چگونه پوست بهتری داشته باشیم؟

atoosamirzavandi
مراقبت از پوست یک امر حتمی است بخصوص در خانم ها. با مراقبت از پوست می توان پیری و ایجاد چین چروک را به تاخیر انداخت.

مراقبت های مورد نیاز از پوست:

امروزه بیشتر در مورد نحوه ی مراقبت از پوست خود نسبت به گذشته اطلاعات داریم اما هنوز هم با توجه به قابل اطمینان نبودن همه موارد و متنوع بودن مشکلات پوستی نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه است.

اگر جز افرادی هستید که همیشه سبد خرید شما مملو از سرم ها، مرطوب کننده ها و کرم ها می باشد و برای هزینه این محصولات مجبور به قرض گرفتن پول شده اید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

لبخند بزنید و هوشیار باشید. از این که تمام روش ها را برای مراقبت از پوست هر روز انجام دهید، خودداری کنید. کارهایی که برای مراقبت از پوست انجام می دهید را بهتر است به روزانه، هفتگی، ماهانه تبدیل کنید نه برای همیشه.

هر روز چه کارهایی را باید انجام دهیم؟

پوست خود را هر شب تمیز کنید:

ممکن است که دارای پوست خوبی باشید اما بهتر است که هر شب قبل از خواب آرایش، ضد آفتاب، آلودگی ها، چربی و باکتری های گروهی روی پوست خود را تمیز کنید.

پاک کردن آرایش، مرطوب کننده از روی پوست موجب از بین رفتن آلودگی ها و چربی پوست می شوند.

اگر شوینده های بر پایه آب به طور کامل آرایش را از روی پوست شما پاک نمی کنند می توانید از شوینده های بر پایه چربی استفاده کنید. اگر پوست تان با شوینده هایی که کف می کنند سازگاری ندارند می توانید از محصولات غیر کف زا استفاده کنید.

این یک روش خوب برای پاک کردن تمام آلودگی ها از روی پوست بدون آسیب زدن به آن می باشد.

لباس هایی که شما را در برابر نور خورشید حفاظت می کنند بپوشید:

همه ما در مورد آسیب های اشعه های خورشید بخصوص UV شنیده ایم اما گاهی باز هم وسوسه می شویم که پوست خود را برنزه کنیم. اشعه UV موجب ایجاد التهاب و سرطان پوست می شود.

اشعه UV موجب تخریب 80 درصدی پوست و پیری آن می شود. توصیه می شود که از ضد آفتاب هایی با حداقل SPF 30 که از پوست در برابر UVA و UVB محافظت می کنند به صورت روزنه استفاده کنید.

از ضد آفتاب دارای SPF به صورت جداگانه استفاده کنید حتی از مرطوب کننده و لوازم آرایشی شما دارای SPF می باشند.

اگر می توانید یک مرحله را رها کنید:

به این فکر نکنید که تمام مراحل را هر روز انجام دهید. در عوض، بر روی چیزی که پوست تان به آن نیاز دارد تمرکز کنید. آیا به مرطوب کننده برای مبارزه با خشکی نیاز دارد؟ یا آب خود را از دست داده است؟ آیا از تمام محصولات تجویز شده به طور روزانه استفاده می کنید؟

مراقبت و نیاز پوست به مراقبت با توجه به اقلیم، فصل، آب و هوا و سن تغییر خواهد کرد. اگر یک روز رطوبت هوا زیاد باشد نیازی به استفاده از مرطوب کننده نمی باشد می توانید از آن بگذرید. فکر نکنید که هر روز باید مراقبت های یکسانی از پوست کنید. مراقبت از پوست باید لذت بخش و آرام کننده باشد.

بهترین راه مراقبت از پوست این است که قابل اجرا باشد. اگر مراقبت های پایه ای از پوست خود انجام می دهید می توانید روش های دیگر را متوقف کنید و از محصولاتی که احساس خوبی به شما می دهند استفاده کنید.

می توانید خشکی پوست در فصل زمستان را با استفاده از بسته های شبانه برطرف کنید و در تابستان با استفاده از ماسک های ورقه ای پوست خود را خنک کنید و آن را تسکین دهید. یا اگر تمایلی به انجام این کارها به صورت روزانه ندارید با پوست تمیز به تخت خواب بروید.

همه این روش ها را هر روز انجام ندهید.

مراقبت های هفتگی از پوست:

تمام افراد نیاز به لایه برداری از پوست ندارند اما حتی با تمیز کردن منظم پوست، لایه ای از پوست های مرده بر روی سطح پوست به وجود خواهند آمد. لایه برداری با از تمیز کردن این لایه از روی پوست به آن شادابی می دهد و در صورتی که این لایه از روی پوست برداشته نشود پوست خشک و خشن خواهد شد.

لایه برداری هفتگی از پوست موجب نرمی ، درخشندگی و عدم انسداد روزنه های پوست می شوند.

می توانید به جای استفاده از اسکراب از روش های لابه برداری شیمیایی استفاده کنید.

باز کردن روزنه های مسدود شده:

وضعیت روزنه های پوست خود را چک کنید. آیا بر روی بینی جوش های سر سیاه وجود دارند؟ آن ها را تخلیه نکنید زیرا شرایط را برای ایجاد آکنه فراهم خواهید کرد.

استفاده از ماسک های صورت از جمله خاک رس یا دیگر ماسک ها می توانند به شما در باز کردن روزنه ها کمک کنند. فقط پوست خود را فشار ندهید.

منبع الو دکتر

چگونه از ایجاد خطوط پیشانی جلوگیری کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ