متوجه انجام این کار نشوید. می توانید هر 30  دقیقه برای خود زمان بگیرید که به صورت خود استراحت بدهید و عضلات صورت خود چک کنید. اگر احساس کردید که صورت خود را منقبض کرده اید پس عضلات خود را ریلکس کنید.
  • برای ریلکس کردن نفس عمیق بکشید، به آینه نگاه کنید تا مطمئن شوید تمام ماهیچه ها و عضلات صورت در حالتی آرام و راحت قرار گرفته اند.
  • اگر هنگام کار با کامپیوتر یا مطالعه زیاد اخم می کنید، شاید نیاز باشد که از عینک استفاده کنید و اگر فردی عینکی هستید ممکن است که به معاینه جدید نیاز باشد.

در طول روز هر از چندی لبخند بزنید:

وانمود کنید که می خواهید لبخند بزنید یا بخندید اما آن را زیاد ادامه ندهید تنها کافی است که حالت آن را داشته باشید. باید احساس کنید که گونه های خود را به سمت بالا می کشید و کمی از پوست دور چشمان به سمت بالا جمع شوند. این تمرین سبک به ماهیچه های این ناحیه کمک خواهد کرد.

  • این وضعیت را برای 30 ثانیه حفظ کنید. کمی استراحت کنید و دوباره آن را شروع کنید. این تمرین را هر زمانی که دوست دارید می توانید انجام دهید.

برای از بین بردن چین چروک پیشانی یوگای صورت انجام دهید:

به کمک دستان خود دور چشم ها شکل C را ایجاد کنید. پوست پیشانی خود را به کمک انگشتان به سمت پایین بکشید در حالی که ابروهای خود را به سمت بالا می برید. این حالت را برای 2 دقیقه حفظ کنید.

  • این ورزش را جلوی آینه انجام دهید تا مطمئن شوید که آن را درست انجام می دهید.
  • قبل از لمس کردن صورت دستان خود را بشویید.

هرگز در طول روز بر روی بخشی از صورت یا پیشانی خود تکیه ندهید زیرا این کار موجب می شود که حین تکیه دادن پوست خود را به سمت بالا بکشید که این امر خود موجب ایجاد چین و چروک می شود.

  • هرگاه متوجه شدید که بر روی صورت خود تکیه داده اید به خود یادآوری کنید و آن حالت را ترک کنید.

به صورت خود ضربه بزنید تا تنش آن آزاد شود:

ضربه زدن به صورت به شما یاد آوری خواهد کرد که تنش عضلات و ماهیچه ها را آزاد کنید. با انگشت به 7 نقطه مهم صورت خود ضربه بزنید این نقاط عبارتند از بالای سر، بین دو ابرو، بیرون از چشم ها، زیر چشم ها، زیر بینی، روی چانه و روی استخوان ترقوه.

  • ضربه زدن باعث کمک به شما در آزاد کردن تنش و استرس خواهد شد.

برای از بین بردن چین و چروک صورت بهتر است که به پشت بخوابید:

زمانی که شما صورت تان را بر روی بالش قرار می دهید، موجب می شود که پوست صورت و پیشانی جمع شوندو با گذر زمان خطوط صورت ظاهر خواهند شد. بخصوص اگر مدام در این حالت بخوابید. بهترین روش این است که به پشت بخوابید.

منبع الو دکتر

چگونه از ایجاد چین وچروک پیشانی جلوگیری کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ