چگونه با یوگا می توان وزن کم کرد؟

atoosamirzavandi
یوگا با تاثیر بر ذهن و بدن به کاهش وزن کمک می کند. یوگا انواع مختلفی دارد که با توجه به ویژگی های مورد علاقه خود می توانید انتخاب کنید.

تمرین یوگا، تمام شرایط بدنی از جمله فیزیکی، ذهنی و معنوی را تحت تاثیر خود قرار می دهد و به شما اجازه می دهد که بهترین موقعیت را برای خود خلق کنید.

یوگا یک ابزار بسیار موثر است که به شما در کاهش وزن کمک می کند بخصوص یوگا از نوع فعال آن. ممکن است که شما این آگاهی و بینش را بدست آورید که با انجام یوگا به مرور زمان می توانید به صورت آهسته وزن خود را کاهش دهید.

متخصصان بسیاری با این موضوع موافق هستند که یوگا از طریق مختلف می تواند به کاهش وزن اما به طور سالم کمک کند.

در ادامه چند روش برایکاهش وزن به کمک یوگا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

یوگا و آگاهی ذهنی:

جنبه های ذهنی و روحی یوگا بر آگاهی ذهنی تمرکز می کنند و آگاهی شما را در سطح های مختلفی افزایش خواهد داد.

یوگا به شما این آگاهی را می دهد که چگونه غذاهای مختلف بر ذهن، بدن و روح شما تاثیر خواهند گذاشت.

تحقیقی در سال 2016 نتایج خود را این گونه منتشر کرد، افرادی که با تمرین یوگا بر روی آگاهی ذهنی خود کار می کنند بهتر از دیگر افراد در برابر غذاهای ناسالم و غذاهایی که مورد علاقه آن ها می باشد از خود مقا.مت نشان می دهند.

آن ها به راحتی با بدن خود ارتباط برقرار می کنند پس به محض احساس سیری این پیام را دریافت خواهند کرد.

به نظر می رسد یوگا فوایدی زیادی برای افرادی که موفق به کاهش وزن از طریق دیگر روش ها نشده اند خواهد داشت.

تحقیقات نشان داده اند که تمرینات آگاهی ذهنی تاثیر های مثبت کوتاه مدتی بر غذا خوردن و فعالیت های فیزیکی دارند اما شواهدی مبنی بر تاثیر مستقیم آن در کاهش وزن مشاهده نشده است. تصور می شود که کاهش وزن در دوره های طولانی تری اتفاق خواهد افتاد. به تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است.

وقتی به شما توصیه می شود که با شکم پر به تمرین یوگا نپردازید، ممکن است به این نتیجه برسید که باید به دنبال غذایی سالم قبل از انجام یوگا باشید. بعد از انجام یوگا، ممکن است که بیشتر به غذاهای تازه و غیر فرآوری شده تمایل نشان دهید.

یوگا و خواب بهتر:

تمرین یوگا می تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. ممکن است متوجه شوید که با انجام تمرینات یوگا سریع تر به خواب می روید و خواب عمیق تری را تجربه می کنید. به صورت ایده آل باید بین 6 تا 9 ساعت خواب شبانه داشته باشید.

کیفیت خواب معمولا با کاهش وزن همراه است. تحقیقات نشان داده اند افرادی که 5 بار در هفته دچار محدودیت خوابی می شوند کمتر از دیگر افراد که خواب نرمالی دارند وزن کم می کنند. هر دو گروه میزان کالری ورودی به بدنشان را محدود کردند. سپس مشاهده شد که خواب نامنظم وکم بر ترکیبات بدن از جمله از دست دادن چربی تاثیر می گذارد.

یوگا nidra نوعی یوگا می باشد که به شما اجازه دراز کشیدن را می دهد. این تمرین ممکن است به شما کمک کند که خواب عمیق تری داشته باشید و آگاهی ذهنی خود را افزایش دهید.

همچنین می توانید حین این نوع یوگا اهداف خود را تنظیم کنید که به کاهش وزن کمک خواهند کرد.

یوگا و کالری سوزی:

اگرچه یوگا ورزشی به طور معمول هوازی نمی باشد، انواع خاصی از یوگا وجود دارند که بیش از دیگر تمرینات فیزیکی هستند.

فعالیت و شدت یوگا به شما کمک می کند که کالری زیادی بسوزانید. این کار ممکن است از افزایش وزن جلوگیری کند.

Ashtanga, vinyasa, power yoga نمونه هایی از یوگای فیزیکی می باشند.

, vinyasa, power yoga معمولا در سالن های گرم انجام می شوند. این دو نوع یوگا موجب تحریک مداوم شما می شوند در نتیجه کالری سوزی افزایش می یابند.

تمرین یوگا به افزایش عضلات و متابولیسم بدن کمک خواهد کرد.

اگرچه یوگای restorative یک نوع خاص نمی باشد اما می تواند به کاهش وزن کمک کند. در تحقیقی مشاهده کردند این نوع یوگا به کاهش وزن بخصوص در زنان کمک می کند و چربی های ناحیه شکم را از بین می برد.

یوگا به تغییر رفتار، کاهش وزن و کاهش استرس، افزایش آگاهی ذهنی و کالری سوزی کمک می کند. این عوامل موجب کاهش غذای ورودی و افزایش آگاهی در مورد تاثیر پرخوری می شوند.

اما به تحقیقات عمیق تری در این باره نیاز است.

برای کاهش وزن هر از چند وقت باید یوگا انجام داد؟

انجام یوگا هر گاه که امکان پذیر باشد به کاهش وزن کمک می کند. می توانید ورزش خود را کمی فعال و پر جنب و جوش تر کنید و بین 3 تا 5 بار در هفته حداقل یک ساعت انجام دهید.

منبع الو دکتر

آیا یوگا به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ